آخرین وضعیت بقای نمایندگان آسیایی در گفتگوی جی پلاس با نبی؛

استقلال روی لبه تیغ و کار نفت تقریبا تمام!/ تکلیف نهایی یکی دو روز دیگر اعلام می شود

عضو کمیته بدوی صدور مجوز حرفه ای از موفقیت تراکتورسازی، پرسپولیس و استقلال برای حل بخشی از مشکلاتشان خبرداد و گفت: نفت تهران هنوز هیچ گامی برای حل مشکلاتش برنداشته و در شرف حذف شدن از آسیا است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ کمیته بدوی صدور مجوز حرفه ی که مسئولیت بررسی پرونده چهار تیم فوتبال استقلال، پرسپولیس، ترکتورسازی و نفت تهران را بر عهده دارد، ظرف امروز و فردا تکلیف این چهار تیم برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا را مشخص می کند تا خیال هواداران راحت شود.

بعد از اینکه هفته گذشته فرصت بررسی و ارائه مدارک از سوی این چهار تیم تمدید شد، محمدباقر نوبخت - سخنگوی دولت به هواداران استقلال و پرسپولیس قول داد که دولت مشکل مالی این دو تیم را برطرف خواهند کرد و اجازه نمی دهند این دو تیم دولتی به خاطر ناتوانی در اخذ مجوز حرفه ای از حضور در معتبرترین مسابقات باشگاهی در آسیا بازبمانند.

از سوی دیگر تراکتورسازی که متعلق به یکی از نهادهای نظامی است امیدوار به تزریق بودجه از سوی این نهاد شده اما در این بین نفت تهران به عنوان یک باشگاه خصوصی روزهای تاریکی را سپری می کند!

تیم قانون مدار چند سال قبل، بعد از کناره گیری وزارت نفت از تیم داری، به دست شرکت بهنام پیشرو کیش و شرکت پارس طلاییه افتاد اما مدیران این باشگاه هم در عمل حاضر به هزینه کردن نشدند و در بخش اداری هم کار مثبتی را انجام ندادند؛ به طوری که مدارک و اسناد مبنی بر وضعیت تیمشان را به کمیته بدوی هم ارائه نکردند.

مهدی محمد نبی، عضو کمیته بدوی صدو مجوز حرفه ای که بررسی صلاحیت این تیم ها را برعهده دارد، درباره آخرین وضعیت این چهار تیم توضیحاتی را به خبرنگار ورزشی جی پلاس ارائه کرد. به گفته نبی، نفت تقریبا از آسیا حذف می شود و به جای این تیم به سراغ نمایندگان بعدی ایران یعنی ذوب آهن، سپاهان و پیکان می روند.

به تیم ها یک شانس دوباره دادیم

نبی درباره زمان دقیق تعیین تکلیف این تیم ها می گوید: جلسات متعددی با مدیران این باشگاه ها برگزار کردیم تا با هم فکری و مشارکت سازمان لیگ و فدراسیون فدراسیون فوتبال مشکلات حل شود. در واقع مهلت این تیم ها چند روز قبل به پایان رسید اما با دادن یک شانس دوباره، در زمان بررسی پرونده ها اسناد و مدارک جدید مبنی بر حل شدن مشکلاتشان را قبول می کنیم تا در زمان مقرر پاسخ بررسی های نهایی را اعلام کنیم.

ظرف امروز یا فردا تکلیف تیم ها مشخص می شود

عضو کمیته بدوی همچنین افزود: ظرف امروز یا فردا پاسخ نهایی را اعلام می کنیم تا در صورتی که هر کدام از تیم ها در اخذ مجوز ناکام بودند به سراغ گزینه های بعدی برویم و سهمیه فوتبال ایران در آسیا کاهش پیدا نکند.

نفت تهران تقریبا حذف شده است

او با بیان اینکه نفت تهران تقریبا حذف شده است به جی پلاس گفت: این تیم فعلا مالک مشخصی هم ندارد و هیچ گونه سند و مدرکی را ارائه نکردند. سه تیم دیگر در هفته های گذشته با ارائه اسناد و مدارک خود مبلغ دقیق بدهی هایشان را مشخص کردند و فقط بحث گرفتن رضایت از طلب کاران باقی مانده است.

تراکتورسازی و پرسپولیس گام های خوبی را برداشتند

نبی درباره آخرین وضعیت سه تیم استقلال، پرسپولیس و تراکتورسازی اظهار کرد: تراکتورسازی با پرداخت مبلغی از بدهی ها و توافق با برخی از طلب کارانش شانس خود را برای گرفتن مجوز را افزایش داد و امیدوار به حل مشکلات باقی مانده هستیم. پرسپولیس هم شرایطی مشابه تراکتورسازی دارد اما هنوز کار برای این تیم تمام نشده و باید تا مهلت قانونی بررسی پرونده ها، از طلب کارانش رضایت بگیرد. رضایت گرفتن از طلب کارانش می تواند با توافق یا پرداخت بدهی باشد.

استقلال در لبه تیغ است!

 استقلالی ها هم بیکار نبودند و توانستند چندین شاکی خود را راضی کنند. با این حال استقلال روی لبه تیغ قرار دارد و باید نهایت تلاش خود برای حل این پرونده ها انجام دهد.

چه تیم هایی می توانند جایگزین حذف شده های آسیایی باشند؟

او همچنین درباره اینکه چه تیم هایی در صورت ناموفق بودن این چهار تیم می توانند در آسیا حاضر شوند به جی پلاس گفت: جایگزینی تیم ها بر اساس جدول رده بندی لیگ شانزدهم است و از تیم چهارم تا هشتم شانس جایگزینی را دارند. ذوب آهن، سپاهان و پیکان در نوبت هستند اما استقلال خوزستان با وجود حضور در بین هشت تیم برتر نمی تواند جایگزین شود چون وضعیت مالی مناسبی ندارد و خودشان هم این موضوع را می دانند. سه تیم ذکر شده همزمان کارهای خود را انجام می دهند تا در صورتی که تیمی نتوانست مجوز حرفه ای را اخذ کند، وارد پروسه بررسی پرونده شوند.  

دیدگاه تان را بنویسید