در گفتگو با جی پلاس؛

بیژن طاهری: مجیدی را اسطوره می دانند اما بخاطر رزومه قدرتمندم، دستیار شفر شدم/ در دربی بهترین بازی را از استقلال می بینید

دستیار وینفرد شفر در استقلال می گوید او هم جزو بازیکنان لژیونر فوتبال ایران محسوب می شود و برای حضور در استقلال کارنامه مربیگری خوبی دارد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ استقلال در حالی مهیای داربی 85 می شود که در سه بازی اخیر خود دو پیروزی و یک تساوی را به دست آورده و با آمدن وینفرد شفر هم اوضاع تا حدودی بهبود یافته است.

حضور این مربی آلمانی با نظر کمیته فنی استقلال بود و در ادامه انتخاب دستیاران ایرانی او را هم بر عهده گرفتند اما آنها دو نفر از خودشان یعنی بیژن طاهری و سیروس دین محمدی را برای برای حضور در کنار شفر انتخاب کردند!

انتخابی که به ابهامات زیادی دامن زد تا جایی که شفر هم در وهله اول آن را نپذیرفت و خواست خودش تصمیم نهایی را در این باره بگیرد. در نهایت مشخص نشد، شفر چه نظراتی در این باره داشته و توافق های چگونه پیش رفت که نهایتا بیژن طاهری به عنوان مربی استقلال و تنها دستیار ایرانی مربی آلمانی کارش را شروع کرد.

طاهری که سابقه پوشیدن پیراهن و نشستن روی نیمکت استقلال را دارد، در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس؛ درباره ابهامات مختلفی که درباره حضورش روی نیمکت این تیم وجود دارد، صحبت کرد. او همچنین به دربی 85 هم پرداخت که در دامه می خوانید:

می توانیم دربی را ببریم به شرطی که بخواهیم

جی پلاس: استقلال با نتایج بهتری نسبت به شروع لیگ، در دربی 85 به مصاف پرسپولیس می رود. با این حال سرخپوشان در شرایط بهتری هستند. بازی را چطور ارزیابی می کنید؟

طاهری: پیش بینی کردن این بازی بسیار دشوار است چرا که شرایط دو تیم در جدول تضمین کننده پیروزی نیست و نمونه های زیادی وجود دارد که همه از آن مطلع هستند. به همین دلیل هم پیروزی استقلال در بازی دور از دسترس نیست. ما آخرین دربی را از این تیم برده ایم.

بازیکنان استقلال روحیه بالایی برای بردن داربی دارند

جی پلاس: تفکر پیروزی در دربی در تیمی مانند استقلال که در بخش هجومی مشکلاتی دارد، به وجود آمده است؟

طاهری: این بازی فرق دارد؛ قطعا بازی بهتری را از استقلال خواهید دید. از طرفی در این مدت تا حدودی سعی در تغییر نگرش بازیکنان داشتیم که توانستیم تغییراتی را حاصل کنیم.

 

 

من با نظر شفر به کادرفنی پیوستم

جی پلاس: به حضور شما در نیمکت استقلال بپردازیم. برخی ها  به نحوه حضور شما روی نیمکت استقلال انتقاد وارد می کنند و منتظر حضور فرهاد مجیدی به عنوان دستیار شفر بودند!

طاهری: کمیته فنی متشکل از پیشکسوتان باشگاه استقلال است و از هر سلیقه ای در این کمیته وجود دارد. بعد از جمع بندی فراوان و بررسی رزومه مربیان استقلال، من را انتخاب کردند که بعدا هم با شفر صحبت کردم و او پذیرفت روی نیمکت استقلال بنشینم و به او در هدایت این تیم کمک کنم.

هواداران مجیدی را اسطوره استقلال می دانند اما من بخاطر رزومه قدرتمندم دستیار شفر شدم

جی پلاس: شما هم شنیدید که هواداران دوست داشتند فرهاد مجیدی مربی استقلال شود؟

طاهری: فرهاد مجیدی به خاطر بازی های خوبش و عرق و تعصبش به استقلال، محبوب هواداران است و او را به عنوان اسطوره تیم دوست دارند اما من شنیدم که حضور مجیدی روی نیمکت استقلال در حد شایعه بوده است. با این حال کمیته فنی من را انتخاب کرد و به دلیل روزمه قدرتمندی که دارم، می توانم به شفر کمک کنم. همچنین من هم بازیکن استقلال بودم و هفت سال برای این تیم بازی کردم.

زمانی لژیونر شدم که لژیونر شدن مُد نبود

 جی پلاس: چرا طرفداران استقلال کمتر شما را می شناسند؟

طاهری: من زمانی لژیونر شدم که لژیونر شدن مُد نبود و شاید برای همین باشد. من مربی استقلال هم بودم و کم تجربه نیستم. از سال 61 تا 67 در استقلال بازی کردم و بعد مرحوم حجازی من را برای محمدان بنگلادش خواست و به آنجا رفتم. از آنجا به لیگ قطر رفتم و در بازگشت به تیم بانک تجارت پیوستم که هدایتش را ناصرخان حجازی بر عهده داشت. مدتی سرمربی تیم امید استقلال بودم و در تیم سپاهان هم سابقه مربیگری دارم. در سال های اخیر هم در گسترش فولاد حضور داشتم و از من برای هدایت سپاهان رزومه خواستند. در کنار این سوابق مدرک مربیگری A آسیا را هم دارم.

امیدوارم از تجربیاتم برای موفقیت استقلال استفاده کنم

جی پلاس: می توانستید زودتر از اینها به استقلال بیایید؟

طاهری: قبلا برای حضور در کادرفنی استقلال گزینه بودم اما قسمت نشد. با این حال در شروع کارم از مربیان و پیشکسوتان استقلال مثل بهتاش فریبا، محمد خرمگاه، علی چینی و علیرضا منصوریان که برای این تیم زحمت کشیدند تشکر می کنم. امیدوارم از تجربیاتم در جهت موفقیت استقلال استفاده کنم.

دیدگاه تان را بنویسید