گزارش جی پلاس درباره نمایشگاه خودرو توکیو ۲۰۱۷

ماشین های جدیدی که بزرگان ژاپنی رو می کنند؟ + تصاویر

برندهای بزرگ ژاپنی، با کدام خودروها در نمایشگاه توکیو حاضر می شوند؟

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار سرویس علم و فناوری جی پلاس؛ اکسپرس نوشت: نمایشگاه موتور توکیو 2017 در اواخر ماه جاری میلادی برگزار خواهد شد.

دو روز نخست این نمایشگاه به کنفرانس های مطبوعاتی، اختصاص دارد و از 27 اکتبر درها به مردم باز می شود و تا 5 نوامبر، نمایشگاه دایر است.

نمایشگاه توکیو امسال، تازه ترین خودروها و مفاهیم خودروسازان از ژاپن، اروپا و نقاط دیگر دنیا را در معرض دید عموم و خبرگزاری ها قرار می دهد. اگر چه همیشه نمونه های خودروسازانی مانند آئودی، بی ام و، مرسدس بنز و پورشه، بیشترین توجه و نگاه را به خود جلب می کنند اما امسال خودروسازان ژاپنی مانند سوزوکی با معرفی مفاهیم جدید خود توجه همگان را در دنیای اتومبیل به خود جلب کرده است.

*** در این گزارش به معرفی خودروهای کمپانی های ژاپنی که در نمایشگاه حضور خواهند داشت می پردازیم:

honda_sports_ev_concept

 

** هوندا

شرکت هوندا پیش از نمایش عمومی کانسپت  Sport EV خود، طرحی را از آن منتشر کرد. در این طرح، بدنه اسپورت ماشین در کنار یک موتور الکتریکی کامل و مجهز به تکنولوژی هوش مصنوعی هوندا خودنمایی می کند. این خودور در کنار خودروی دیگر هوندا، با نام اوربان ایی وی قرار خواهد گرفت.

نسل پنجم هوندا CR-V ، دو نوع فناوری موتور هیبریدی را آشکار خواهد ساخت که در واقع نمایش هوندا از ارتقای فناوری موتور الکتریکی است.

lex-lsg-my18-0006.01-low

 

** لکسوس

لکسوس قصد دارد نسخه جدید LS را پیش از تولید در سال 2018 در توکیو نمایش دهد. نسل پنجم LS در اوایل سال جاری در نمایشگاه دیترویت در ژانویه به نمایش گذاشته شد.

در ماه مارس هم در نمایشگاه ژنو نسخه هیبریدی با نام LS500h معرفی شد، این خودرو از یک موتور بنزینی شش سیلندری دو توربو Vشکل همراه با دو موتور الکتریکی بهره می برد.

خودروی دیگر لکسوس، یک مفهوم بی نام و نشان است و جزییاتی از آن فاش نشده اما به نظر می رسد این مفهوم جدید، همان نسخه جدید لکسوس هفت سیلندری RX است. 

11_rx-vision_h

 

** مزدا

در نمایشگاه فرانکفورت، معاون بخش مزدا یوروپ از تحقیق و توسعه خودرو  مفهومی RX-Vision در نمایشگاه توکیو خبر داد.

مزدا، خودرو ویژن آر ایکس خود را برای اولین بار در نمایشگاه 2015 توکیو معرفی کرد و حالا باید دید در نمایشگاه امسال چه تغییرات در قالب ماشین صورت گرفته است.

همچنین در ایستگاه مزدا، فن آوری اسکای اکتیو مزدا نیز وجود خواهد داشت. در نهایت، ما نگاهی هم به ماشین جدید Mazda CX-8 خواهیم انداخت.

e-evolution-concept

 

** میتسوبیشی

این شرکت طرحی اولیه ای از یک مفهوم تمام برقی با نام سدان e-Evolution  را پیش از نمایشگاه منتشر کرد. در حال حاضر بخشی از اتحادیه رنو - نیسان - میتسوبیشی، مسیر خود را به بازار خودرورهای برقی با راه اندازی  Outlander PHEV هموار ساختند اما به نظر می رسد این خودروساز ژاپنی به تنهایی با ارایه این سدان تمام برقی جدید، ناوگان خودروهای برقی خود را گسترش دهد.

میتسوبیشی الکتریک، یک شرکت مجزا از میتسوبیشی موتورز است که خودرو برقی مستقلی با نام Emirai 4 معرفی کرد.

این خودرو اساسا یک رودستر آینده‌نگرانه است که از تکنولوژی‌های ارتباطی و الکتریکی به همراه سیستم رانندگی خودران، بهره می‌برد. میتسوبیشی جزئیات زیادی از قوای محرکه را اعلام نکرده اما عنوان کرده است که تکنولوژی کمک راننده این خودرو، به کاهش تصادفات و ارائه حمل‌ونقل دوستانه با محیط زیست کمک می کند.

از آنجایی که این کانسپت فاقد آینه‌های مرسوم است، صفحه‌ نمایش مخصوص تعبیه شده درون آن، تصاویر سه‌بعدی از محیط اطراف را تهیه کرده و مانند یک هشداردهنده عمل می کند. داخل کابین نیز دوربینی با دید وسیع وجود دارد که راننده و سرنشین جلو را زیر نظر دارد. این سیستم رفتارهای رانندگی خطرناک و گرم یا سرد بودن بیش از حد کابین را تشخیص می‌دهد.

 

nissan_render

** نیسان

انتظار می رود نسل هفتم z نیسان به خوبی در توکیو بدرخشد. جانشین 370Z  با بدنه ای خشن و ساده مانند پرچمدار GT-R  در ماه ژانویه طنازی کرد. شاسی جدید Z بر اساس Infiniti Q60 است و مجهز به موتور توربو دوقلو 3 سیلندری v شکل با قدرت 304 اسب بخار. البته شایعه ای پیرامون نسخه هیبریدی مدل جدید Z  با خروجی 500 اسب بخار وجود دارد. به نظر می رسد تولید Z-car در سال 2019 آغاز شود.

همچنین Nismo Leaf، یک نسخه تازه وارد از نسل دوم لیف برقی Leaf EV است و بر اساس گفته ی نیسان، عملکرد و قدرت موتور شبیه به  Ford Focus RS خواهد بود .

subaru-viziv-peformance-concept-teasers

** سوبارو

سوبارو هم حضور خود را با نمایش تصاویر تاریک از خودرو performance VIZIV کانسپ اعلام کرد. طرح اسپورت VIZIV  یادآور  WRX STi است. این شرکت همچنین نسخه ویژه S208  مدل WRX STi را معرفی خواهد کرد. این مدل ارتقا یافته ی مدل S207 است که تنها 450 واحد از آن ساخته خواهد شد و از طریق قرعه کشی در ژاپن به فروش می رسد.

0922_01

** سوزوکی

سوزوکی طیف وسیعی از خودروهای مفهومی خود را در چهل و پنجمین نمایشگاه موتور خودرو توکیو ارایه می دهد. از بین این طیف وسیع، خودرو e Survivor پدیده این شرکت خواهد بود. در این شاسی بلند کوچک اسپرت از یک پیشرانه الکتریکی با یک موتور اختصاصی در هر چرخ برای ارایه یک عملکرد آفرود خوب چهار چرخ پیشران، استفاده شده است.

مدل کراس آوور کوچک XBEE (cross bee)  یکی دیگر از خودرو های خاص و قابل توجه سوزوکی است که در سه مدل متفاوت متناسب با سلیقه افراد جوان و باتجربه تر ارایه می شود.

toyota-gr-hv

** تویوتا

شرکت تویوتا از دو خودرو مفهومی خود پیش از نمایشگاه توکیو پرده برداشته است. این دو مفهوم که قرار است در نمایشگاه موتور توکیو 2017 به نمایش گذاشته شوند، اسپورت جی آر اچ وی نام گرفته اند؛ طراحی این خودرو از ماشین مسابقه ای TS050 LMP1 الهام گرفته است و دیگر خودرو مفهومی با نام TJ Cruiser معرفی می شود. این خودرو در قالب خودروی شاسی بلند و با عملکرد ون خودنمایی می کند.

در واقع کانسپت TJ Cruiser طرح اصلاح شده تویوتا 86 است که با کمی تغییرات در طراحی و موتور هیبریدی عرضه شده است، هرچند که این کانسپت دارای عناصر منحصر به فرد و شاید عجیب و غریب است.

 

 

ترجمه: الهام صالحی

دیدگاه تان را بنویسید