گفتگوی جی پلاس با بهترین مهاجم تیم ملی فوتبال نوجوانان؛

پدر و پسری که همزمان در کشتی و فوتبال می درخشند! / صیادمنش: از قهرمانی پدرم در جام جهانی روحیه گرفتم! / اسپانیا را دست کم نمی گیریم

همزمان با درخشش تیم ملی نوجوانان در جام جهانی و گلزنی های الله یار صیادمنش، پدر این بازیکن هم در رقابت های کشتی پیشکسوتان جهان به مقام قهرمان رسید. صیادمنش پسر می‌گوید او و پدرش با هم قرار گذاشتند که برای ایران افتخارآفرینی کنند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ تیم ملی فوتبال نوجوانان با برتری برابر مکزیک، برای نخستین بار در تاریخ فوتبال ایران به مرحله یک چهارم نهایی یک رقابت معتبر در سطح جام جهانی رفت. یوز‌های نوجوان ایران در مرحله نیمه نهایی جام جهانی برابر اسپانیا قرار می‌گیرند و برای صعود به جمع چهار تیم برتر این مسابقات تلاش می کنند.

سرمربی تیم ملی نوجوانان حضور در جمع چهار تیم برتر جهان را هدف بعدی تیمش عنوان اما بارها تاکید کرده که رسیدن به قهرمانی این مسابقات در توان شاگردانش هست.

مقابل مکزیک محمد شریفی در دقیقه هفت و الله یار صیادمنش در دقیقه 11 موفق به گشودن دروازه مکزیک شدند. صیادمنش بهترین مهاجم نوک تیم ایران، با این گل سه گله شد و می‌تواند با افزایش گل‌های زده خود در جمع برترین مهاجمان جام قرار بگیرد.

موفقیت سید الله یار صیادمنش مهاجم بابلی سایپا تا اینجای جام جهانی، در حالی بدست آمده که پدر او هم در روزهای گذشته توانست قهرمان مسابقات کشتی پیشکسوتان جهان شود تا پدر و پسر خانواده خود را قرق در شادی کنند!

مهاجم 16 ساله تیم ملی که کم سن ترین بازیکن تیم ایران هم محسوب می‌شود، در گفت و گو با خبرنگار ورزش جی پلاس، تاکید کرد که این تیم مغرور نشده و برتری خفیف برابر مکزیک به خاطر شناخت آنها از ایران بود، چرا که دو تیم پیش از این رقابت ها در دیداری تدارکاتی به مصاف هم رفتند و ایران توانست این تیم را با سه گل شکست بدهد.

او همچنین قهرمانی پدرش سیدسعید صیادمنش در جام جهانی کشتی پیشکسوتان را یک افتخار دیگر برای خانواده اش می‌داند و معتقد است از این اتفاق روحیه گرفته و تلاش می‌کند همانند پدرش یک قهرمانی دیگر را برای ایران به ارمغان بیاورد.

 

جی پلاس: در بازی برابر مکزیک، هم درخشیدی و هم توانستی زمینه ساز صعود ایران به دور بعد رقابت ها شوی؟

صیادمنش: خدا را شکر. بسیار خوشحال هستم که به مرحله بعد صعود کردیم. تلاش زیادی در بازی کردیم تا تیم قدرتمند مکزیک را شکست دادیم. امیدوارم در بازی های بعد هم با قدرت ظاهر شویم.

جی پلاس: مکزیک در بازی دوستانه با ایران سه گل دریافت کرد و در دور گروهی هم نتایح خوبی نگرفت. چرا برتری تیم ملی خفیف بود؟

صیادمنش: آنها قبل از مسابقات با ما بازی کرده بودند و از تیم‌مان شناخت داشتند. همین موضوع به آن‌ها کمک کرد که در این بازی بتوانند چندین موقعیت گلزنی را روی دروازه ایران خلق کنند. البته اگر از موقعیت هایمان استفاده می‌کردیم و گل‌های بعدی را می‌زدیم، مکزیک هم از کسب پیروزی ناامید می‌شد.

جی پلاس: چرا این همه موقعیت از دست دادید؟!

صیادمنش: استرس زیادی روی بازیکنان بود. وقتی چند موقعیت از دست بدهید، در ادامه گل زدن سخت می‌شود. خود من هم چند موقعیت از دست دادم و به خاطر همین موضوع عصبی شده بودم.

جی پلاس: بازی با اسپانیا را چطور می‌بینی؟ آنها فرانسه ای که در دور گروهی صدرنشین شده بودند را با حساب دو بر یک بردند.

صیادمنش: کادرفنی همه بازی ها را زیر نظر دارد ولی در روزهای باقی مانده به خوبی این تیم را آنالیز می‌کنیم. هر تیمی که می‌تواند به جمع هشت تیم نهایی صعود کند، قطعا قدرتمند است و نباید دست کم گرفته شود.

جی پلاس: تنها نگرانی مردم و اهالی رسانه این است که تیمتان مغرور شود.

صیادمنش: خودمان اینطور فکر نمی‌کنیم. می دانیم کارمان را تکمیل نکردیم. باید به هدفمان برسیم؛ هدف نخست ما رسیدن به جمع چهار تیم است اما هیچ وقت کار را رها نمی‌کنیم. قطعا سایر تیم‌ها قدرتمند هستند و هیچ تیمی را دست کم نمی‌گیریم.

جی پلاس: روز گذشته عنوان شد که پدرت در مسابقات کشتی پیشکسوتان جهان در بلغارستان مدال طلا کسب کرده و قهرمان شده است.

صیادمنش: بله پدرم کشتی گیر است و همزمان با من، او هم آماده مسابقات پیشکسوتان شد و توانست قهرمان شود. از این اتفاق بسیار خوشحال شدم و روحیه گرفتم. با هم قرار گذاشتیم که هر دو جایگاه خوبی را به دست بیاوریم. حالا نوبت من است که با تیم ملی رتبه خوبی را به دست بیاورم و برای کشورم افتخارآفرینی کنم.

جی پلاس: با اینکه پدرت کشتی گیر است، به سمت فوتبال رفتی. آیا از طرف او حمایت شدی؟

صیادمنش: من به فوتبال علاقه داشتم و کشتی را رها کردم. پدرم می‌دید که استعداد بیشتری در فوتبال دارم و چون یک خانواده ورزشی هستیم، از من حمایت کرد و توانستم به تیم ملی برسم. تمام تلاشم را می‌کنم تا زحمات مربیان و خانواده‌ام را جبران کنم.

جی پلاس: در ابتدای فصل جاری چطور شد که به تیم سایپا پیوستی و زیر نظر علی دایی کار می کنی؟

صیادمنش: از علی دایی و باشگاه سایپا ممنونم که این پیشنهاد را به من دادند و این فرصت ایجاد شد تا در یکی از بهترین باشگاه ها برای پرورش بازیکنان کار کنم. سعی می‌کنم از فرصت به دست آمده بهترین استفاده را ببرم. دایی از بهترین مهاجمان جهان بوده و کار کردن زیر نظر او یک فرصت بسیار خوب است.

دیدگاه تان را بنویسید