گزارش جی پلاس؛

نهنگ‌ها و دلفین‌ها جوامع و فرهنگ‌ های انسان‌گونه تشکیل می‌دهند

مطالعه جدید دانشمندان نشان می‌دهد که نهنگ‌ها و دلفین‌ها جوامعی غنی، پیچیده و انسان‌گونه دارند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار محیط زیست جی پلاس؛ به گفته زیست‌ شناسان تکاملی، زندگی اجتماعی نهنگ‌ها و دلفین‌ها شبیه به زندگی اجتماعی انسان‌ها کاملا منحصر به‌فرد است. آنها در کنار خانواده و دوستان خود در گروه‌هایی که خیلی به هم نزدیکند، زندگی می‌کنند و روابط پیچیده‌ای را در گروه‌های اجتماعی‌شان شکل می‌دهند. آنها با یکدیگر صحبت می‌کنند و گروه‌های دوستی‌شان را افزایش می‌دهند و حتی گویش‌های محلی توسعه می‌دهند.

 

به گفته زیست‌شناسان، ما به عنوان انسان، توانایی تعاملات اجتماعی و گسترش روابط انسانی داریم و همین امر به ما امکان می‌دهد که در هر اکوسیستم و محیطی روی کره زمین توانایی سکونت و زندگی داشته باشیم.

زیست‌شناسان می‌گویند: می‌دانیم که نهنگ‌‌ و دلفین‌ مغزی بسیار پیچیده و بزرگ دارند و در نتیجه می‌توانند فرهنگی مختص دریا برای خودشان به وجود آورند. همچنین همانند انسان‌ها، مهارت و دانشی دارند که نسل به نسل نه تنها به صورت ژنتیک، بلکه به صورت فرهنگی منتقل می‌شود. این حیوانات باهوش دریایی از این مهارت‌ها و دانش برای هماهنگی با یکدیگر و بهره‌مندی دو سویه از همدیگر استفاده می‌کنند.

نهنگ‌ها و دلفین‌ها به صورت گروهی شکار می‌کنند و قابلیت تعامل با سایر گونه‌ها، از جمله انسان را دارند. آنها همچنین در بازی‌های اجتماعی شرکت می‌کنند و حتی از فرزندانی که مال خودشان نیست، مراقبت می‌کنند.

دلفین

زیست‌شناسان می‌گویند: تکامل ظاهری مغز، ساختار اجتماعی و غنای رفتاری پستانداران دریایی، نشانه‌هایی از منحصر به‌فرد و شگفت‌انگیز بودن مغزهای بزرگ و ویژگی‌های اجتماعی بودن آنها مشابه انسان است. فقط متاسفانه آنها نمی‌توانند از شهرسازی‌های کلان و فناوری‌های ما تقلید کنند، زیرا هنوز به اندازه انسان‌ها تکامل نیافته‌اند.

بسیاری از دانشمندان معتقدند که توسعه مغز انسان و افزایش هویت اجتماعی آن همانند یک حلقه بازخورد مثبت، توسعه پدیده‌های دیگر را نیز تسریع کرده است. آنها بر این باورند که تکامل و توسعه مغز نهنگ‌ها و دلفین‌ها نیز به واسطه همین امر رخ داده است.

دلفین

دیدگاه تان را بنویسید