گزارش جی پلاس؛

خودروهای هوشمند تویوتا با قابلیت های فوق العاده جذاب! + تصاویر

تویوتا قصد دارد با استفاده از هوش مصنوعی خودروهای انسانی‌شده را در آینده راهی جاده‌ها کند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس علم و فناوری جی پلاس؛ تویوتا دیشب نمونه مفهومی از سری خودروهای خود را با نام Concept-i را معرفی کرد که مجهز به هوش مصنوعی هستند و همه مهارت‌های لازم را از راننده یاد می‌گیرند.

تویوتا ادعا می‌کند که با سری خودروهای «کانسپت-آی» می‌خواهد خودروها را به چیزی فراتر از ماشین و به گفته خودش، به رفیقی تبدیل کند که کاملا شما را درک می‌کنند.

خط تولید کانسپت-آی شامل سه خودرو می‌شود: مدل چهار چرخ پرچمدار که نخستین بار در CES ماه ژانویه گذشته از آن رونمایی کرد، یک مدل کوچک‌تر دو نفره با نام «Concept-i Ride» که مخصوص کاربران ویلچری و مجهز به درهای بال‌پرنده‌ای (درهایی که به سمت بالا باز می‌شوند) است و فرمان، پدال گاز و ترمز آن در جوی استیک (دسته بازی) قرار گرفته‌اند.

سومین مدل نیز یک سه چرخه است که برای استفاده در مناطقی که عابر پیاده در آن تردد می‌کند طراحی شده است و «Concept-I Walk» نام دارد. این مدل شبیه به اسکوتر است و شباهت زیادی به خودرو ندارد و بیشتر برای این است که کاربر بتواند در مناطق پرتردد عابر پیاده راحت‌تر عبور و مرور کند. هر سه این خودروها می‌توانند احساسات شما را تشخیص دهند و علاقه‌مندی‌هایتان را شناسایی کنند.

تویوتا در مورد این سری خودرو می‌گوید: کانسپت-آی با خواندن احساسات، رفتارها و تن صدای راننده حالات روحی و سطح هوشیاری‌اش را تخمین می‌زند.

خودرو هوشمندی

این خودرو همچنین اطلاعات مربوط به راننده‌اش در شبکه‌های اجتماعی را تحلیل و آنها را با اطلاعات عمومی مربوط به اخباری که روی وب‌سایت‌ها منتشر شده‌‌اند، همچنین اطلاعات GPS (موقعیت‌یاب جهانی) و صحبت‌های راننده در ماشین، مقایسه و علاقه‌مندی‌ها و ترجیحات راننده را شناسایی می‌کند.

اگر خودرو تشخیص دهد راننده در وضعیت خوبی به سر نمی‌برد یا استرس زیادی دارد، به صورت خودکار رانندگی را به دست می‌گیرد و زمانی که متوجه شود راننده خوابش گرفته، به او هشدار می‌دهد و سعی می‌کند که خواب را از سرش بپراند.

این خودروها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که برای خودشان یک روانشناس به شمار می‌آیند. زیرا می‌توانند از احساسات و اطلاعات GPS راننده، یک «نقشه احساسات» درست کند و به واسطه این نقشه، مسیرهای جدید و خوش منظره، تجربه رانندگی لذت‌بخشی را برای راننده ایجاد کنند.

تویوتا قصد دارد آزمایش این خودروهای مبتنی بر هوش مصنوعی را از سال 2020 در ژاپن آغاز کند.

خودرو هوشمندی

 

خودرو هوشمندی

دیدگاه تان را بنویسید