گزارش جی پلاس؛

سیب های تراریخته که هرگز قهوه ای نمی شود به بازار می آیند

سیب های آرکتیک به محصولات تراریخته ای گفته می شود که هرگز قهوه ای نمی شود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار سرویس علم و فناوری جی پلاس؛ اینهبیتت نوشت: سیب های آرکتیک که گروهی از سیب های نماد بازرگانی هستند ، هرگز قهوه ای نمی شوند حتی اگر برش بخورند و در معرض هوا قرار گیرند، سال آینده وارد بازار مصرف می شوند. ابتدا، این میوه به منظور افزایش مصرف سیب در میان مصرف کنندگان وسواسی و به منظور کاهش زباله های مواد غذایی عرضه شد.

نیل کارتر - رئیس شرکت  Specialties Fruits Okanagan معتقد است بسیاری از سیب ها درون زباله ریخته می شود و ما با این کار به دنبال راه هایی هستیم که بتوانیم از دور ریختن سیب ها جلوگیری کنیم.

فعلا از ماه نوامبر، سیب آرکتیک در  400 سوپرمارکت در سراسر ایالات متحده به فروش خواهد رسید و 90 کیلو محصول برداشت شده از این نوع سیب در حدود 12 هفته در بازار موجود خواهد بود.

هنگامی که سیب برش داده می شود، به علت وجود آنزیم های درون گوشت میوه، مس، اکسیداسیون شده و رنگ سیب قهوه ای می شود. اما سیب های آرزکتیک با استفاده از روش مهندسی ژنتیک و با پرورش دقیق  گسترش یافته اند. در واقع مهندسان با خاموش سازی ژن تاثیر پلی فنل اکسیداز "ppo " توانستند از قهوه ای شدن سیب جلوگیری کنند. کارتر امیدوار است این روش بتواند مصرف این میوه را که در سال های اخیر کاهش یافته، افزایش یابد و این روش در پرورش انواع میوه های دیگر نیز مورد استفاده قرار گیرد.

Granny-Smith-1020x610

این نخستین محصول غذایی تایید شده است که از این تکنیک استفاده می‌کند. برچسب محصولات ترایخته روی محصول نگرانی های زیادی در میان مصرف کنندگان به وجود می آورد اما بسیاری پس از گاز زدن سیب می گویند که این فقط یک سیب است.

 

 

 

 

دیدگاه تان را بنویسید