گزارش جی پلاس از پیش بینی محققان؛

در 20 ساله آینده تنها با فکر کردن می توان محیط اطراف را کنترل کرد!

پیش بینی شده است که در 20 سال آینده انسان ها قادر خواهند بود از طریق کاشت یک ماشین نانویی هوش مصنوعی، عضلات، سلول ها و استخوان ها را بهبود و تقویت کنند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار سرویس علم و فناوری جی پلاس؛ تلگراف نوشت: پیش بینی شده است که  در 20 سال آینده انسان ها قادر خواهند بود از طریق کاشت یک ماشین نانویی هوش مصنوعی، عضلات، سلول ها و استخوان ها را بهبود و تقویت کنند.

"جان مک نامر" یکی از اعضای مرکز آی بی ام، مدارکی در این زمینه را به کمیته هوش مصنوعی مجلس ارائه داده است و این موضوع از لحاظ اخلاقی، اجتماعی و اقتصادی مورد بررسی هر چه بیشتر قرار گیرد.

این فرد معتقد است در طی دو دهه، فناوری هوش مصنوعی آنقدر پیشرفت می کند که انسان ها و ماشین ها به همدیگر پیوند می خورند. این پیشرفت جهش بسیار بزرگی در مباحث شناختی ، هوشیاری و درک انسان محسوب می شود.

مک نامر افزود تزریق این ماشین نانو به بدن انسان، مزایای پزشکی زیادی به همراه دارد که می توان به ترمیم بافت ها، سلول ها و استخوان ها اشاره کرد.

همچنین با استفاده از این فناوری که در ما و محیط اطرافمان تعبیه شده، ما به راحتی می توانیم با افکارمان و یا تنها با حرکت یک دست، محیط اطراف خود را کنترل کنیم.

دانشمندان در شرکت هایی مانند مایکروسافت مشغول ساخت کامپیوتری هستند که از دی ان ای ساخته شده و می تواند در داخل سلول زندگی کند. این کامپیوتر هرگونه بیماری و ضعف  مانند سرطان را در بدن شناسایی می کند و به راحتی سیستم را ریبوت می کند و عمل پاکسازی را در بدن بیمار انجام می دهد.  

به کار گرفتن هوش مصنوعی به شکل وسیع، اختلالات و دردسرهای هم برای انسان دارد مثل افزایش نرخ بیکاری.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید