جی پلاس؛

"کاخ آسمانی" چین در حال سقوط و برخورد با زمین!

دانشمندان آژانس فضایی چین اعلام کردند که ایستگاه فضایی این کشور در حال سقوط است و نمی دانند کجا با زمین برخورد می کند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار سرویس علم و فناوری جی پلاس؛ ایندیپندنت نوشت: کارشناسان از سقوط یک آزمایشگاه فضایی خبر می دهند که به زودی با زمین برخورد خواهد کرد.

جاناتان مک دویول - استاد فیزیکدان دانشگاه هاروارد، می گوید این ایستگاه فضایی چینی با سرعت زیادی در حال سقوط است و در چند ماه آینده  در اواخر سال 2017 یا اوایل سال 2018 به زمین می رسد.

ایستگاه Tiangong 1 در سال 2011 به عنوان یکی از امیدهای بزرگ و جاه طلبانه چین به فضا فرستاده شد. این ایستگاه به دلیل نمایش قدرت چین به عنوان یک ابرقدرت جهانی، راه اندازی شد.

آژانس فضایی این کشور، این ایستگاه را با نام "کاخ آسمانی" می خواند و تاکنون ماموریت هایی را هم انجام داده است. اما سال گذشته دانشمندان آژانس فضایی چین اعلام کردند که کنترل آزمایشگاه را از دست داده اند و اکنون به سمت زمین در حرکت است.

اعلام این خبر موجب نگرانی هایی برای ساکنین زمین شده است. البته بعید به نظر می رسد که این ایستگاه با کسی تصادف کند و احتمال دارد در دریا سقوط کند. اما هنوز نگرانی هایی در مورد برخورد این آزمایشگاه با جایی نزدیک محل زندگی افراد وجود دارد.

پیش بینی دقیق درباره جایی که قرار است این کپسول بزرگ فرود بیاید، بسیار سخت است. در حال حاضر مهندسان کنترل کپسول را از دست داده اند و حتی یک فشار جزیی آب و هوایی می تواند این کپسول را از قارهای به قاره دیگر ارسال کند.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید