امام خمینی: امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند

امام خمینی در جمع دانشجویان دانشکده اقتصاد دانشگاه اصفهان با اطمینان دادن به جوانان، فرمودند: امریکا عاجز از این است که دخالت نظامی در اینجاها بکند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار جامعه جی پلاس، در دیداری که دانشجویان دانشکده اقتصاد دانشگاه اصفهان در تاریخ شانزدهم آبان ماه سال 58 یعنی چند روز بعد از اشغال سفارتخانه امریکا در ایران یا همان لانه جاسوسی این قدرت استکباری داشتند، ایشان در سخنانی به ناتوانی امریکا از حمله نظامی به ایران اشاره فرمودند و گفتند: «امریکا هم هیچ غلطى نمى ‏تواند بکند، و جوانها هم مطمئن باشند که امریکا هیچ غلطى نمى‏ تواند بکند. بیخود صحبت اینکه اگر دخالت نظامى [کند]، مگر امریکا مى‏ تواند دخالت نظامى در این مملکت بکند؟ امکان برایش ندارد. تمام دنیا توجهشان الآن به اینجاست. مگر امریکا مى ‏تواند مقابل همه دنیا بایستد و دخالت نظامى بکند؟ غلط مى‏ کند دخالت نظامى بکند.

نترسید، نترسانید. همین تعبیرى که جوانهاى ما از روى احساسات جوانى کردند که اگر چنانچه امریکا بخواهد دخالت نظامى بکند ما چه خواهیم کرد، اصلًا این «اگر» ش را هم نباید بگویند. امریکا عاجز از این است که دخالت نظامى در اینجاها بکند. اینها یک مسائلى در پیششان است، یک مطالبى در پیششان است که روى آن مطالب گرفتاریهایى دارند، نمى‏ توانند این کارها را بکنند.»

صحیفه امام؛ ج 10، ص 516-517

 

دیدگاه تان را بنویسید