سرمربی موفق تیم ملی نوجوانان در گفتگو با جی پلاس؛

چمنیان: هنوز در جام جهانی کاری نکرده ایم/ می توانیم مقابل هر تیمی در دنیا قد علم کنیم

سرمربی تیم ملی فوتبال زیر هفده سال ایران می گوید تیمش با وجود صعود به مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی نوجوانان، هنوز کاری انجام نداده و اگر در همین جا حذف شوند، کسی درباره پیروزی های آن ها صحبت نمی کند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ تیم ملی فوتبال نوجوانان ایران در سومین گام از جام جهانی زیر 17 سال توانست کاستاریکا را با سه گل شکست دهد و با 9 امتیاز به عنوان تیم صدرنشین راهی مرحله بعد جام جهانی نوجوانان شود.

کسب سه پیروزی پر گل برابر تیم های گینه، آلمان و کاستاریکا، ایران را حتی به عنوان یکی از نامزدهای قهرمانی در این رقابت ها مطرح کرده است؛ اتفاقی که تاکنون بی سابقه بوده چرا که تیم های ایران تاکنون توانسته اند تا همین مرحله (یک چهارم نهایی) صعود کنند اما نه با 9 امتیاز از مرحله گروهی!

به دلیل به پایان نرسیدن مرحله گروهی هنوز، تکلیف حریف ایران در دور بعد بازی ها مشخص نشده اما به طور قطع با یکی از تیم های سوم گروه های شش گانه رو به رو می شویم.

عباس چمنیان، سرمربی این تیم در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس؛ درباره شانس تیمش برای قهرمانی صحبت کرد که در ادامه می خوانید:

می توانستیم گل های بیشتری به کاستاریکا بزنیم

جی پلاس: یک پیروزی دلچسب دیگر را در جام جهانی نوجونان کسب کردید و به عنوان تیم صدرنشین راهی مرحله بعد شدید. بازی با کاستاریکا چطور بود؟

چمنیان: بازی بسیار خوبی مقابل کاستاریکا انجام دادیم. سه گل وارد دروازه حریف کردیم و می توانستیم گل های بیشتری را هم بزنیم. البته صعود ما قطعی شده بود و فقط تلاش کردیم بازی خوبی را ارائه دهیم.

 

به خودمان ایمان داریم  و از بهترین های جام هستیم

جی پلاس: تا اینجا به عنوان شگفتی ساز مسابقات مطرح شده اید و حالا دیگر می توانید تی از قهرمانی در جام جهانی صحبت کنید؟

چمنیان:  درست است ما را شگفتی مسابقات تلقی می کنند ولی ما به خودمان ایمان داریم. معتقدیم یکی از بهترین تیم های جام هستیم و تلاش می کنیم بازی به بازی تمام توانایی های خودمان را به نمایش بگذاریم. هر چه از بازی ها بگذرد، تیم ما هماهنگ تر می شود و می توانیم بازی های بهتری را به نمایش  بگذاریم.

 

مغرور نشدیم و می دانیم هنوز کاری نکردیم

جی پلاس: نمی ترسید تیمتان مغرور شود و در بازی های حذفی به مشکل بخورد؟!

چمنیان: فعلا مغرور نشده ایم چون می دانستیم که می توانیم چنین عملکردی را به جای بگذاریم. بازیکنان می دانند که اگر اکنون از رقابت ها کنار بروند، کسی نمی گوید که سه بازی دور گروهی را بردند و صدنشین شدند. ما هنوز به نیمه راه هم نرسیدیم و زمانی که کارمان را تکمیل کنیم، می توانیم به خودمان ببالیم.

 

شاگردانم نه برای این مسابقات، بلکه برای زندگی آموزش می بینند

جی پلاس: به نظر می رسد از نظر روانی تیمتان را آماده کرده اید و آنها در این سن پایین می دانند چه کار باید کنند.

چمنیان: آنها هنوز در ابتدای دوران ورزشی خود هستند. شاگردانم نه برای این مسابقات بلکه برای تمام زندگی آموزش می بینند. این رقابت ها جزء نخستین آزمون های زندگی آنها محسوب می شود. آنها می توانند از این مسابقات برای ادامه زندگی خود درس های زیادی را بگیرند.

 

می توانیم برابر هر تیمی در جام جهانی قد علم کنیم

جی پلاس: چه پیش بینی از حریف بعدی در مرحله یک چهارم نهایی، دارید؟

چمنیان: هنوز مشخص نشده با چه تیمی در مرحله بعد رو به رو می شویم ولی می دانیم که یکی از تیم های سوم گروه های شش گانه خواهد بود. ما روی توانایی های خودمان حساب کردیم و می دانیم که اگر طبق برنامه ریزی ها عمل کنیم و بهترین کیفیت مان را ارائه دهیم می توانیم برابر هر حریفی قد علم کنیم.

 

فوتبال زیبا بخشی از کار ما در تیم ملی نوجوانان است

جی پلاس: علاوه بر کسب پیروزی، فوتبال زیبایی را به نمایش می گذارید و این موضوع مورد علاقه هوادران واقع شده است.

چمنیان: فوتبال زیبا بخشی از کار ما در تیم ملی نوجوانان است که تاکنون موفق بودیم. می توانیم بهتر از این هم بازی کنیم. خاصیت فوتبال پایه این است که بازیکنان انعطاف زیادی در برابر آموزش دارند و هر طور که تمرین کنند، آنطور هم آموزش می گیرند.

 

تاکنون بخاطر دعای خیر مردم موفق شدیم

جی پلاس: غیر از مردم و رسانه ها، افراد زیاد دیگری از جمله کی روش، مهدوی کیا از تیم شما تمجید کرده اند که نشان از بزرگی کارتان دارد.

چمنیان: حمایت کی روش، مهدوی کیا، فوتبالیست ها، مردم و رسانه موجب افزایش انگیزه بازیکنان شده و می شود. من از همه کسانی که از تیم ملی حمایت می کنند ممنونم و تاکنون هم بخاطر دعای خیر آن ها بوده که تیم ملی موفق بوده است.

دیدگاه تان را بنویسید