جام جهانی فوتبال نوجوانان ۲۰۱۷

سرمربی ایران در گفتگو با جی پلاس: برای آلمان برنامه خوبی داریم / حرفه ای باشیم، قهرمان جهان می شویم!

سرمربی تیم ملی فوتبال نوجوانان با بیان اینکه پیروزی برابر گینه در بازی نخست جام جهانی را فراموش کرده اند، می گوید اگر در طول مسابقات حرفه ای عمل کنند، می توانند به هدف نهایی خود یعنی قهرمانی جهان دست یابند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ تیم ملی فوتبال نوجوانان ایران در نخستین گام از جام جهانی زیر 17 سال که از دو روز قبل به میزبانی هند آغاز شده، توانست گینه را با حساب 3 بر یک شکست دهد و ضمن کسب بهترین برد ایران در تاریخ این مسابقات، بالاتر از آلمان در صدر جدول گروه C رقابت ها جای گرفت. شاگردان جوان عباس چمنیان در این بازی همچون گذشته، با اتکا به ضدحمله های تند و تیز توانستند تیم حریف را عقب برانند و به پیروزی دلچسبی دست یابند.

با وجود این پیروزی روحیه بخش، عباش چمنیان - سرمربی تیم ملی ایران معتقد است بازی با گینه را کاملا فراموش کرده و تمام تمرکز تیمش معطوف به رویارویی سه شنبه (پس فردا) مقابل تیم قدرتمند آلمان است. او می گوید تیمش بازی به مراتب سخت تری با آلمان دارد و باید تیزهوش تر و فرصت طلب تر از بازی گذشته باشند.

سرمربی مشهدی تیم ملی نوجوانان بعد در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس؛ درباره مسابقات این تیم در جام جهانی 2017 و آخرین وضعیت ملی پوشان توضیح داد.

اگر حرفه ای باشیم قهرمان جهان می شویم

جی پلاس: قبل از این گفته بودید، هدف ایران قهرمانی در این مسابقات است و با سه برد اخیری که در دو بازی دوستانه برابر فرانسه و مکزیک و یک بازی رسمی با گینه کسب کردید، نشان دادید چندان بی راه هم نگفته اید؟

چمنیان: ما بازی به بازی پیش می رویم. برای خودمان یک چشم انداز داریم و بازیکنان از نظر ذهنی بسیار آماده هستند. می دانند که باید تمام تمرکز خود را روی بازی با آلمان بگذارند و همین رویه را داشته باشند تا به هدف اصلی یعنی قهرمانی جهان دست پیدا کنیم. ما توانایی این کار را داریم ولی باید تیزهوش و حرفه ای باشیم.

بازیکنانم به خوبی تدابیر اندیشیده شده، را اجرا کردند

جی پلاس: نوجوانان ایران با وجود دادن توپ و میدان به حریف، بیشتر صاحب موقعیت گل شدند و مزد حملات خود را هم با زدن سه گل گرفتند.

چمنیان: با توجه به اینکه آنالیز تیم ها در رده سنی نوجوانان بسیار سخت است، توانستیم این تیم را به خوبی آنالیز کنیم. بازیکنان به خوبی تدابیر اندیشیده شده را اجرا کردند و نشان دادند می توانند بهتر از این هم شوند. همیشه بازی نخست سخت است و در رده نوجوانان هم بازی با تیم های آفریقایی دشواری های خاص خود را دارد.  

تیم ملی فوتبال نوجوانان

از بازیکنانم رضایت دارم اما باید بهتر شویم

جی پلاس: حریف روز گذشته از نظر قد و قواره برتر از ایران بود اما تا وقتی که سه گل خورد، نتوانست روی دروازه ایران حمله کند و بازیکنان ایران به خوبی تیم حریف را تحت فشار قرار داد.

چمنیان: شرایط تیم حریف را می دانستیم و برای همین به بازیکنان برنامه دادیم که به سرعت هر بازیکن گینه ای صاحب توپ را تحت فشار قرار دهند. دوندگی بازیکنان ما در این بازی بیشتر از حریف بود و همین موضوع به برتری ما ختم شد. از طرفی تیزهوشی بازیکنان ما و تکنیک منحصر به فرد بازیکنان باعث شد بر حریف برتری داشته باشیم. از بازیکنانم رضایت دارم اما باید بهتر شویم.

آلمان قوی ترین تیم گروه است اما برنامه خوبی برایشان داریم!

جی پلاس: تیم ملی آلمان، پر افتخار ترین تیم گروه در دقایق پایانی کاستاریکا را شکست داد. بازی این تیم را هم تماشا کردید. بازی با آلمان را چطور می بینید؟

چمنیان: ما گام نخست را مقابل گینه مقتدرانه برداشتیم اما اکنون سخت ترین بازی خودمان را پیش رو داریم. آلمان تیم تاکتیکی تری نسبت به تیم های دیگر است. آنها فوتبال را در مدارس فوق العاده این کشور آموزش دیده اند و از جهات مختلف برتری هایی نسبت به سایر تیم ها دارند اما بازیکنان ما از تکنیک ناب ایران بهره می برند. ما برنامه خوبی برایشان داریم و می توانیم با اجرای این برنامه، نتیجه دلخواه را بگیریم.

گل نخست ایران زیبا بود

جی پلاس: گل نخست ایران در بازی با گینه بسیار زیبا بود و اللهیار صیادمنش، بازیکنی که شما او را به تیم ملی دعوت کردید، می تواند با این گل، جایزه زیبا ترین گل تورنمنت را ببرد.

چمنیان: گل زیبایی را به ثمر رساند. آن گل سرآغاز گل های بعد ایران شد. خوشحالم که اللهیار توانست پتانسیل خود را اجرا کرده و توانایی هایش به نمایش بگذارد. سایر بازیکنان هم چنین توانایی هایی دارند. قطعا اگر بازیکنان مغرور نشوند، می توانیم به هدف نهایی برسیم.

دیدگاه تان را بنویسید