گزارش جی پلاس/ ادعای یک پروفسور انگلیسی:

نامیراییِ ذهن انسان با آپلود مغز به کامپیوتر به زودی محقق می شود!

شاید این چیزی که می‌گوییم شبیه به صحنه‌ای از یک داستان علمی- تخیلی باشد، اما بنا به ادعای برخی دانشمندان، آپلود مغز انسان به کامپیوتر برای دستیابی به نامیراییِ ذهنی به زودی محقق می شود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس علم و فناوری جی‌ پلاس؛ پروفسور برایان کاکس - دانشمند کوانتومی بزرگ و استاد فیزیک ذرات از دانشگاه منچستر و مستندساز علمی معروف اهل انگلستان است. وی عضو انجمن سلطنتی و استاد در دانشگاه منچستر است که روی آزمایش اطلس در برخورد دهنده بزرگ هادرونی در سرن (نزدیکی ژنو) فعالیت می‌کند.

 

او چندین کتاب در زمینه فیزیک دارد و در یکی از آنها با عنوان «جهان شگفت‌انگیز» دست به خداشناسی می زند و از طریق ترمودینامیک اثباتی برای خدا ارائه می‌دهد.

 

اکنون کاکس پیش‌بینی جالبی کرده و گفته است که با کمک تکنیکی که «تکینگی فناورانه» نام دارد، می‌توان به زودی به نامیراییِ ذهن انسان دست یافت.

وی در مصاحبه‌ اخیرش در مورد تلفیق انسان و ماشین صحبت کرد و گفت: دلیلی وجود ندارد که نتوانیم هوش انسان را شبیه‌سازی کنیم. بر اساس فیزیک کوانتوم - حوزه‌ای که در آن تخصص دارد- دستیابی به هوش مصنوعی واقعی قطعا ممکن است.

تکینگی تکنولوژیک روشی است که کارشناسان معتقدند می‌توانند در آینده با کمک آن ذهن یک فرد را به داده‌های دیجیتال تبدیل کرده و آن را روی یک کامپیوتر بی‌اندازه قدرتمند آپلود کنند.

به گفته کاکس، این روش به شما امکان می‌دهد که در دنیایی از تجربیات مجازی بی‌حد و حصر زندگی کنید.

وی گفت: فکر نمی‌کنم ذهن‌‌ افراد با کامپیوتر چندان فرقی داشته باشد، زیرا چیزی غیرفیزیکی در درون هر دوی آنها اتفاق می‌افتد.

گفتنی است که کاکس در این بلندپروازی‌ها تنها نیست و ایده‌پردازان و آینده‌گرایانی مثل ری کورزویل هم با او هم‌عقیده است. ری کورزویل همان کسی است که هم‌اکنون در گوگل، پروژه‌های جاه‌طلبانه و آینده‌گرای این غول فناوری را پیش می‌برد و به عنوان مغز متفکر گوگل‌ایکس، ایده‌های بزرگ را در سر می‌پروراند.

ری کورزویل نیز پیش‌بینی کرده که تا 30 سال آینده انسان‌ها قادر به آپلود کل مغزشان به کامپیوتر هستند و از این طریق به نامیرایی دیجیتال دست خواهد یافت.

کورزویل همچنین ادعا می‌کند که بخش‌های زیستی بدن ما می‌توانند با قطعات ماشینی جایگزین شوند. وی پیش‌بینی کرده که اوایل 2100 به چنین چیزی دست خواهیم یافت.

وی می‌گوید: بر اساس تخمین‌های محافظه‌کارانه، ابتدا نیاز داریم مغز انسان را شبیه‌سازی کنیم و زمانی که به این موفقیت دست یابیم، می‌توانیم محدوده هوش‌مان را یک میلیارد برابر کنیم.

ذهن انسان

دانلود شخصیت!

بد نیست اینجا به این نکته اشاره کنیم که گوگل در زمینه‌ای مشابه آپلود مغز به کامپیوتر تحقیقاتی انجام داده است و سیستمی را سال گذشته ثبت اختراع کرد که به ربات‌ها امکان می‌دهد شخصیت‌های جدید برای خودشان دانلود کنند.

این سیستم به ماشین‌ها امکان می‌دهد که به روشی مشابه به یک اپلیکیشن، شخصیت‌های مورد نظرشان را دانلود کنند و در این صورت ربات‌هایی با شخصیت‌ها و رفتارهای مختلف خواهیم داشت.

بر اساس این طرح، شخصیت‌های قابل دانلود ربات‌ها می‌تواند شخصیت صاحبش یا یک فرد مشهور یا یکی از عزیزان صاحبش باشد و در این صورت ربات به آدم آهنی با همان شخصیت تبدیل خواهد شد.

 

دیدگاه تان را بنویسید