شهادت فاصله میان آنها را پر کرد

حسین شهید شده بود و علی اکبر حال و احوال خوبی نداشت، با تمام شدن مراسم شب هفت، دوباره راهی جبهه شد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس ـ منصوره جاسبی: همیشه با هم بودند و پای به پای هم در جبهه می جنگیدند و حالا یکی از آنها شهید شده بود و دیگری حال و روزگار مناسبی نداشت اما برای تشییع خود را رسانده بود به روستا.

مادر حسین[1] از آخرین دیدار او می گفت: وقتی حسین می خواست برود، حال و هوای دیگری داشت و از همه حلالیت طلبید. حتماً امام حسین (ع) او را انتخاب کرده بود که پیش خودش برد.

تشییع، ختم و شب هفت حسین تمام شد و علی اکبر[2] راهی جبهه. می گفت: در حالی که مزدوران بعثی بر سر برادران و خواهرانمان گلوله می ریزند و شهرهایمان را تصرف می کنند، ننگ است که در خانه بنشینیم.

جاده آبادان ـ ماهشهر محل مأموریتش بود و این ماموریت تا چند روزی بعد از آزادسازی خرمشهر ادامه پیدا کرد تا او را به حسین برساند و حال و احوالش را رو به راه کند.[3]

 
  1. شهید حسین بهرامی که در عملیات امام مهدی (عج) در اثر اصابت ترکش خمپاره به شهادت رسید و پیکرش چند روزی در محراب مسجد جزایری اهواز باقی ماند و سپس به روستای ولشکلای ساری فرستاده و در آنجا به خاک سپرده شد. او به سردار سوسنگرد معروف شده بود.
  1. شهید علی اکبر درویشی، فرمانده گردان حضرت ابوالفضل (س) لشکر 25 کربلا (این لشکر از رزمندگان استان های شمالی کشور تشکیل شده بود.) که به تاریخ بیست و چهارم تیرماه سال 61 در عملیات رمضان به درجه رفیع شهادت نایل شد. او در روستای ولشکا از توابع شهرستان ساری متولد شده بود.
  1. برگرفته از خاطره زبیده سادات حسینی، همسر شهید.

 

دیدگاه تان را بنویسید