گزارش جی پلاس؛

ساخت پهپادهای جنگی که هم هواپیما هستند، هم هلی کوپتر! + تصاویر

مهندسان از طرح اولیه یک پهپاد بدون سرنشین رونمایی کردند که مانند یک هلی کوپتر از زمین بلند می‌شود و فرود می‌آید و مانند یک هواپیما پرواز می‌کند. متخصصان بر این باورند پهپادهای بدون‌ سرنشین جدید با قابلیت تغییر بین پرواز با بال ثابت و پرواز با بال گردان، کاربرد نظامی خواهند داشت.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس علم و فناوری جی پلاس؛ به گفته متخصصان، پهپادهای هیبریدی که دارای دو حالت هواپیما و هیلی کوپتر هستند تا 10 سال آینده تحولی بزرگ در ابزارهای جنگی ایجاد خواهند کرد.

مهندسان شرکت «BAE Systems» و دانشجویان دانشگاه کرنفیلد این پهپاد را طراحی کرده‌ و ادعا می‌کنند حالت‌های پرواز قابل تغییر این وسیله هوایی، ویژگی ایده‌آلی برای مقابله با چالش‌های جنگ‌افزاری مدرن است. این تکنولوژی مفهومی نوین قادر به تغییر بین دو حالت پرواز در یک ماموریت است.

وقتی این پهپاد در حالت بال چرخشی قرار می‌گیرد، شناور باقی می‌ماند و به صوت عمودی تیک‌آف می‌کند. این هواپیما با کنترل حالت پرواز، سیستم جهت‌یابی پیشرفته و نرم‌افزار هدایتی، سریع‌تر از هواپیماهای با بال ثابت پرواز می‌کند.

کارشناسان معتقدند می‌توان از یک گروه این پهپادها برای مقابله با دفاع هوایی استفاده کرد. همچنین می‌توان از آنها در محیط‌های پرجمعیت و پیچیده بیرون از شهر نیز استفاده کرد.

پهپاد

پهپادهای نوین روی یک میله که به وسایل نقلیه نظامی متصل است، قرار می‌گیرند و از آنجا تیک‌آف کرده و فرود می‌آیند. این روش به پهپادها اجازه می‌دهد تا وسایل نقلیه متحرک مانند کشتی و زیردیایی را مورد هدف قرار دهند.

طراحی میله‌ای این پهپاد ثبات بیشتری را هنگام پرواز به ارمغان می‌آورد و اجازه نمی‌دهد باد، خللی در هنگام فرود یا تیک‌آف ایجاد کند.

در حالت بال چرخشی یا حالت هلیکوپتر، پهپاد می‌تواند بدون آسیب رساندن به کسی در فضاهای کوچک فرود بیاید. این محفظه‌های زره‌پوش را می‌توان با اتصالات مختلف تغییر داد. به این ترتیب پهپاد مذکور قادر به انجام ماموریت‌های شناسایی، تخلیه نیروها و انجام ماموریت‌ خنثی بمب خواهد بود.

پهپاد

پهپاد

 

پهپاد

دیدگاه تان را بنویسید