در گفتگو با جی پلاس؛

راهکار درخشان برای جبران شکست سرخپوشان!

حمید درخشان با بیان اینکه تفاوت پرسپولیس و الهلال 4 گل نیست، تاکید کرد: می توانیم با یک تیم فوق العاده آماده، مثل بارسلونا، شکست سنگین بازی رفت را جبران کنیم!

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ سرمربی سابق تیم فوتبال پرسپولیس درباره عملکرد شاگردان برانکو در بازی مقابل الهلال گفت: آن چیزی که ما بنابر عملکرد پرسپولیس در مرحله مقدماتی لیگ قهرمانان آسیاتصور می کردیم، با عملکردی که این تیم در بازی با الهلال نشان داد، تفاوت چشمگیری داشت. بازیکنان الهلال هم از نظر فنی توسعه پیدا کرده اند و هم بازیکنانش بسیار خوب تقویت شدند. به نظرم پرسپولیسی ها همه ما را به اشتباه انداختند.

تفاوت پرسپولیس و الهلال 4 گل نیست

درخشان با اشاره به وضعیت خط دفاع پرسپولیس ادامه داد: با توجه به عدم حضورسید جلال حسینی در خط دفاع و کمال کامیابی نیا در خط هافبک، تیم پرسپولیس مشکل بازیکن هم داشت. نکته کلیدی و قوت سرخ پوشان خط دفاعی بود که متاسفانه روز بسیار بد و سختی را مقابل الهلال پشت سر گذاشتند. اگر سید جلال و محمد انصاری در بازی بودند مشکلی برای خط دفاعمان به وجود نمی آمد چون واقعا تفاوت این تیم با الهلال 4 تا گل نیست!

نبودن طارمی اهمیتی نداشت و ندارد!

سرمربی پیشین پرسپولیس با اشاره به شرایط خط حمله تیم هم افزود: در این مسابقه نقطه ضعف ما خط حمله نبود. در آن پست با عدم حضور طارمی هم مشکل چندانی نداشتیم چون بازیکنان جایگزین خوبی داریم و روی مهدی طارمی هم خیلی نباید حساب کرد! اما در خط دفاع عدم حضور سیدجلال، پرسپولیس را اذیت کرد و دستمان را بست.

درخشان درباره اینکه آیا حاشیه های پرسپولیس هم در این نتیجه گیری موثر بود، به جی پلاس گفت:حاشیه های اخیر  روی نتیجه بی تاثیر نبود چون ما در فوتبال هم آدم های بسیار عاطفی هستیم و خیلی حرفه ای فکر نمی کنیم! این مشکلات از نظر روحی و روانی بسیار تاثیر گذار است و هر گونه اشتباه و مساله ای روی تیم و نفرات ما تاثیر می گذارد.

 

شروع خوب الهلال، شرایط روحی پرسپولیس و نیمکت را بهم ریخت

این مربی فوتبال درباره علت استرس و اشتباه های نماینده ایران مقابل نماینده عربستان نیز خاطرنشان کرد: بعضی وقت ها شروع یک بازی در ادامه روند آن تاثیر گذار است، حتی روی نیمکت. شروع خوب الهلال اتوماتیک وار روی بازیکنان و عملکرد آنها و نیمکت تاثیر گذاشت. وقتی ما در 30 دقیقه اول نمی توانیم به دروازه حریف نزدیک شویم، این به خوبی بخشی از مساله را نشان می دهد که ما  نمی توانیم برتری داشته باشیم و این حریف است که برتری اش را به ما دیکته می کند. آرام آرام این شرایط روحی را روی نیمکت هم به وجود می آورد که شما نمی توانید تصمیماتی بگیرید که تیم را تغییر دهد و نتیجه بگیرید.

 

نمی توان به تصمیم برانکو درباره سیدجلال ایراد گرفت

بازیکن پیشین پرسپولیس درباره چیدمان برانکو در این بازی و اینکه چرا از سید جلال با وجود حضور در تمرینات استفاده نشد، به جی پلاس گفت: حضور سید جلال می توانست ریسک به همراه داشته باشد. ما نمی دانیم آمادگی سید جلال چقدر بوده و تصمیم گیرنده برانکو است. شاید عکس این مطلب هم می توانست رخ دهد، اینکه برانکو از سید جلال استفاده می کرد و نتیجه بدتر از این  رقم می خورد و حسینی آن آمادگی همیشگی را نداشت و بیشتر گل می خوردیم. اگر برانکو تصمیمی گرفته قابل احترام است چون خودش می داند بازیکنانش چه شرایطی را دارند. ایوانکوویچ بهتر از هر کسی می داند از بازیکنانش  کجا و چه زمانی استفاده کند. ما که بیرون نشسته ایم نمی توانیم درباره چیدمان او قضاوت کنیم. اگر سید جلال آماده بود حتما دیروز مقابل الهلال بازی می کرد.

 

هواداران از طارمی حمایت کردند اما صدمه زیادی به پرسپولیس زد!

درخشان درباره محرومیت طارمی و باشگاه پرسپولیس هم اظهار کرد: طارمی خیلی جوانی کرد! وقتی بازیکنی در این شرایط قرار می گیرد، محروم می شود و چنین حاشیه هایی دارد. اول از همه هم به خودش صدمه زده است. برای بازیکنی که در این سطح بازی می کند اصلا وجه خوبی ندارد. هواداران پرسپولیس اینگونه از او حمایت کردند و او با ایجاد این حاشیه ها به خودش و باشگاه صدمه زیادی زد.

پرسپولیس باید بر ردوبدل شدن پول فسخ قرارداد طارمی نظارت می کرد

سرمربی پیشین پرسپولیس در پاسخ به اینکه فکر نمی کنید در این زمینه باشگاه هم باید بر ردو بدل شدن پول فسخ قرارداد طارمی با ریزه اسپور نظارت می کرد، به جی پلاس گفت: به نظرم همان موقع که طارمی به پرسپولیس بازگشت، باشگاه باید این قضیه را پی گیری می کرد. شاید در این بین بازیکن وسوسه شود اما باشگاه باید منطقی فکر می کرد و پی گیر وضعیت و آینده بازیکنش می شد. پرسپولیس باید یک نماینده به آنجا می فرستاد و پی گیر وضعیت طارمی می شد و سپس قرارداد می بست. در این قضیه باشگاه هم مقصر است.

 

پرسپولیس مثل بارسلونا می تواند در بازی برگشت جبران کند

درخشان درباره پیش بینی اش از بازی برگشت پرسپولیس والهلال هم تصریح کرد: فکر می کنم شناخت خوبی از الهلال پیدا کرده ایم و  برای بازی برگشت باید تمام نفراتمان را خوب آماده کنیم و بتوانیم با بهترین نفرات و آماده ترین ها مقابل الهلال ظاهر شویم. زمانی پرسپولیس از قزاقستان سه تا گل خورد و در خانه به همان تیم 6  تا گل زد و به دور نهایی صعود کرد. اتفاقاتی از این دست برای تیم های بزرگی مثل بارسلونا هم رخ داده و عجیب نیست. نباید ناامید شویم و باید با توانی که داریم بازیکنانی که می توانند در آن بازی جوابگو باشند را  داشته باشیم. در بازی برگشت مقابل الهلال اگر بتوانیم در دقایق ابتدایی بازی به گل برسیم شاید بتوانیم نتیجه خوبی از بازی بگیریم.

امیدوار علی کریمی با نفت موفق شود

درخشان در پایان در مواجهه با سوالی درباره عملکرد تیم نفت تهران بعد از جدایی اش تمایلی به پاسخ دادن نداشت و تنها به جی پلاس گفت: امیدوارم نفت طلاییه با علی کریمی موفق شود؛ چون نفت تیم خوبی است و نماینده ما در آسیا است. انشاءالله با آمادگی کامل در بازی های آسیایی حاضر شود.

دیدگاه تان را بنویسید