سکوت مرموز مسئولان در ماجرای عزل رئیس فدراسیون چوگان!

وکیل گیلانی در گفتگو با جی پلاس: یک مدیر زن موفق بودم و انتظارهایشان را برآورده نکردم!/ وزارت ورزش به جایگاه رئیس فدراسیون توهین کرد

سکوت مرموز وزارت ورزش و جوانان در ماجرای عزل رئیس فدراسیون چوگان همچنان به شایعات نه چندان شایسته این اتفاق دامن می زند!

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ در روزهای اخیر حواشی زیادی پیرامون چوگان با برکناری عجیب رئیس فدراسیون این رشته ورزشی، به وجود آمد؛ برکناری که تاکنون هیچ علتی برای آن اعلام نشد.

** گزارش یک اتفاق مرموز!

عصر دوم مهر خبری مبنی بر برکناری "گلنار وکیل گیلانی" رئیس فدراسیون چوگان منتشر و البته نام احمد گواری به عنوان سرپرست این فدراسیون، در برخی رسانه ها عنوان شد. با این حال اما هیچ اظهار نظری از سوی وزارت ورزش مبنی بر تایید یا تکذیب این خبر صورت نگرفت. در حالی که همه از جمله وکیل گیلانی از این موضوع ابراز بی اطلاعی می کردند و حتی او دوشنبه به فدراسیون رفت و در مصاحبه با رسانه ها اعلام کرد که از این موضوع بی خبر است.

اما وکیل گیلانی این موضوع را چندین بار اعلام کرد که فشارهایی برای استعفایش وجود دارد اما این کار را انجام نمی دهد.

پس از چند ساعت گمانه زنی درباره صحت و سقم برکناری او، پایگاه رسمی وزارت ورزش بدون هیچ توضیحی، نام "حمیرا اسدی" را به عنوان سرپرست این فدراسیون اعلام کرد تا نشان دهد خودش نقشی در ایجاد "موج خبر بدون منبع برکناری وکیل گیلانی" در خبرگزاری ها داشته است! وزارتخانه فردی که هم اکنون کارمند فدراسیون فوتبال و وزارتخانه هست و هیچ شانسی برای ریاست این فدراسیون ندارد را به عنوان سرپرست معرفی کرد تا قطعا رئیس جدید به زودی انتخاب شود.

رفتار مرموز و قابل تامل وزارتخانه به همین جا ختم نشد چرا که با گذشت دو روز، هنوز هم هیچ توضیحی درباره این جابه جایی نداده و خود به ایجاد شایعاتی از جمله برکناری بخاطر " لو رفتن چند عکس خانوادگی در یک مهیمانی! "، " تمایل گروه های منفعت طلب نزدیک به وزارتخانه برای رسیدن دوباره به چوگان" و.... دامن زده است!

** وکیل گیلانی: هنوز نمی دانم پشت پرده این عزل چه بود!

"گلنار وکیل گیلانی" رئیس برکنار شده فدراسیون چوگان که طی روزهای گذشته مصاحبه هایی از او در محافل خبری منتشر شد که البته عمدتا مربوط به قبل از برکناری اش بوده! در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس، در خصوص این اتفاق، اظهار کرد: از مدت ها پیش تحت فشار بودم تا استعفا کنم اما هیچ وقت تن به این کار ندادم. بعد از اینکه خبر برکناری من در رسانه ها پخش شد، کاملا بی خبر بودم و به همین دلیل آن را تکذیب کردم. کاری انجام نداده بودم که بخواهد باعث عزل من شود چرا که به بهترین شکل با توجه به توانی که داشتم، جلو رفتیم.

** تمام برنامه هایی که با آن رای آورده بودم را انجام دادم

وکیل گیلانی درباره کارهایی که طی 17 ماه کار در فدراسیون چوگان انجام داده است، تصریح: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر توسعه این ورزش من تلاش کردم بهترین عملکردم را داشته باشم و در این مدت هم کارهای خوبی را انجام دادم. شرایط چوگان در حال حاضر قابل مقایسه با قبل نیست. در استان های زیادی این ورزش وارد شده و کارهای زیربنایی زیادی هم انجام دادم. برنامه هایی که با آن رای آورده بودم را تا جایی که امکان پذیر بود انجام دادم و کم کاری نکردم.

** برکنار شدم چون شاید اجازه سوءاستفاده به کسی ندادم!

او با تاکید مجدد بر ابراز بی اطلاعی اش از علت این برکناری، به جی پلاس گفت: شاید بتوانم بگویم برکنار شدم چون شیوه کاری من به صورتی بود که اجازه سوء استفاده به برخی افراد را ندادم! وزارت ورزش هنوز به من اطلاع نداده علت این برکناری چیست و منتظر هستم که علت آن را بدانم.

** شاید اگر انتظارهایشان را برآورده می کردم الان رئیس فدراسیون بودم!

گیلانی در پاسخ به اینکه آیا دستوری مبنی بر استعفایتان وجود داشت و بخاطر عدم تمکین، ماجرا به برکناری کشیده شد، به جی پلاس گفت: فشارهایی روی من وجود داشت که این کار را انجام بدهم اما به هیچ وجه حاضر به انجام آن نشدم. شاید اگر کارهایی که عده ای از من انتظار داشتند را انجام می دادم، شرایط تغییر می کرد و برکنار نمی شدم! با اینکه برکنار شدم اما باز هم خوشحالم، اشتباهی در کارم نداشتم.

به گزارش جی پلاس؛ رئیس برکنار شده فدراسیون چوگان در ادامه تمایل نداشت به سوالاتی مبنی بر اینکه " چه کسانی برای استععفای شما فشار می آوردند؟ " ، " گروه هایی که می گویید به دنبال سوءاستفاده و منفعت طلبی بودند، را معرفی کنید؟ " ، " وزارتخانه یا کدام افراد از شما می خواستند کارهایی انجام دهید و چون تمکین نکردید، برکنار شدید؟! " و... پاسخ بدهد!

 

** اگر عکسهایم مسئله ساز بود، همان موقع مجبور به استعفا می شدم

او اما درباره موضوع انتشار عکس های خصوصی و تصاویر خانوادگی اش که برخی آن را علت برکناری می دانند نیز توضیح داد: گاهی در برخی موارد مخصوصا چنین شرایطی شایعاتی از این دست وجود دارد و من هم پی گیر این مسائل عنوان شده نیز هستم. بارها گفته ام طرح موضوع وجود عکس هایی از من، اهمیتی برایم ندارد چرا که کار اشتباهی از من سرنزده است. اگر این موضوع به قدری که دیگران عنوان می کنند بزرگ و مسئله ساز بود، همان موقع مجبور به استعفا می شدم! البته برخی با این حربه قصد فشار برای استعفا داشتند چون هیچ ایرادی از کارم نمی توانستند بگیرند.

** یک مدیر زن موفق بودم

وکیل گیلانی در ادامه افزود: من جزو مدیران موفق زن بودم و هرکسی هر جا موفق باشد، ظاهرا مخالفانی دارد. من هم دچار این مشکل شدم اما خوشحالم که کارم را درست انجام دادم.

** وزارت ورزش به جایگاه رئیس فدراسیون توهین کرد

او در پاسخ به اینکه بخاطر شیوه برکناری اش از وزیر ورزش و مسئولان گلایه دارد یا خیر، به جی پلاس گفت: گله ای از وزیر ندارم چرا که او حق عزل رئیس فدراسیون چوگان را طبق اساسنامه دارد. فقط به دنبال این هستم علت برکناری ام را بدانم که هنوز جوابی نشنیده ام. اینکه با یک رئیس فدراسیون اینگونه برخورد شود اصلا خوب نیست. من ناراحت هستم چون به جایگاه یک رئیس فدراسیون توهین شده است.

**سرپرستی که هنوز "بله" نگفته است!

به گزارش جی پلاس؛ انتخاب حمیرا اسدی به عنوان سرپرست موقت فدراسیون چوگان انتقادهای زیادی را به همراه داشت، چرا که او در فدراسیون فوتبال هم مسئولیت دارد و علاوه بر این، مسئول امور مجامع وزارت ورزش نیز بوده است. در واقع او باید از این پس علاوه بر این مسئولیت ها، فدراسیونت چوگان را هم اداره کند؛ سمتی که اهمیت کمی در ورزش ایران نداشته و باید دید او می تواند تمامی این فعالیت ها را با هم داشته باشد یا خیر؟!

در عین حال اما شنیده ها حاکی از این است که اسدی هنوز این سمت را قبول نکرده و خودش هم هنوز هیچ مصاحبه ای در این باره نداشته است. باید منتظر ماند دید آیا این مدیر قبول می کند به عنوان سرپرست کارش را در فدراسیون چوگان ادامه بدهد یاخیر؟

** تاکتیک های خبری مرموز وزارت ورزش!

البته این نکته هم در نوع خود مرموز است چون روابط عمومی وزارت ورزش که در اعلام خبر برکناری رئیس فدراسیون آنطور چراغ خاموش و به صورت مویرگی در خبرگزاری ها عمل کرد و نشان داد از قبل برای این کار برنامه ریزی کرده، چطور قبل از گرفتن موافقت کارمندش، نام او را به عنوان سرپرست یک فدراسیون اعلام می کند؟! بنابراین این قضیه "بله" نگفتن خانم اسدی هم، می تواند جزو همان افعال مرموز و تاکتیک خبری وزارتخانه باشد!

وزیر ورزش و جوانان و دیگر مسئولان وزارت به طور مرتب حمایت خود از مدیریت بانوان در ورزش صحبت می کنند و شاید همه از وزیر ورزش انتظار داشتند از این رئیس برکنار شده فدراسیون چوگان حمایت می کرد یا حداقل برخی پشت پرده های گفته نشده، عیان شود. بنابراین هنوز مشخص نیست وزیر در حمایت از وکیل گیلانی کم کاری کرده یا خیر؟

دیدگاه تان را بنویسید