گزارش جی پلاس؛

آزمایش موفقیت آمیز تاکسی پرنده بر فراز آسمان دبی + تصاویر

ولوکاپتر برفراز آسمان دبی به پرواز درآمد و قرار است تا سال 2030 یک چهارم کل حمل و نقل ها را انجام دهد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار سرویس علم و فناوری جی پلاس؛ اطلس نوشت: دبی با آزمودن هواپیماهای دو سرنشینه « Volocopter» در حال حرکت به سمت استفاده از تاکسی های پرنده است. این وسیله نقلیه 18 ملخی برای نخستین بار روز دوشنبه در سراسر شهر دوبی به پرواز در آمد و اولین خدمات «تاکسی خودپرواز» را در جهان به نمایش گذاشت.   

ولوکاپتر  اولین بار در سال 2013 به عنوان یک هواپیمای برقی ظاهر شد و در سال های پس از آن با انجام یک سری آزمایشات موفقیت آمیز توانست یک سرمایه گذاری 29 میلیون دلاری از «دایملر» کسب کند.

دایلمر شرکت خودروساز آلمانی است که با تاسیس یک استارآپ هوانوردی در زمینه توسعه حمل و نقل هوایی و تاکسی هوایی فعالیت می کنند و به دنبال کسب گواهی هوانوردی برای پرواز ولوکاپتر در سراسر دنیاست.

 

 

dubai-voloctoper-flight-2dubai-voloctoper-flight-4dubai-voloctoper-flight-3dubai-voloctoper-flight-9

ولوکاپتر به همین شکل می تواند به مدت 30 دقیقه در یک زمان با حداکثر سرعت 100 کیلومتر در ساعت (62 مایل در ساعت) پرواز کند و به طور خودکار دو مسافر را از نقطه A به نقطه B بدون خلبان حمل کند.

دبی برنامه آزمایش این تاکسی هوایی را در ماه ژوئن اعلام کرد و آن را دوباره «تاکسی هوایی خودپرواز یا خودکار» نام گذاری کرد. امید است که این وسیله نقلیه بتواند نقشی در حمل و نقل درون شهری داشته باشد و بتواند تا سال 2030 یک چهارم کل سفرهای شهری را انجام دهد. البته در این پرواز آزمایشی کسی در این تاکسی قرار نگرفته بود.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید