گزارش جی پلاس؛

اعلام ساعت و مکان مراسم تشییع پیکر شهید حججی/ تصاویر

پیکر پاک شهید محسن حججی فردا (چهارشنبه) در تهران تشییع می شود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس جامعه جی پلاس، پیکر مطهر شهید مدافع حرم شهید محسن حججی دیشب (دوشنبه) وارد تهران شد.

در این مراسم چند تن از فرماندهان سپاه پاسداران از جمله سردار حسین سلامی، سردار محمدرضا نقدی، سردار عراقی، سردار غلامحسن غیب پرور، سردار محمد پاکپور، سردار امیرعلی حاجی زاده و امیر سرلشکر عطاء الله صالحی جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و حجت الاسلام علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه و همچنین خانواده این شهید بزرگوار و همرزمانش حضور داشتند.

پیکر مطهر این شهید عزیز به شهر مقدس مشهد انتقال داده می‌شود و بعد از طواف در حرم مطهر امام علی ابن موسی الرضا(ع) برای تشییع در روز چهارشنبه ۵ مهر ماه به تهران منتقل و بعد از آن به زادگاهش شهر نجف آباد اصفهان انتقال پیدا می کند.

**پیکر مطهر شهید محسن حججی وارد مشهد مقدس شد

پیکر مطهر شهید حججی که شب گذشته وارد کشور شده بود صبح امروز به مشهد منتقل شد و مراسم وداع با پیکر این شهید نیز ساعت 16 امروز (سه شنبه) در صحن انقلاب حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

شهید محسن حججی در مرداد ماه سال جاری در اسارت گروه تکفیری تروریستی داعش به شهادت رسید.

مراسم تشییع پیکر شهید محسن حججی در تهران، صبح چهارشنبه (فردا) از ساعت 8 در میدان امام حسین (ع) برگزار خواهد شد و قرار است برنامه تشییع پیکر هم ساعت 9:30 انجام شود.

این برنامه به صورت زنده از چهار شبکه تلویزیونی پخش خواهد شد.

قرار است شبکه‌های افق، یک، قرآن و معارف و شبکه خبر، این مراسم را از ساعت 8 تا ۱۲ به صورت زنده پخش کنند.

** رئیس مجلس سخنران مراسم تشییع پیکر شهید حججی است

همچنین سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: رئیس مجلس سخنران اصلی مراسم تشییع شهید محسن حججی است.

وی افزود: با توجه به اینکه آقای لاریجانی سخنران اصلی این مراسم است، امروز این پیشنهاد را در هیأت رئیسه مطرح می‌کنیم که با توجه به آغاز مراسم تشییع از ساعت ۹:۳۰ دقیقه، نمایندگان بتوانند از ساعت ۱۰ به بعد در مراسم حضور یابند.

دعوت حزب ندای ایرانیان برای حضور گسترده در تشییع پیکر شهید حججی

به مناسبت بازگشت پیکر شهید محسن حججی به کشور، حزب ندای ایرانیان در پیامی مردم را به حضور در مراسم تشییع این شهید که قرار است فردا از ساعت ۹ صبح در میدان امام حسین(ع) برگزار شود، فراخواند.

در این پیام آمده است:

«بسم رب الشهدا و الصدیقین»

سپاس خدای را، سپاسی که بدان در زمره اولیاء نیکبختی قرار گیریم و بواسطه آن در ردیف شهیدان با شمشیر دشمنانش در آئیم (صحیفه سجّادیه).

در هیاهوی رسانه های مجازی و جهان گستری های امپریالیسم و صهیونیسم خونریز، باز هم مردی از دیار شجاعت و آزادگی، خواب خوش دنیاپرستان را بر هم زد. شهید حججی، حجت خدا و تجسم عاشورا شد بر ناباوران عصر مجاز و دروغ.

داعشی نگونبخت آنچنان صید هیمنه پر صلابت نگاهش بود، که تا دنیا دنیاست، تصویر منجمدش در سرسرای تاریخ، نشانی از زبونی بدخواهان اسلام و ایران خواهد بود. حال که فضای سرزمین ایران اسلامی به عِطر عاشورایی تعزیت حسین (ع) متبرک شده، خبر می رسد که پیکر پاک سرباز وطن، باز خواهد گشت.

حزب ندای ایرانیان، ضمن دعوت از تمامی جویندگان و پویندگان طریق اصلاح طلبی و عدالت خواهی، دعوت می نماید ضمن حضور در مراسم تشییع پیکر شهید گرانقدر، محسن حججی با حضور خود قدردان زحمات تمامی حارسان مرزهای زمینی و اعتقادی این کهن بوم و بر باشند.

وَالَّذِینَ هَاجَرُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ ثُمَّ قُتِلُوا أَوْ مَاتُوا لَیَرْزُقَنَّهُمُ اللَّهُ رِزْقًا حَسَنًا وَإِنَّ اللَّهَ لَهُوَ خَیْرُ الرَّازِقِینَ (حج-۵۸)»

 

** محدودیت های ترافیکی تهران در روز مراسم تشییع

سرهنگ حسن عابدی گفت: برای مراسم تشییع پیکر پاک شهید حججی محدودیت های تردد و توقف در نظر گرفته شده است تا مراسم به خوبی برگزار شود. این درحالی است که سعی شده است کمترین محدودیت توقف یا تردد اعمال شود.

وی ادامه داد: از ساعت 23 امشب محدودیت توقف از میدان امام حسین(ع) تا میدان شهدا اعمال و خودروهای پارک شده در این مسیر به پارکینگ منتقل می شوند. همچنین تردد در خیابان های این محدوده از ساعت 23 امشب ممنوع است.

جانشین رئیس پلیس راهور تهران افزود: صبح فردا محدودیت تردد به صورت مقطعی از میدان شهدا تا میدان خراسان اجرا می شود.

به گفته عابدی در طول خیابان دماوند در هر دو مسیر محدودیت تردد اعمال نمی شود اما توقف در این خیابان ممنوع است.

وی به شهروندان توصیه کرد برای حضور در این مراسم از مترو و اتوبوس استفاده کرده و در صورت امکان از آوردن خودرو شخصی خودداری کنند.

** تمهیدات آتش نشانی

سیدجلال ملکی در مورد تمهیدات سازمان آتش‌نشانی برای تشییع پیکر شهید محسن حججی اظهار کرد: سازمان آتش‌نشانی تهران تمام تلاش و توان خود را برای تأمین امنیت این مراسم به کار می‌بندد و علاوه بر اینکه 130 ایستگاه آتش نشانی مانند همیشه در حالت آماده باش هستند، 31 دستگاه خودروی سبک، سنگین و موتورسیکلت نیز در محدوده برگزاری مراسم حضور پیدا می‌کنند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران تاکید کرد: همچنین 90 نفر از نیروهای عملیات آتش‌نشانی در کنار تعدادی از مدیران از ساعت 8:30 فردا چهارشنبه در 25 نقطه، حدفاصل میدان شهدا تا میدان خراسان در خیابان 17 شهریور و اطراف محل مستقر می‌شوند تا اوضاع ایمنی منطقه تحت کنترل باشد.

ملکی اضافه کرد: این تدابیر تا پایان مراسم و عادی شدن رفت و آمد ادامه خواهد داشت و مانند همیشه از مردم تقاضا داریم که همکاری خوبی با نیروهای امدادی و آتش‌نشانی داشته باشند و در صورتی که اتفاقی پیش آمد، خونسردی خود را حفظ کنند و پس از دور شدن از محل حادثه، آن را به 125 و یا نیروهای مستقر در محل اطلاع بدهند.

** تمهیدات اورژانس

اسماعیل فراهانی معاون فنی و عملیات اورژانس تهران تمهیدات اوراژانس نیز در مورد تمهیدات اورژانس تهران برای برگزاری مراسم تشییع پیکر شهید محسن حججی اظهار کرد: با توجه به برگزاری مراسم، اورژانس تهران تمهیدات ویژه‌ای برای آن در نظر گرفته و بر این اساس 10 دستگاه موتورلانس، 8 دستگاه آمبولانس، 2 دستگاه اتوبوس آمبولانس و خودروی فرماندهی ارتباطات عملیات در محدوده برگزاری مراسم مستقر می‌شوند.

معاون فنی و عملیات اورژانس تهران با اشاره به اینکه پایگاه‌های اطراف محدوده برگزاری مراسم فردا در آماده‌باش هستند اضافه کرد: همچنین با بیمارستان‌های همجوار محدوده برگزاری مراسم هماهنگی‌های لازم صورت گرفته و علاوه بر آن پایگاه اورژانس هوایی نیز در آماده‌باش قرار دارد تا در صورت نیاز، خدمات ارائه شود.

وی اضافه کرد: نیروهای اورژانس از ساعت 7 صبح فردا تا پایان مراسم در محدوه برگزاری مراسم مستقر می‌شوند.

 

**نجف آباد  آماده استقبال از شهید حججی می شود

به گزارش جی پلاس؛ نجف آباد (زادگاه شهید حججی) آخرین مقصد تشییع پیکر این شهید گرانقدر خواهد بود و قرار است در همان مکان هم مراسم خاکسپاری برگزار شود.

شهردار نجف‌آباد در این باره گفت: همزمان با آماده‌سازی محل تدفین شهید حججی در ضلع جنوبی جنت‌الشهدا آماده‌سازی یادمان شهدا و گلزار شهدا برای استفاده تمامی هموطنان که از سرتاسر میهن اسلامی جهت این مراسم حضور می‌یابند در دستور کار قرار گرفته است.

حججی

حججی

حججی

دیدگاه تان را بنویسید