بازی‌های داخل سالن آسیا- ترکمنستان

نتایج کاروان ایران در پایان روز هفتم بازی های داخل سالن آسیا

کاروان ایران در پایان روز هفتم بازی‌های داخل سالن آسیا ۱۴ مدال کسب کرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، بازی‌های داخل سالن آسیا به میزبانی ترکمنستان در حال برگزاری است و نمایندگان ایران در پایان روز هفتم یک طلا، ۵ نقره و ۸ برنز برای کاروان ایران کسب کردند تا مجموع مدال‌های ایران به عدد ۶۶ برسد.

نتایج نمایندگان ایران در روز هفتم بازی‌ها

* کشتی سنتی:

زنان

در مرحله یک هشتم پایانی کشتی آلیش، ابتدا زهرا مجدی در وزن ۷۰- کیلوگرم مقابل حریف ازبکستانی قرار گرفت که نتوانست کاری از پیش ببرد و شکست خورد.

بعد از آن نوبت به زهرا یزدانی در وزن ۵۵- کیلوگرم رسید تا مقابل حریف اندونزیایی خود قرار بگیرد. یزدانی که خیلی خوب کار کرده بود و توانست ۴ بر صفر جلو بیفتد، روی یک اشتباه ضربه فنی شد و شکست خورد تا این بار هم با چشمان اشک بار سالن را ترک کند.

لیلا سالاروند دیگر نماینده بانوان ایران در مرحله یک هشتم پایانی کشتی آلیش بود که در وزن ۶۵- مقابل حریف قزاقستانی خود به روی تشک رفت. سالاروند برخلاف دو نماینده قبلی ایران، خیلی با حوصله کشتی گرفت و در ثانیه‌های پایانی توانست حریف خود را ۶ بر ۲ شکست دهد. سالاروند در دور بعد مغلوب حریف ترکمنستانی شد و در دیدار سوم خود نیز مغلوب دیگر نماینده ترکمن شد. سالاروند با انصراف حریف ازبکی به مدال برنز رسید.

سعیده رحیمی، کشتی گیر وزن مثبت ۷۵ کیلوگرم کشورمان با برد برابر نماینده ترکمنستان مدال خود را قطعی کرد. سعیده رحیمی در مرحله یک چهارم نهایی مقابل نماینده میزبان قرار گرفت و حریف را ضربه فنی کرد. بدین ترتیب رحیمی مدال برنز خود در این دوره از بازی‌ها را قطعی کرد. وی در کشتی کمربند در همین وزن موفق به کسب مدال برنز شده بود. او در نیمه نهایی نتیجه را به نماینده مغول واگذار و به برنز بسنده کرد.

در وزن ۶۰- کیلوگرم زهرا محمودی مغلوب نمانیده ترکمنستان شد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در وزن ۷۵- کیلوگرم نیز مریم احمدی که در نیمه نهایی قرار دارد در نخستین کشتی خود به مصاف حریف ترکمنی رفت و با قبول شکست به برنز بسنده کرد.

مردان

۴ نماینده ایران با شکست مقابل رقبا از دور رقابت‌ها کنار رفتند و عبدالله ایری در وزن ۹۰- کیلوگرم راهی نیمه نهایی شد و مدال برنز خود را قطعی کرد.

محمد غلامی در وزن ۷۰- کیلوگرم در دور نخست مقابل مدوف از ترکمنستان ۶ بر صفر شکست خورد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

هادی سلیمی در وزن ۸۰- در دور نخست مقابل رجب زودا از تاجیکستان ۴ بر یک شکست خورد و حذف شد.

داود عوض‌زاده در وزن ۹۰- کیلوگرم در مبارزه نخست برابر مالونوف از ازبکستان  شکست خورد و حذف شد.

عبدالله ایری در وزن ۱۰۰- در دور نخست مقابل احمد نظیر از افغانستان با حساب ۶ بر یک پیروز شد و گام به نیمه نهایی گذاشت. حریف وی در این مرحله باتیروف از کشور میزبان است.

عبدالواحد محمدی در وزن ۱۰۰+ کیلوگرم در دور نخست مقابل سودراجات از اندونزی با حساب ۵ بر صفر به برتری رسید. او در ادامه و در یک چهارم نهایی مقابل میروف از تاجیکستان با حساب ۵ بر صفر شکست خورد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

عبدالله ایری در وزن ۱۰۰- در دور نخست مقابل احمد نظیر از افغانستان با حساب ۶ بر یک پیروز شد و گام به نیمه نهایی گذاشت.  وی در این مرحله مقابل باتیروف از کشور میزبان ۸ بر صفر شکست خورد و به مدال برنز رسید.

* کوراش:

در جریان رقابت‌های کوراش بازی‌های داخل سالن آسیا در ترکمنستان چهار نماینده ایران به مصاف حریفانشان رفتند که حاصل آن ۳ مدال نقره و یک برنز برای ایران بود.

در وزن ۹۰- کیلوگرم مجتبی زمانی مقدم، حاجی قلی‌اف از کشور میزبان را ۱۰ بر صفر شکست داد و در یک چهارم نهایی ایشاق از افغانستان را ۵ بر صفر برد و با صعود به نیمه نهایی مدال برنز خود را قطعی کرد. وی در نیمه نهایی ۱۰ بر صفر آتاویل علی که زیر پرچم کمیته بین المللی المپیک مبارزه می‌کرد را ۱۰ بر صفر شکست داد و به فینال رسید اما در دیدار نهایی با حساب ۱۰ بر صفر مقابل ارسلانوف از ازبکستان شکست خورد و به مدال نقره رسید.

در همین وزن شایان خیراندیش در دور نخست حریف خود را شکست داد و در یک چهارم نهایی نیز سالانس از فیلیپین را ۱۰ بر صفر و با ضربه فنی از پیش‌رو برداشت و راهی نیمه نهایی شد. وی در نیمه نهایی ۳ بر صفر به ارسلانوف از ازبکستان باخت و به مدال برنز رسید.

مجتبی نیک بین، نماینده وزن ۱۰۰- کیلوگرم ایران در نخستین مبارزه برابر شارما از هند به برتری رسید و در یک چهارم نهایی نیز سعیدوف از تاجیکستان را از پیش رو برداشت. او در نیمه نهایی مقابل بگالیف از کشور میزبان با نتیجه ۳ بر صفر پیروز شد و به فینال رسید اما در فینال ۳ بر صفر مقابل جورایف از ازبکستان باخت و به مدال نقره رسید.

در وزن ۱۰۰+ کیلوگرم کامران رستمی ابتدا عبدالرحمانوف از تاجیکستان را به‌دلیل غیبت حریف از پیش رو برداشت. او در نیمه نهایی نیز مقابل عمرخیل از افغانستان با نتیجه ۱۰ بر صفر پیروز شد و به فینال رسید. وی در دیدار نهایی برابر خیسودیمینوف از ازبکستان ۵ بر صفر شکست خورد و به مدال نقره رسید.

* شنا:

در شنای تیمی مختلط چهار در ۵۰ متر، تیم ایران رکورد ۱.۳۸.۷۶ صدم ثانیه را ثبت کرد و در میان هشت تیم چهارم شد.

مرحله فینال شنای ۱۰۰ متر قورباغه از عصر امروز (جمعه) برگزار شد که مهدی انصاری در این ماده با ثبت رکورد ۱.۰۰.۴۶ از میان هشت نفر در جایگاه هشتم قرار گرفت. انصاری پیش از این و در مرحله نیمه‌نهایی توانسته بود رکورد ایران در این ماده را یک ثانیه بهبود بخشد.

سینا غلامپور با ثبت رکورد ۲۳.۰۳ صدم ثانیه در گروه خود پنجم شد و بنیامین قره حسنلو نیز در همین ماده با ثبت رکورد ۲۳ ثانیه در جایگاه ششم گروه خود ایستادند و از راه‌یابی به مرحله بعد باز ماندند. آریا نسیمی‌شاد شناگر نوجوان تیم ملی هم در همین ماده با کسب رکورد ۱:۲.۲۸ نتوانست به جمع فینالیست‌ها راه پیدا کند.

* دوچرخه سواری:

زنان

در فینال ماده کایرین بانوان دوچرخه سواری بازی‌های داخل سالن آسیا فاطمه هداوند با پنج رکابزن دیگر به رقابت پرداخت. ملی پوش ایران در پایان مقام ششم را به دست آورد.

مردان

در رده بندی ماده اسپرینت دوچرخه سواری بازی‌های داخل سالن آسیا، علی علی عسگری با نماینده قزاقستان برای کسب مدال برنز رقابت کرد که موفق به شکست حریفش نشد. در مسابقه نخست رکابزن قزاق توانست علی عسگری را شکست دهد. در مسابقه دوم علی عسگری و رکابزن قزاق زمین خوردند بنابراین مسابقه دوم دوباره تکرار شد که در پایان با وجود رقابت پایاپای، نتوانست حریفش را شکست دهد و چهارم شد. مسابقه رده بندی اسپرینت به صورت دو پیروزی از سه مسابقه برگزار شد.

در مرحله فینال ماده اسپرینت دوچرخه سواری بازی‌های داهل سالن آسیا، محمد دانشور و سرگئی پونوماریوف از قزاقستان با یکدیگر به رقابت پرداختند و در پایان عنوان نایب قهرمانی به نماینده ایران رسید. در دور اول دانشور در رقابت با حریف قزاق دوم شد. همچنین در دور دوم نیز دانشور نتوانست بر حریف قزاق غلبه کند و به این ترتیب صاحب مدال نقره شد. مسابقه فینال به صورت دو پیروزی از سه مسابقه برگزار شد.

* وزنه برداری:

در مسابقات دسته ۸۵ کیلوگرم وزنه برداری بازی‌های داخل سالن آسیا، علی میری با ثبت رکورد  ۱۶۰ یک ضرب،  ۲۰۱ دوضرب و مجموع  ۳۶۱  کیلوگرم مدال برنز گرفت.

یک ضرب:

علی میری ابتدا ۱۵۵ کیلوگرم را انداخت. در دومین حرکت آن را مهار کرد و در حرکت سوم ۱۶۰ کیلوگرم را بالای سر برد.

دوضرب:

ملی پوش ایران در اولین حرکت پشت وزنه ۱۹۵ کیلوگرم قرار گرفت و آن را مهار کرد. او در دومین حرکت ۲۰۱ کیلوگرم را بالای سر برد. در سومین حرکت باید ۲۰۵ کیلوگرم را مهار می‌کرد که موفق نشد و مدال برنز بازی‌ها را به دست آورد.

* بیلیارد:

تیم ملی اسنوکر ایران در یک دیدار یک‌طرفه با اقتدار از سد تیم کره گذشت و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وفایی، واحدی و سرخوش در ترکیب تیم ایران برای بازی مقابل کره جنوبی قرار گرفتند. در بازی اول وفایی و در بازی دوم واحدی و در دیدار دوبل سوم سرخوش و واحدی در هر سه بازی پیروز شدند تا در مجموع برتری ۳ بر صفر ایران مقابل کره جنوبی رقم بخورد.

در ادامه رقابت‌های بیلیارد بازی‌های داخل سالن‌ آسیا در ترکمنستان و در ماده بیلیارد انگلیسی انفرادی، امیر سرخوش در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف توان تران لی از ویتنام رفت و با قبول شکست ۳ بر ۱ برابر این حریف از گردونه رقابت‌ها کنار رفت. سرخوش پیش از این روز گذشته در نخستین دیدارش سلیمان ایلامانوف از ترکمنستان را سه بر صفر شکست داده بود اما با شکست امروز (جمعه) برابر نماینده ویتنام از راه‌یابی به جمع چهار نفر برتر بازماند و شانس کسب مدال را نیز از دست داد.

* تکواندو:

زنان

در پایان رقابت‌های تکواندو بازی‌های داخل سالن آسیا در ترکمنستان و در بخش پومسه که با حضور ۵۲ ورزشکار امروز (جمعه) و به مدت یک روز در حال برگزاری است، مرجان سلحشوری موفق شد با درخشش در مرحله فینال به مدال طلای بازی‌های داخل سالن آسیا دست یابد.

بانوی پومسه رو ایران در اجرای حرکات انفرادی با مجموع امتیاز ۱۱۳.۷ مدال طلای بخش انفرادی بانوان را از آن خود کرد.

تیم پومسه سه نفره بانوان ایران با ترکیب نرگس مینا خانی، مرجان سلحشوری و مهسا صادقی موفق به کسب ۱۱۱.۵ امتیاز شدند و به نشان برنز دست یافتند.

مردان

کوروش بختیار، نماینده کشورمان در بخش انفرادی با کسب ۱۱۵.۴ امتیاز موفق شد مدال برنز این دوره از رقابت‌ها را به نام خود ثبت کند. علی سهرابی دیگر نماینده کشورمان نیز با کسب ۱۱۴.۲ امتیاز در رده پنجم قرار گرفت.

تیم پومسه سه نفره مردان ایران با ترکیب محمدصادق فتوحی، علی سهرابی و کوروش بختیار و کسب ۱۱۷.۲ امتیاز بر سکوی نایب قهرمانی ایستاد.

* شطرنج:

در ادامه رقابت‌های شطرنج بازی های داخل سالن آسیا در بخش استاندارد نمایندگان ایران با حریفانشان به رقابت پرداختند. سارا خادم الشریعه در دور سوم مقابل ساچدی تانیا از هند و در دور چهارم مقابل نودیرا نادیرجوناوا از ازبکستان به تساوی رسید. او در دور اول به پیروزی و در دور دوم این رقابت‌ها نیز به تساوی رسیده بود. میترا حجازی‌پور نیز در دور سوم مقابل گلرخ بیگم ازبکستان و در دور چهارم برابر نماینده سنگاپور شکست خورد.

حجازی‌پور در دور اول این بخش پیروز و در دور دوم به تساوی رسیده بود. پویا ایدنی نیز در بخش استاندارد در دور سوم مقابل احمد آل خطیب اردنی و در دور چهارم مقابل لطفی آل‌محمد هندی به پیروزی رسید. ایدنی در دور اول پیروز و در دور دوم شکست خورده بود. پرهام مقصودلو نیز که در دور اول و دوم بخش استاندارد پیروز شده بود در دور سوم مقابل نماینده ویتنام شکست خورد. او دور چهارم را برابر عزیز نازد حسین قطری با شکست به پایان رساند. رقابت‌های شطرنج بازی‌های داخل سالن آسیا از دیروز (پنج‌شنبه) آغاز شده است.

مدال آوران ایران در روز هفتم بازی های داخل سالن آسیا به شرح زیر است:

مرجان سلحشوری-تکواندو(پومسه)-طلا

مجتبی زمانی مقدم-کوراش-نقره

مجتبی نیک بین-کوراش-نقره

کامران رستمی-کوراش-نقره
محمد دانشور-دوچرخه سواری-نقره

پومسه تیمی مردان(محمد صادق فتوحی- علی سهرابی-کوروش بختیاری)-نقره

لیلا سالاروند-کشتی سنتی- برنز

سعیده رحیمی-کشتی سنتی-برنز

مریم احمدی- کشتی سنتی-برنز

عبدالله ایری-کشتی سنتی-برنز

شایان خیراندیش- کوراش-برنز

علی میری- وزنه برداری-برنز

کوروش بختیار- پومسه- برنز

پومسه تیمی زنان(نرگس میناخانی،مرجان سلحشوری، مهسا صادقی)-برنز

مدال آوران ایران از روز نخست بازی‌های داخل سالن تا پایان روز هفتم به شرح زیر است:

* کشتی سنتی:

محمد نادری(کشتی پهلوانی)-طلا

احمدمیرزاپور(کشتی پهلوانی)-طلا

ارشک محبی(کشتی پهلوانی)-طلا

اسماعیل امیری- برنز

حبیب الله ترابی-برنز

عبدالله ایری-برنز

قاسم دزی-برنز

ریحانه شیخیان- برنز

لیلا سیاهوشی-  دو مدال برنز

حامد میرزاپور- نقره

زهرا یزدانی-نقره

سعیده رحیمی- دو برنز

زهرامحمودی-برنز

زهرامجدی-برنز

لیلا سالاروند-برنز

یاسر محمودی- دو مدال برنز

داوود عوض زاده- برنز

آسیه شجاعی-برنز

مریم احمدی-برنز

* تکواندو:

مرجان سلحشور(پومسه)-طلا

مهدی اسحاقی-طلا

مهدی جلالی- طلا

سعید رجبی- طلا

سروش احمدی- طلا

پریسا جوادی- طلا

عرفان ناظمی- طلا

هادی تیران ولی پور-نقره

پومسه تیمی مردان(محمد صادق فتوحی- علی سهرابی-کوروش بختیاری)-نقره

پومسه تیمی زنان(نرگس میناخانی،مرجان سلحشوری، مهسا صادقی)-برنز

کوروش بختیار(پومسه)-برنز

فاطمه مداحی- برنز

طیبه پارسا-برنز

* دوچرخه سواری:

تیم اسپرینت متشکل از محمد دانشور، احسان خادمی  و علی علی عسگری- طلا

محمد دانشور- نقره

* جوجیتسو:

مسعود حسن زاده- دو مدال نقره

مسعود جلیلوند- طلا وبرنز

سوده کمندانی-برنز

* دو ومیدانی:

حسن تفتیان-طلا

کیوان باقرزاده-پرش ارتفاع-نقره

امیرمرادی-۸۰۰ متر-برنز

حسین کیهانی- برنز

رضا قاسمی-برنز

* موی تای:

علی زرین فر-طلا

کاوه سلیمانی_طلا

هاشم بیگی_طلا

فاطمه یاوری_نقره

سعیده غفاری_نقره

رضا احمدنژاد- برنز

امیر حسین کمره ای- برنز

زهرا بوربور-برنز

* کوراش:

بهزاد وحدانی-طلا

مجتبی زمانی مقدم-نقره

مجتبی نیک  بین-نقره

کامران رستمی-نقره

شایان خیراندیش-برنز

زهرا باقری-برنز

امید تیزتک_برنز

قنبر علی قنبری_برنز

الیاس_علی اکبری-برنز

*بیلیارد:
سهیل واحدی-نقره

* وزنه برداری:

علی میری-برنز

 

دیدگاه تان را بنویسید