جی پلاس؛

چگونه و چه زمان از دئودورانت ها و مام ها استفاده کنیم؟

براساس نظریه دکتر «داون هارپر» ظاهرا ما در تمام طول عمر خود دئودورانت ها و محصولات ضدعرق را اشتباه به کار می بریم و چهار اشتباه رایج در هنگام استفاده از آنها داریم.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار سرویس سبک زندگی جی پلاس؛ ایندیپندنت نوشت: عرق کردن برای بسیاری از افراد جالب نیست، به همین دلیل است که از دئودورانت استفاده می کنند. در واقع مشخص شده است که حدود 63 درصد از زنان بریتانیایی عرق کردن را به عنوان شرم آورترین عملکرد بدن خود می دانند.

براساس نظریه دکتر داون هارپر ظاهرا ما در تمام طول عمر خود دئودورانت ها و محصولات ضدعرق را اشتباه به کار می بریم و چهار اشتباه رایج در هنگام استفاده از این محصولات وجود دارد. محصولات ضدعرق، مام ها و دئودورانت ها از هم متفاوت هستند. دکتر هارپر توضیح می دهد که محصولات ضد عرق برای جلوگیری از عرق کردن هستند، در حالی که دئودورانت ها برای از بین بردن بوی عرق و پوشاندن آن استفاده می شود. نکته در این است که عرق تازه بو نمی دهد. بو وقتی تولید می شود که باکتری با عرق مخلوط شود. در واقع این باکتری است که با عرق بدن ترکیب شده و بو زننده ای تولید می کند.

هر کس که از بوی بدن  خود آگاه است و بهتر است از صابون متعادل کننده pH  پوست برای شست و شوی بدن خود استفاده کند. به دلیل اینکه عطرها و محصولات عطردار می توانند pH پوست را تغییر داده و محیط مناسب و بهتری را برای رشد باکتری ها فراهم کنند و در نتیجه مشکل را تشدید کنند.

 دکترهارپر توصیه می کند که برای  کسب نتیجه بهتر شما باید مام ها و دئودورانت را روی پوست کاملا خشک به کار ببرید. به این دلیل که پوست مرطوب قدرت جذب بسیار پایینی دارد.

نکته دیگر این است که بسیاری از افراد مام ها را در صبح استفاده می کنند به این امید که در طول روز بوی عرق ندهند. دکتر هارپر این قضیه را غلط می داند و توصیه می کند که مام ها و دئودورانت ها را در شب و غروب استفاده کنید، این محصولات در شب اثر طولانیتری خواهند داشت. صبح روز بعد هم با آب و صابون زیر بغل خود را بشویید.

پس از استفاده از مام سریع لباس نپوشید اجازه دهید تا خشک شود. و اشتباه آخر اینکه ما فکر می کنیم اگر زیاد از مام استفاده کنیم نتیجه بهتری می دهد. این کاملا اشتباه است. یک یا دو بار در هفته کافی است.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید