گزارش فنی و آماری جی پلاس از نبرد ایران و ایتالیا؛

بازی کم اشتباه ایران در روزی که چندان جوانگرایی نکردیم!

تیم ملی والیبال ایران در اولین بازی خود در جام قهرمانان بزرگ قاره ها برابر ایتالیا پیروز شد که البته حاوی نکات فنی مختلفی بود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ تیم ملی والیبال ایران در اولین بازی خود در جام قهرمانان بزرگ جهان به مصاف ایتالیا رفت  و با نتیجه 3 بر 2 برابر این تیم پیروز شد.

این بازی دومین مصاف ایتالیا و ایران در سال 2017 بود. در اولین دیدار ایتالیا در لیگ جهانی برابر ایران به پیروزی رسید.

ایتالیایی ها با ترکیبی متفاوت راهی این دوره از رقابت ها شدند هرچند که ایران با همان نام های آشنا در این دوره از رقابت ها حاضر شده است.

میلاد عبادی پور، محمد موسوی، سامان فائزی، فرهاد قائمی، سعید معروف، امیرغفور و مهدی مرندی بازیکنان اصلی ایران در این بازی بودند.

** گزارش فنی ست ها:

**در ست نخست این دیدار که با برتری 25 بر 19 ایران همراه شد، برتری دفاع روی تور از آن ایتالیا بود که آن ها 4 بر یک در این خط از ایران جلو بودند. نکته مهم و تاثیرگذار در پیروزی ایران توپ گیری ها بود که ایران 6 بر 2 پیش بود.

سرویس های خوب عبادی پور در اواخر ست هم امتیازهای زیادی را برای ایران به دست آورد. عبادی پور 5 و موسوی 4 امتیاز را در ست اول برای ایران کسب کردند.

در سرویس ها هردو تیم 2 امتیاز را به دست آورده بودند اما درصد خطاهای ایران بیشتر از ایتالیا بود.

**در ست دوم ایران در توپ گیری بهترعمل کرد و در رفت و برگشت ها تلاش بازیکنان برای دریافت توپ دیدنی بود. نکته ای که باعث ضعف ایران در بسیاری از بازی های گذشته شده بود.

تیم ملی ایتالیا به مرور برتری تمام خط ها را در ست دوم از آن خود کرد و همین باعث برتری 25-23 این تیم شد. ایتالیا در ست سوم در دفاع روی تور، سرویس، توپ گیری و دریافت ها از ایران برتر بود.

**در ست سوم ایتالیایی ها همانند ست قبل در توپ گیری و دریافت خوب کارکردند تا این برتری برای مهاجمان ایران دردسرساز باشد. "دانیل مازونه" و "متئو پیانو" با دفاع های روی تور خود امتیازهای خوبی را برای تیمش به دست آوردند.

در اواخر ست سوم که با برتری 28-26 ایران همراه شد. دو تیم اشتباهات زیادی را انجام دادند اما نکته ای که باعث برتری ایران شد سرویس های خوب فرهاد قائمی در اواخر بازی بود که باعث شد توپ گیری ایتالیایی ها دچار مشکل شود.

تیم ملی ایران در اواخر هر سه ست گذشته عملکردش بهتر شد؛ هرچند که یک ست را باخت و 2 ست را برد.

**ست چهارم این دیدار که بسیار نزدیک بود ایران توانایی برتری برابر ایتالیا را داشت اما در امتیازهای پایانی اروپایی ها 31-29 پیروز شدند. ایتالیایی ها در دفاع روی تور عملکرد فوق العاده ای داشتند و حمایت های بازیکنان این تیم از یکدیگر باعث به تساوی رسیدن بازی شد تا کار به ست پنجم بکشد.

**ست پنجم این دیدار با برتری کامل ایران همراه شد و شاگردان کولاکوویچ با اشتباهات کم توانستند این ست را 15 بر 11 ببرند و برنده بازی باشند.

نشانه های پیشرفت در بازی ایران کاملا مشهود بود.

برای ایران امیر غفور 21 امتیاز کسب کرد و امتیازآورترین بازیکن ایران بود. بعد از او هم میلاد عبادی پور 20 امتیاز را به دست آورد.

در تیم ملی ایتالیا فیلیپو لانزا با کسب 23 امتیاز، امتیازآورترین بازیکن این دیدار بود اما نتوانست تیمش را برنده این بازی کند.

والیبال ایران و ایتالیا

** آمار کامل این بازی به شرح زیر است:

اسپک: 66-67 برتری با ایتالیا

دفاع:14-8 برتری با ایتالیا

سرویس:8-3 برتری با ایتالیا

توپ گیری:33-31 برتری با ایتالیا

دریافت:57-39 برتری با ایتالیا

والیبال ایران و ایتالیا

با وجود اینکه ایتالیا در تمام خطوط برتر بود اما ایران در زمان بازی از اشتباهات حریف بهتر استفاده کرد و برنده بازی شد.

عبادی پور در خط سرویس 2 امتیاز مستقیم را به دست آورد.

این سومین تجربه حضور ایران در این رقابت هاست که در دوره قبلی ایران پنجم و چهارم شده است.

به گزارش جی پلاس؛ یکی از اتفاقات جالب این بازی حضور ثانیه ای محمد جواد معنوی نژاد لژیونر ایران دراین بازی بود. او تنها برای ثانیه ای به میدان آمد و بدون اینکه حتی یک امتیاز کسب کند و یا توپ به دستان بخورد از بازی بیرون رفت تا سیر نیمکت نشینی بازیکن تیم مودنای ایتالیا در تیم ملی ایران ادامه داشته باشد!

تیم ملی در دومین بازی خود فردا ساعت 11:10 دقیقه به مصاف آمریکا می رود.

دیدگاه تان را بنویسید