گزارش جی پلاس؛

آشنایی با صخره" هیل سیگنال" زادگاه کاشف سیستم ارتباطی عصر جدید + تصاویر

صخره "هیل سیگنال" مکان تاریخی تفریحی در کانادا که اولین پیام بی سیم یا وایرلس را از فاصله 3500 کیلومتری دریافت کرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار سرویس سبک زندگی جی پلاس؛ سایت پلنیت نوشت: با نگاهی به بندر سنت جونز، در نیوفاندلند  کانادا می توان برج 140 متری در بالای اقیانوس اطلس را دید. این صخره به عنوان سیگنال هیل شناخته می شود که در قسمت شرقی ساحل سنت جونز قرار گرفته اند. این بنا با نام برج کابوت روی تپه قرار گرفته و در دسامبر سال1901 گولیلمو مارکونی در این مکان برای دریافت اولین انتقال بی سیم یا وایرلس در سراسر جهان ایستاده بود.

گولیلمو مارکونی (زاده ۲۵ آوریل ۱۸۷۴ – درگذشته ۲۰ ژوئیه ۱۹۳۷) مهندس برق ایتالیایی و دریافت‌کننده جایزه نوبل بود که در گسترش سیستم بی سیم تلگرافی یا همان رادیوتاثیر بسیاری داشت.

گولیلمو مارکونی در شهر بولونیای ایتالیا زاده شد. وی دومین پسر خانواده جوزپه مارکونی و آنی جیمسون بود که از خانواده‌های اشراف و متشخصان ایتالیا به شمار می‌رفتند.

مارکونی به طور خصوصی درس خواند و تحصیلاتش را زیر نظر آموزگاران کارکشته ایتالیایی در بولونیا و فلورانس ادامه داد. به عنوان یک پسربچه، علاقه زیادی به فیزیک و علوم الکترونیکی داشت و کارها و پژوهش‌های کسانی مانند  ماکسول، هرتز، و دیگران را بررسی و مطالعه می‌کرد.

در سال ۱۸۹۵ تجربیات و فعالیت‌های آزمایشگاهی‌اش را در آزمایشگاه پدرش در پونتکیو شروع کرد؛ جایی که اولین سیگنال‌ها و نشانه‌های رادیویی تلگراف بی سیم را در فاصلهٔ یک و نیم مایلی مخابره کرد. در سال ۱۸۹۶ مارکونی تجهیزات آزمایشگاهی خود را به انگلستان برد و در آنجا با سِر ویلیام پریس - مهندس الکترونیک اداره پست آشنا شد و بعد از یک سال حق ثبت امتیاز نخستین سیستم  تلگراف بی‌سیم را دریافت کرد و این اختراع را به نام خود ثبت کرد.

در دسامبر 1901، مارکونی ایستگاه دریافتی خود را در سیگنال هیل در یک بمارستان متروک احداث نمود. هر روز آنتن از طریق یک کایت برافراشته می شد. پس از چند روز تلاش و ناکامی، در روز 12 دسامبر سه بوق را دریافت کردند. این سیگنال حدودا از 3500 کیلومتر دورتر فرستاده می شد. موفقیت آزمایش مارکونی عصر جدیدی در ارتباطات را در تاریخ بشر باز کرد.

signal-hill-st-john-36

در حال حاضر، برج کابوت یک سایت تاریخی ملی در کانادا و برجسته ترین اثر تاریخی در تپه سیگنال است.

 

signal-hill-st-john-76

 

signal-hill-st-john-52

 

signal-hill-st-john-410

دیدگاه تان را بنویسید