گزارش جی پلاس از حواشی این روزهای دوومیدانی

تفتیان و فدراسیون در لاین اختلافات! / کیهانی: رکوردهای او پیشرفت نکرده و باید از برنامه ما تمکین کند

در روزهای اخیر اختلاف نظرهای میان حسن تفتیان دونده 100 متر ایران و مسئولان دوومیدانی باعث ایجاد حواشی شده است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ حسن تفتیان در حال حاضر یکی از دوومیدانی کاران ایرانی است که در میادین بین المللی در سطح آسیا این توانایی را دارد که رقابت خوبی داشته باشد و در رقابت های قهرمانی آسیا هم به مدال طلا رسید هرچند که چندی از بزرگان آسیا حاضر نبودند.

حدود یک ماه است که اختلاف نظرهایی میان فدراسیون دوومیدانی و حسن تفتیان به وجود آمده؛ اختلافاتی که در حال حاضر با سکوت تفتیان همراه شده و درباره این مسئله تنها مسئولان فدراسیون هستند که صحبت می کنند.

** فدراسیون دوومیدانی: نمی خواهیم تفتیان دیگر با مربی فرانسوی کار کند

فدراسیون دوومیدانی اعتقاد دارد حسن تفتیان از زمانی که با "اونتانن گای" فرانسوی تمرین می کند، رکوردهایش نزولی شده و این مربی خیلی کارآمد نبوده است. مسئولان در نظر دارند تفتیان با این مربی قطع همکاری کند که این موضوع هم با مخالفت تفتیان همراه شده است.

فدراسیون همچنین اعلام کرده که فعلا این شرایط را ندارد که تفتیان را به فرانسه بفرستد. اعتراض تفتیان در فدراسیون نسبت به عدم اعزامش به فرانسه باعث تشدید اختلاف ها شد.

** فاصله ای که تفتیان با روزهای اوجش گرفته!

اما از زمانی که حسن تفتیان کار خود را با اونتانن گای آغاز کرده بیشتر تمریناتش را در فرانسه بوده است و مدت کمی در ایران بوده است. تفتیان با زمان 10.04 رکورددار دوی 100 متر ایران است و از زمانی که با این مربی فرانسوی کار می کند هرگز نتوانسته به این رکورد نزدیک شود و شاید یکی از مهم ترین نقدهای فدراسیون نیز همین باشد. حدود یک سال به بازی های آسیایی جاکارتا اندونزی باقی مانده و فدراسیون روی تفتیان حساب ویژه ای باز کرده اما با این شرایط رکوردی، به نظر نمی رسد او بتواند مدالی در این بازی ها بگیرد!

طلای رقابت های قهرمانی آسیا توسط تفتیان هم باعث جلب توجه فدراسیون نشد که بگذارد او با گای ادامه بدهد. البته زمانی که تفتیان مدال طلا را به دست آورد فدراسیون اشاره ای به این موضوع که رقبای اصلی او در قهرمانی آسیا حضور ندارند نیز نکرد. مدتی پیش هم تیمور غیاثی سخنگوی تیم ملی دوومیدانی اعلام کرد: " کسب مدال ارزشمند تفتیان در رقابت‌های قهرمانی آسیا که با رکورد 10.25 ثانیه و در شرایط خاصی به دست آمد، قابل احترام است، ولی غافل از این امر نباشیم که تعدادی از دوندگان مطرح آسیایی که در رقابت‌های اخیر جهانی نیز حضور داشتند و عملکرد به مراتب بهتری از تفتیان داشتند، در مسابقات هند غایب بودند."

اشتباهی که فدراسیون دوومیدانی مرتکب شد!

به گزارش جی پلاس؛ در نزول رکوردهای تفتیان شکی نیست و شاید خود او بهتر از هر کسی دیگر بداند از آمادگی خوبی برخوردار نیست اما نکته قابل توجه این است که اونتانن گای با نظر خود فدراسیون دوومیدانی برای او انتخاب شد و در همان زمان هم فدراسیون اعلام کرد که یکی از بهترین مربیان جهان را برای تفتیان انتخاب کرده است. در واقع این می تواند اشتباه خود فدراسیون نیز باشد که این مربی را برای او انتخاب کرده است.

نکته ای که در حال حاضر بیش از هر موضوع دیگری جلب نظر می کند، یک داستان تکراری در دوومیدانی است. اختلاف فدراسیون با دوومیدانی کاران. این موضوع فقط در فدراسیون با مدیریت مجید کیهانی رخ نداده، هرچند که در این دوره قوت گرفته است.

** اختلاف نظر با احسان حدادی ، لیلا رجبی و حالا تفتیان

پیش از این احسان حدادی هم به دلیل اینکه برنامه هایش آن طور که می خواست انجام نمی شد، با فدراسیون دچار مشکل شد تا جایی که به صورت شخصی نشست خبری تشکیل داد و انتقادات غیرمستقیمی را به مجید کیهانی وارد کرد. اتفاقی که در فدراسیون گذشته هم رخ داد. لیلا رجبی نیز قبل از بازی های المپیک 2016 به دنبال برگزاری اردو در بلاروس بود و زمانی که این موضوع رخ نداد به انتقاد از فدراسیون پرداخت و در نهایت هم با دلخوری از تیم ملی کنار رفت.

حال نوبت به حسن تفتیان رسیده که با فدراسیون درگیری و اختلاف نظر داشته باشد و در مجموع به نظر می رسد جدای از تقسیم بندی مقصرین اما فضای دوومیدانی ایران یک مشکل بزرگ دارد و آنها نعوه تعامل فدراسیون و دوومیدانی کاران است که در این بین برخی رفتارهای نادرست از سوی برخی ستاره ها را هم نباید نادیده گرفت.

به گزارش جی پلاس؛ دوومیدانی کاران زمانی که به رکورد و جایگاه بالاتری نسبت به دوومیدانی ایران می رسند و در رده های بین المللی به عناوینی می رسند انتظار دارند تمام برنامه ها، همان گونه که می خواهند جلو برود و هیچ مخالفتی با برنامه هایش وجود نداشته باشد. موضوعی که در دوومیدانی ایران دیده می شود چرا که در کشورهای قدرتمند این رشته، عمدتا همه چیز براساس برنامه ای که فدراسیون ها معین می کنند جلو می رود و همین باعث توسعه پایدار می شود.

در همین رابطه اما مجید کیهانی - رئیس فدراسیون دوومیدانی، به خبرنگار جی پلاس گفت: ما هنوز در خصوص مربی تفتیان تصمیم به فسخ قرارداد نگرفته ایم اما باید قبول کنیم که تفتیان با مربی فرانسوی رکوردهایش پیشرفت نکرده و باید در این باره تصمیم درستی بگیریم. سازمان تیم های ملی تصمیم گرفت تفتیان به فرانسه نرود و در ایران تمرین کند و ما باید به این تصمیم احترام بگذاریم چرا که پشت آن برنامه ریزی مشخصی وجود دارد.

دیدگاه تان را بنویسید