قریب طبق اساسنامه از هیئت مدیره کنار گذاشته می‌شود

افتخاری: هیچ خط و نشانی برای منصوریان نکشیده ایم

مدیرعامل باشگاه استقلال گفت: امیدوارم اخراجی صورت نگیرد و بهتر است که کلمه اخراج را به کار نبریم.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، رضا افتخاری پس از پایان جلسه امروز (یکشنبه) هیئت مدیره استقلال اظهار داشت: اگر منصوریان در دو بازی آینده نتیجه بگیرد که هست، اما اگر هم نتیجه نگیرد، باز هم هیئت مدیره تشکیل جلسه داده و تصمیم می‌گیرد. امیدوارم اخراجی صورت نگیرد و بهتر است که کلمه اخراج را به کار نبریم.

وی افزود: منصوریان زحمت کشیده و اخلاقی نیست که همه تقصیرات را گردن او بیندازیم. ما کمی بدشانسی آوردیم و بازیکنان کلیدی‌مان هم مصدوم بودند. خوشبختانه مصدومان رسیده‌اند و در بازی جام حذفی و بازی با پارس جنوبی جم از آنها استفاده می‌کنیم. خوش‌بین هستم که نتیجه می‌گیریم.

مدیرعامل استقلال در خصوص اینکه حسن زمانی گفته دو بازی دیگر به منصوریان فرصت داده شده است، گفت: سخنگوی باشگاه من هستم و بایدی در کار نیست. خط و نشانی در کار نیست. چرا فقط اسم زمانی را می‌آورید؟ هر فرد دیگری می‌تواند باشد. ما نایب قهرمانی و برد دربی و همچنین مراحل حذفی آسیا را که منصوریان کسب کرد، فراموش نکرده‌ایم. اگر با دو باخت همه چیز را فراموش کنیم، سنگ روی سنگ بند نمی‌شود.

افتخاری ادامه داد: در بازی با استقلال خوزستان گل ما را مردود اعلام کردند و از همان جان بازیکنان ما روحیه خود را باختند. از طرفی، بازیکنان کلیدی چون امید ابراهیمی، فرشید اسماعیلی و فرشید باقری مصدوم شدند. اعتقاد دارم تیم نتیجه می‌گیرد، اما اگر نگرفت، می‌نشینیم و تصمیم می‌گیریم. از این حرف‌ها نداریم که با دو باخت برکنار می‌شود.

وی در مورد غیبت محمدحسین قریب در جلسات تصریح کرد: روز گذشته با وزیر ورزش و جوانان جلسه برگزار کرده و در این رابطه صحبت کردیم. ابلاغ اعضای هیئت مدیره را به ایشان دادیم تا رسما کارش را آغاز کند، اما طبق اساسنامه چون 4 مرتبه در جلسه شرکت نکرده، خود وزیر تصمیم می‌گیرد. علت غیبتش را نمی‌دانم و گزارش را به وزیر دادم. طبق اساسنامه از هیئت مدیره خارج می‌شود، مگر اینکه مجمع تصمیم دیگری بگیرد.

مدیرعامل باشگاه استقلال در خصوص اینکه او قصد دارد نظری جویباری جایگزین توفیقی شود، گفت: ایشان در جلسات حضور پیدا نکرده تا صحبت کند. طبق اساسنامه، عزل و نصب با من است. با توجه به اینکه توفیقی در همه جلسات حضور دارد و وقت می‌گذارد، او را به عنوان معاونت ورزشی انتخاب کرده‌ام.

افتخاری در واکنش به شایعه درگیری او و منصوریان در جلسه امروز تصریح کرد: ما اهل درگیری نیستیم. با توجه به نتایجی که کسب شد، تصمیم گرفتیم سرمربی خودمان را مدیریت کنیم. برخی مسائل را به او گوشزد کرده‌ایم که جایش نیست که اینجا به آن اشاره کنم. قرار شد منصوریان تصمیماتش را با من هماهنگ کرده و من هم با هیئت مدیره هماهنگ کنم. قصد ما برخورد نیست و این کار از نظر اخلاقی هم درست نیست. منصوریان زحمت کشیده و صبح و بعدازظهر زیر آفتاب تمرینات را برگزار کرده است. اشتباهاتی هم داشته که قطعا در بازی‌های آینده کمتر می‌شود.

وی تصریح کرد: ما نیم نگاهی هم داریم تا یک تیم مربیگری آماده را برای استقلال تحت نظر داشته باشیم تا به هر دلیلی منصوریان نتوانست کار کند، از آنها استفاده کنیم. خود من مأمور هستم تا تحقیقات را انجام دهم، اما به این معنی نیست که منصوریان برکنار می‌شود.

مدیرعامل استقلال در واکنش به مذاکره او با دالیچ گفت: هیچ کدام از اسم‌هایی که اشاره شد، در جلسه هیئت مدیره مطرح نشد و صحبتی هم نکرده‌ایم. لازم نمی‌بینیم با سرمربی خارجی وارد مذاکره شویم، اما در فرصت‌های آینده باید تحقیقات کرده و باید کسانی را داشته باشیم تا اگر لازم شد از آنها استفاده کنیم.

افتخاری در پاسخ به این سؤال که از صحبت‌هایش مشخص است که اگر منصوریان در دو بازی آینده نتیحه نگیرد، رفتنی خواهد بود، گفت: خطر رفتن منصوریان بستگی به عملکردش دارد. وقتی نتیجه نگیرد، خودش هم فکر نمی‌کنم در این فضا و شرایط کار کند.

وی در مورد جریمه بازیکنان به دلیل نتایج ضعیف در لیگ برتر عنوان کرد: این موضوع جزو بحث‌های هیئت مدیره بود که همان‌طور که تشویق می‌شوند با جریمه هم روبرو شوند.

مدیرعامل استقلال در واکنش به اظهارات فریده شجاعی همسر مرحوم منصور پورحیدری در خصوص اینکه طلب پورحیدری پرداخت نمی‌شود و برخی‌ از اعضای هیئت مدیره هم گفته‌اند که پورحیدری را نمی‌شناسند، گفت: کسی از مدیران استقلال جرات این حرف را ندارد. مگر می‌شود کسی بخواهد چنین حرفی بزند؟ در پرداختی بعدی به بازیکنان، طلب خانواده پورحیدری را نیز خواهیم داد.

افتخاری در رابطه با دو دستگی هواداران روی سکوها خاطرنشان کرد: من هم باشم، طبیعی است که تیمم نتیجه نگیرد، عصبانی می‌شوم. وقتی تیم نتیجه بگیرد، این مسائل از بین می‌رود. مطمئن باشید که استقلال نتیجه می‌گیرد و یکپارچگی و همدلی هواداران را خواهیم دید. وقتی بارسلونا می‌بازد، هوادارانش سرودی در حمایت از تیم خود می‌سرایند. فرهنگی است که در دنیای حرفه‌ای جا افتاده و این‌طور نیست که با دو شکست بگویند مربی را برکنار کنید. اگر منصوریان عوض شود، کار درست می‌شود؟ هر مربی دیگری بیاوریم، چند ماه زمان لازم دارد تا شناخت پیدا کند. بنابراین باید به منصوریان فرصت داد تا اشتباهات و نتایجش را جبران کند. اگر نتیجه نگرفت، آن وقت تصمیم دیگری خواهیم گرفت.

«امسال تیم را خوب و حرفه‌ای بسته‌ایم.» وی با بیان این جمله افزود: در بازی اول به دلیل محرومیت 3 بازیکن به تیم شوک وارد شد. در بازی دوم گل سالم ما گرفته نشد تا شوک دوم وارد شود. شرایط سال گذشته را هم امسال داریم و همان‌طور که نیم فصل دوم اکثر تیم‌ها را 3 بر صفر می‌بردیم، امسال هم حتی بهتر از سال گذشته نتیجه می‌گیریم. یک مقدار هم باید قبول کنیم کادر فنی نتوانسته به تیم امسال مسلط شود، اما خوش‌بین هستم که استقلال نتیجه می‌گیرد.

 

دیدگاه تان را بنویسید