گزارش جی پلاس؛

سکوت فراگیر زنان، آتش زیر خاکستر!

آمارها می گویند 70 درصد زنانی که مورد سوء استفاده قرار می گیرند هرگز این موضوع را گزارش نمی کنند!

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار سرویس جامعه جی پلاس؛ نتایج تحقیقات ملی نشان می دهد از میان آسیب هایی که به زنان وارد می شود 38/7 درصد آن مربوط به خشونت و مزاحمت است.

آمارها نشان می دهد پرونده های خشونت علیه زنان در ایران افزایش پیدا کرده و 2 تا 70 درصد زنان ایرانی هرگز سوءاستفاده هایی که در از آنها می شود را گزارش نمی کنند.

براساس یک تحقیق میان 12 هزار زن و 2 هزار و 500 مرد، 72 درصد زنان حداقل یکبار خشونت خانگی را تجربه کرده بودند. شایع ترین خشونت خانگی که تجربه شده خشونت روانی و آزارهای فیزیکی و جنسی بوده است.

بر اساس یافته‏ های یک پژوهش ملی که در میان جامعه مصرف کننده انجام شده 93/4 درصد از جمعیت معتادان، مرد و تنها 6/6 زن بودند. نیمی از این معتادان هم متاهل بودند.

در اولین تجربه مصرف مواد مخدر 28/9 درصد زنان آن را پیشنهاد یکی از اعضای خانواده و 20 درصد پیشنهاد یکی از بستگان عنوان کردند. بنابراین بیش از 50 درصد زنان معتاد اولین موقعیت مصرف مواد مخدر را در منزل گزارش کرده اند.

به گزارش جی پلاس؛ همچنین بیش از 40 درصد زنان معتاد دلیل روی آوری به اعتیاد را مشکلات خانوادگی و 34 درصد دسترس بودن موادو بیش از 24 درصد هم کنجکاوی، مطرح کرده اند. در عین حال، یکی از علت‏ های فرار اکثر دختران فراری، قرار گرفتن در معرض انواع آسیب‏ ها از جمله اعتیاد والدین ذکر شده است!

در آخرین تحقیقاتی که خودکشی زنان را با مردان مقایسه کرده، خودکشی زنان افزایش سه برابری را نشان می دهد. به طور مثال از میان افرادی که دچار خودسوزی شده و به بیمارستان مراجعه کرده اند، در خرم آباد استان لرستان 88 درصد زن و تنها 11 درصد مرد بوده اند.

همچنین از میان زنانی که به خودسوزی اقدام کرده بودند نیز 85 درصد اختلافات خانوادگی و بیش از 7 درصد اعتیاد را به عنوان دلیل خودسوزی عنوان کردند. از میان دلایل عاطفی خودکشی زنان نیز 67 درصد، علت خودکشی را ضرب و شتم به دست همسر و دیگران را عنوان کرده اند.

به گزارش جی پلاس؛ نتایج یک تحقیق با جامعه آماری زندانیان مربوط به قتل های ناموسی، 90 درصد مردانی که با تصمیم آنی همسرانشان را به قتل رسانده اند، علت این تصمیم را بدگمانی یا توهم اعلام کردند. آنها در پاسخ به این سوال که آیا از اینکه همسرشان به آنها خیانت کرده بود، پاسخ منفی داده و از اقدام عجولانه خود نیز پشیمان بودند. گفته های متهمان نشان می دهد که آنها مشکلات عاطفی داشته و در خانواده ای تربیت شده اند که مادر دربرابر زورگویی های پدر تسلیم و مطیع بوده است.

دیدگاه تان را بنویسید