در گفتگو با جی پلاس مطرح شد؛

فردا، بهره برداری از درمانگاه تخصصی و رایگان بیماری های نادر/ داوودیان: دولت مجوز دهد می توانیم 90 درصد این بیماری ها را پیش گیری کنیم

مدیرعامل بنیاد بیماری های نادر از راه اندازی اولین درمانگاه تخصصی رایگان خبر داد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس سبک زندگی جی پلاس؛ درحال حاضر یک میلیون و 200 هزار نفر در کشورمان به بیماری های نادر مبتلا هستند که از این تعداد تنها 150 هزار نفر آنها از سوی 20 انجمن مردم نهاد حمایت می شوند.

براساس گزارش ها 90 درصد بیماری های نادر، ریشه در ژنتیک دارد. بنابراین با آزمایش های قبل از ازدواج قابل پیشگیری است.

آزمایش هایی که به دلیل پر خرج بودن یا بی اطلاعی زنان و مردان جوان، انجام نمی شود. از این رو بنیاد بیماری های نادر فردا (دوشنبه) اولین درمانگاه تخصصی و فوق تخصصی بیماری های نادر را رونمایی می کند.

علی داوودیان - مدیرعامل بنیاد بیماری های نادر با اعلام این خبر به خبرنگار جی پلاس گفت: بیماران مبتلا به بیماری های نادر که کارت سلامت داشته یا مدرکی دال بر تایید مبتلا بودن آنها به انواع بیماری های نادر را داشته باشند، در این مرکز به صورت رایگان درمان می شوند.

داوودیان در توضیح خدماتی که از سوی این درمانگاه ارائه می شود، توضیح داد: خدماتی مثل جراحی عمومی و اطفال، ارتوپدی عمومی و اطفال، قلب، غدد، عفونی، جراحی مغزو اعصاب، روان پزشکی، چشم پزشکی، مامایی و مشاوره زایمان، مشاوره تغذیه، فیزیوتراپی، آزمایشگاه بخش مهمی از خدماتی است که این درمانگاه ارائه خواهد کرد.

او با اشاره به اینکه خدمات بنیاد بیماری های نادر تا پیش از این به صورت محدود ارائه می شد، ادامه داد: این درمانگاه به افراد عادی هم با دریافت تعرفه تعیین شده از سوی وزارت بهداشت، خدمات ارائه خواهد کرد.

در ادامه داوودیان در پاسخ به این سوال که مهم ترین انتظار شما از دولت چیست، به جی پلاس گفت: انتظار ما از دولت این است که مجوز واردات دارو و تجهیزات پزشکی و ایجاد مراکز مختص بیماران نادر را به ما بدهد تا خدمت رسانی به این بیماران تسهیل شود.

مدیرعامل بنیاد بیماری های نادر با بیان اینکه 90 درصد بیماری‌های نادر در دنیا قابل پیش گیری با انجام آزمایش های قبلی هستند، تصریح کرد: امیدواریم دولت به ما مجوز دهد تا با اجرای آزمایش های ژنتیکی از تولد نوزادان مبتلا به بیماری های نادر جلوگیری کنیم.

 

دیدگاه تان را بنویسید