تامین اجتماعی پاسخ داد:

توانایی در گفتگو با جی پلاس: پوشش بیمه ای گفتاردرمانی در مصوبه شورای عالی بیمه نیست/ بیمه ها برای خدمات فعلی هم با کسری منابع مالی مواجه اند!

مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تامین اجتماعی تصمیم گیری درباره اضافه شدن خدمات گفتاردرمانی و کاردرمانی را منوط به رای شورای عالی بیمه دانست و گفت: بیمه ها به لحاظ منابع مالی همین حالا هم دچار کسری هستند.

لینک کوتاه کپی شد

پس از پی گیری های فراوان جی پلاس برای گرفتن پاسخی از سازمان تامین اجتماعی و مسئولان مرتبط با بیمه های خدمات درمانی درباره "چرایی نبود بیمه برای بیماران مبتلا به اتیسم، پروانه ای و جسمی و حرکتی" بالاخره مدیرکل درمان غیرمستقیم تامین اجتماعی پاسخ رسمی این سازمان را اعلام کرد.

محمد توانایی در گفتگو با خبرنگار سبک زندگی جی پلاس، در پاسخ به این سوال که برنامه سازمان تامین اجتماعی برای تحت پوشش قرار گرفتن خدمات گفتاردرمانی و کار درمانی چیست، اظهار کرد: تحت پوشش قرار گرفتن این خدمات، تنها بر اساس مصوبه شورای عالی بیمه صورت می گیرد. بنابراین این سازمان تامین اجتماعی نیست که در رابطه با اضافه شدن یک خدمت درمانی تصمیم می گیرد بلکه شورای عالی بیمه تصمیم گیرنده است.

او افزود: همه سازمان های بیمه گر مکلفند که مصوبات شورای عالی بیمه را اجرا کنند. این خدمات هم از سوی هیچ کدام از سازمان های بیمه گر تحت پوشش قرار نمی گیرد.

به گفته توانایی خدمات گفتاردرمانی و کار درمانی در سطح سه خدمات است که در حال حاضر از این سطح تنها روان شناسی و فیزیوتراپی تحت پوشش بیمه قرار گرفته و خدمات دیگری نظیر شنوایی سنجی و گفتاردرمانی و کار درمانی هنوز تحت پوشش نیست.

او درادامه به جی پلاس گفت: درحال حاضر بسته های خدمتی که از سوی بیمه ها، تحت پوشش قرار می گیرد بخاطر کمبود منابع مالی، همین حالا هم دچار کسری هستند. بنابراین اینکه تعهد جدیدی به این بسته اضافه شود، باتوجه به شرایط کنونی هنوز مطرح نشده است.

مدیر کل درمان غیرمستقیم سازمان تامین اجتماعی در پایان تاکید کرد: علاوه بر این باتوجه به شرایط مالی سازمان های بیمه گر، افزایش بار مالی در نگاه دولت نیز وجود ندارد و در چنین شرایطی اگر خدمت خاصی مورد نیاز باشد، به فراخور مسئله و بنا به شرایط اضطرار، در شورای عالی بیمه مطرح و درباره آن اظهار نظر می شود.

دیدگاه تان را بنویسید