گزارش جی پلاس/ بنابر آخرین یافته پزشکان؛

بهترین ساعت برای چرت زدن چه موقع است؟!

بر اساس آخرین یافته پزشکان،ساعت 3:00 بعد ازظهر به عنوان بهترین ساعت برای چرت روزانه انتخاب شده که فواید زیادی برای سلامت انسان دارد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار سبک زندگی جی پلاس؛ ایندیپندت نوشت: بدون شک توانایی چرت زدن به موقع، یک مهارت محسوب می شود. البته باید توجه داشت که همه افراد نیاز به چرت زدن در طول روز ندارند، حتی اگر به شدت خسته باشند. اما کسانی هستند که به دلیل مزایای قابل توجهی که این کار برای سلامتی، بهره وری و قدرت مغز دارد، در روز 30 دقیقه می خوابند.

حال سوال اینجاست که چه ساعتی در روز بهترین زمان برای چرت زدن است؟! به نظر می رسد ساعت 3:00 بعدازظهر بهترین ساعت مشخص شده است.

دلیلش این است که در ساعت 3 عصر یا 15 مناسب ترین ساعت اعلام شده، ریتم شبانه روزی بدن ما به پایین ترین حد خود می رسد و از طرفی دیگر، بسیاری از افراد پس از صرف ناهار احساس خواب آلودگی را تجربه می کنند.

بنابراین بهتر است از بین 20 تا 30 دقیقه بخوابید. اگر خواب شما بیشتر از این طول بکشد، به خواب عمیقی فرو می روید که پس از بیداری، احساس کسلی و سستی بدی را تجربه می کنید.

البته اگر شب قبل به اندازه کافی نخوابیده اید، این خوابیدن بسیار مفید است ولی طولانی شدن خواب بعدازظهر، به خواب شما در شب آسیب می زند.

به گزارش جی پلاس؛ با توجه به آخرین گزارش انجمن خواب در بریتانیا، تقریبا سه چهارم مردم بریتانیا، شبانه کمتر از هفت ساعت می خوابند. علاوه بر این، تعداد افرادی که کمتر از پنج ساعت خواب شبانه دارند، از 7 درصد به 12 درصد افزایش یافته است. در همین رابطه دکتر راجکومار داسگوپتا - استادیار پزشکی بالینی در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی محرومیت از خواب را بسیار مضرر برای بدن دانسته که به سیستم سلامت، ایمنی و تمرکز آسیب می رساند.

مطالعات ثابت کرده اند که چرت زدن مزایای بسیاری به همراه دارد و می تواند اثرات ناشی از بی خوابی را تا حدودی رفع کند.

 

 

 

دیدگاه تان را بنویسید