صحبت های سرمربیان لیگ برتر در هفته چهارم؛

از نذر جالب پورموسوی تا حرف های نظرمحمدی درباره اولین برد سپیدرود در لیگ

سرمربیان تیم های لیگ برتری در نشست خبری خود حاضر شدند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، سرمربیان تیم های لیگ برتری در پایان هفته چهارم لیگ برتر در نشست خبری خود حرف های جالبی زدند.

**جلالی: خط حمله پیکان نیاز به ترمیم دارد

مجید جلالی پس از شکست یک بر صفر تیمش در خانه سپیدرود گفت:  فکر می‌کنم هر کسی بخواد ما را قضاوت کند باید بازی‌های ما را ببیند نه نتایج را. ما در دو بازی تهران شایسته پیروزی بودیم و امروز هم بازی خوبی کردیم و در قواره تیم بازنده نبودیم. ما بدشانسی را گذرانده‌‌ایم و دیگر نمی‌دانم چه بگویم. تنها کاری که می‌توانم برای بازیکنانم انجام دهم ایجاد امیدواری برای آنهاست، چون عملکرد خوبی دارند. البته ما در بخش حمله مشکلاتی داریم که باید آنها را هرچه سریع‌تر رفع کنیم.

سرمربی تیم پیکان در واکنش به طرح این موضوع که به نظر می‌رسد تیمش نیاز به تقویت دارد، تصریح کرد: من هم همین را گفتم. ما در خط حمله تیم‌مان باید اقدامات اساسی انجام دهیم. نه تنها در این بازی بلکه در سه بازی گذشته هم این موضوع و مشکل را در خط حمله احساس می‌کنم. ما در بخش هجومی نیاز به ترمیم اساسی داریم.

جلالی درباره اینکه آیا از عملکرد تیم خود رضایت دارد یا خیر، خاطرنشان کرد: عملکرد بازیکنانم در مجموع چهار بازی گذشته راضی‌کننده بوده، فقط ما نمی‌توانیم کار را تمام کنیم. نه تنها در این بازی، بلکه در تمام مسابقات این مشکل را داشته‌ایم. ما در شهرستان جم هم موقعیت‌های زیادی را از دست دادیم. در بازی با ذوب‌آهن نیز نیمه دوم کاملاً توپ و میدان در اختیار ما بود و در بازی با پدیده کاملاً بازی یک‌طرفه‌ای را انجام دادیم. در هر صورت ما باید مشکلات‌مان را در بخش حمله برطرف کنیم که آن هم به دو صورت انجام خواهد شد. یکی با تمرین و دیگری جذب بازیکن.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه نظرش در مورد تیم سپیدرود چیست، گفت: ترجیح می‌دهم در این خصوص صحبت نکنم.

سرمربی تیم فوتبال پیکان در خصوص اینکه آیا بازیکنان نیمکت‌نشین تیم پیکان قابلیت حضور در زمین را ندارند، بیان کرد: امروز تیم ما کامل بود و فقط امیرحسین صادقی را به دلیل محرومیت در اختیار نداشتیم. موجودی تیم ما همین است. فقط یک موضوع است که ما سال گذشته دو مهاجم داشتیم که از 39 گل ما 30 گلش روی همکاری این دو نفر به دست آمده بود، اما اکنون این دو بازیکن روی نیمکت پرسپولیس نشسته‌اند. شاید اینها درددل باشد، اما واقعاً ما در بخش حمله مشکل داریم.

جلالی در پایان در مورد تماشاگران تیم سپیدرود رشت عنوان کرد: به واقع برنده این بازی این هواداران هستند. داشتن این تماشاگران نعمت بزرگی است.

**نظرمحمدی: اجازه نمی‌دهم تیمم را نقد غیرفنی کنند

علی نظرمحمدی پس از پیروزی یک بر صفر تیمش مقابل پیکان اظهار داشت: بازی پرفشاری بود، چون ما در دقایق ابتدایی گل پیروزی را زدیم. پس از آن، وضعیت گذشته در چشم بچه‌ها بود و کمی با استرس بازی می‌کردند. شما می‌دانید برگرداندن تیمی که سه هفته اول را با شکست پشت سر گذاشته بود، خیلی سخت است. سپیدرود امروز از چند جهت پیشرفت چشمگیری داشت. اینکه پس از سه بازی گلی دریافت نکردیم و نخستین برد خود را در لیگ برتر کسب کردیم آن هم مقابل هواداران رشتی، مهم‌ترین اتفاق بود. این سه امتیاز برای سپیدرود در هفته چهارم استارت خوبی برای لیگ برتر خواهد بود.

سرمربی تیم فوتبال سپیدرود رشت همچنین تصریح کرد: امیدوارم همان‌طور که قبلاً قول داده بودم از هفته ششم وضعیت باکیفیتی پیدا کنیم. من از تلاش بچه‌ها راضی هستم، اما امروز کیفیت بازی سپیدرود آن کیفیت مدنظر ما نبود. مقابل گسترش فولاد بازی فوق‌العاده‌ای ارائه دادیم که در نهایت امتیازی نگرفتیم که خوشایند ما نبود. حالا راضی هستیم که سه امتیاز این مسابقه را کسب کردیم و به جدول لیگ برتر بازگشتیم.

نظرمحمدی در مورد جو رسانه‌ای ایجاد شده علیه سپیدرود خاطرنشان کرد: من همیشه گفته‌ام که انتقادپذیر هستم و هر کسی در هر جای کشور نقد فنی به سپیدرود داشته باشد به آن گوش می‌دهم. اگر به نفع تیمم باشد آن را اعمال می‌کنم و اگر نادرست باشد آن را نمی‌پذیرم. متأسفانه امروز نقدهای خیلی مغرضانه‌ای علیه ما بود. عده‌ای منافعی طراحی کرده بودند که با سپیدرود به آنها برسند، اما من اجازه رقم خوردن این اتفاق را ندادم. حرف‌های ناجوانمردانه‌ای علیه سپیدرود زده شد. این صحبت‌ها در روزهای گذشته به بچه‌های پاک سپیدرود که موفق شدند در دو سال گذشته پرچمدار فوتبال گیلان باشند، جوانمردانه نبود. سپیدرود در سالی که داماش از لیگ یک به لیگ دسته دوم سقوط کرد این اتفاق را جبران کرد و از لیگ دسته دوم به لیگ دسته اول راه یافت. همچنین پس از سقوط ملوان بندرانزلی به لیگ دسته اول سپیدرود جبران کرد و به لیگ برتر راه یافت. اجازه نقد غیرفنی نمی‌دهم، اما نقدهایی که به درد تیم بخورد اعمال می‌کنم.

«چرا سهیل حق‌شناس که در این مسابقه از دنیای فوتبال خداحافظی کرد اصلاً به بازی گرفته نشد؟»، گفت:  امروز شرمنده حق‌شناس شدم، چون شرایط به گونه‌ای رقم خورد که نتوانستیم او را تعویض کنیم. کعبی و توحید غلامی را به خاطر مصدومیت مجبور شدیم تعویض کنیم و دست ما بسته شد. با این حال بازیکنان هدیه خوبی با کسب سه امتیاز به حق‌شناس دادند. او از تیم خداحافظی نکرده است بلکه کنار ما خواهد ماند. این سه3 امتیاز را به خانواده حق‌شناس تقدیم می‌کنم. جا داشت که به خاطر شهید محسن حججی که مظلومانه از جمع ایرانیان رفت این پیروزی را به فرزند دو ساله او و خانواده‌اش تقدیم کنم.

سرمربی تیم سپیدرود در خصوص نحوه بازی این تیم که چندان خوب نبود، اظهار داشت: ناهماهنگی امروز تقصیر من نبود و باشگاه باید اقدامی صورت بدهد؛ چون من نمی‌توانم پیش‌بینی کنم در کدام کلاس مربیگری آموزش می‌دهد که وقتی دو  بازیکن تیم مصدوم می‌شوند باید چه کاری انجام بدهیم. این تعویض‌ها به خاطر شرایط تیم بود و من کسب سه امتیاز را از همه چیز مهم‌تر می‌دانم.

نظرمحمدی در مورد آمدن پیام صادقیان به سپیدرود با بیان اینکه این بازیکن نقطه اتصال خوبی برای وصل دفاع به حمله است، گفت: فکر می‌کنم صادقیان حلقه گم شده دو سال گذشته سپیدرود بوده است. او باید از لحاظ بدنی شرایط خوبی پیدا کند، چون می‌تواند بازیساز خوبی برای سپیدرود باشد. کیفیت او مناسب است اما از لحاظ بدنی آمادگی لازم را ندارد و باید خود را به بازیکنان برساند و می‌تواند به این سپیدرود کمک شایانی کند. امیدوارم حتی بازیکنانی که به تیم ما اضافه شدند و اکنون شرایط خوبی ندارند بتوانیم آنها را احیا کنیم. باید بپذیریم فعلاً بازیکنی هم تراز صادقیان نمانده است و ما به او بسنده کردیم.

**ویسی: بازی حواشی زشتی داشت

عبدالله ویسی پس از تساوی 2 - 2 پدیده و استقلال خوزستان، اظهار داشت: با توجه شرایط هر دو تیم در جدول، نیاز مبرمی به گل داشتیم. هم ما و هم تیم پدیده بازی جانداری ارائه کردیم و هر لحظه امکان داشت که گلی ردوبدل شود.

وی در ادامه افزود: متأسفانه حاشیه‌هایی ایجاد شد که زشت و زننده بود. هواداران به ورزشگاه می‌آیند تا از بازی لذت ببرند و این حواشی نباید اتفاق می‌افتاد.

سرمربی تیم فوتبال استقلال خوزستان در مورد قضاوت رضا عادل داور این مسابقه گفت: متأسفانه هر دو گل تیم حریف روی اشتباه داوری به ثمر رسید. قبل از گل اول پدیده خطا رخ داد. پیش از گل دوم حریف هم یک اوت گرفته شد که به اشتباه به نفع پدیده اعلام شد و همان توپ وارد دروازه ما شد. البته زمانی که داور اشتباه می‌کند، بازیکن ما حق اشتباه ندارد. متأسفانه بازیکن ما هم اشتباه کرد.

ویسی در پاسخ به این پرسش که چرا روشنایی، سرپرست تیم استقلال خوزستان از کنار زمین اخراج شد، خاطرنشان کرد: متأسفانه از محوطه مربوط به نیمکت‌نشینان خارج شد. من هم رفتم اما وسط راه پشیمان شدم!

وی در پاسخ به این سؤال که چرا طالب ریکانی در این بازی از ابتدا بازی نکرد، اظهار داشت: ما بازیکنان جوانی داریم که خیلی خوب بازی می‌کنند. اگر این روند ادامه پیدا کند، ممکن است ریکانی باز هم نیمکت‌نشین باشد. تیم ما نیاز دارد تا بازیکنان باتجربه به زمین بیایند و بازی را کنترل کنند. متأسفانه شب گذشته، هشت بازیکن تیم ما سرما خوردند و همین باعث شد از لحاظ بدنی اُفت کنند. با این حال از سه چهار نفر از این بازیکنان در زمین استفاده کنیم. یکی از آنها همین دفاع وسط ما بود که در دو صحنه از بازیکن حریف جا ماند.

سرمربی تیم فوتبال استقلال خوزستان در پاسخ به این پرسش که تیمش مگر کجا بود که با ورود به مشهد، چند بازیکن این تیم دچار سرماخوردگی شدند، خاطرنشان کرد: ما در اهواز بودیم. هوای این شهر هم شرجی و خیلی گرم است. در هر حال بابت حواشی که ایجاد شد، شرمنده هستم و واقعاً معذرت می‌خواهم. امیدوارم دیگر این اتفاقات به خصوص در شهر مشهد مقدس رخ ندهد.

**مهاجری: پدیده لایق پیروزی مقابل استقلال خوزستان بود

رضا مهاجری پس از تساوی 2 - 2 تیمش مقابل استقلال خوزستان اظهار داشت: جدا از نتیجه به خصوص در نیمه دوم فوتبال خیلی خوبی بازی کردیم. دو گل زدیم و به تیر دروازه حریف هم زدیم. فوتبال روی بدشانسی خودش را به ما نشان داد. ما بازیکنان باتجربه‌ای داریم، اما این بازیکنان نمی‌توانند در لحظات حساس مسابقه جریان بازی را کنترل کنند. استقلال خوزستان زمانی که میهمان است خطرناک‌تر از زمانی است که در زمین خودش بازی می‌کند. وقتی ما از این تیم عقب افتادیم، ترسیده بودم، اما همان‌طور که گفتم در زمانی که دو گل زدیم، متأسفانه نتوانستیم بازی را کنترل کنیم. ما روند فوتبالی خوبی داشتیم، اما باید بیشتر کار کنیم تا اشتباهات‌مان را پوشش دهیم.

سرمربی تیم پدیده درباره داوری دیدار تیمش مقابل استقلال خوزستان تصریح کرد: چیزی که کارشناسان تیم ما به من گفتند این است که داور در دو نوبت باید بازیکن تیم حریف را اخراج می‌کرد. ما چند هفته است که از داوری ضربه می‌خوریم. در بازی برابر پیکان یک پنالتی‌ به اشتباه گرفته شد و در بازی برابر نفت هم داور گل مردود حریف را سالم اعلام کرد. از آن طرف هم فدراسیون هر بلایی که دوست دارد سر ما می‌آورد. در این چند سالی که من در پدیده حضور دارم رابطه ما و فدراسیون کاملاً یک‌طرفه بوده است. بعد از چند سال یک خواسته از فدراسیون داشتیم که بازی با استقلال  را یک روز به تعویق بیندازند، اما هنوز جوابی به ما داده نشده است.

مهاجری در ادامه با اشاره به بخشیده شدن یکی از بازیکنان سپاهان قبل از دیدار تیمش با این تیم خاطر نشان کرد: باشگاه ما از مصطفی احمدی (بازیکن پیشین پدیده) مدت‌هاست شکایت کرده، اما هنوز هیچ جوابی به ما داده نشده است. چطور منِ مربی زمانی که حرف می‌زنم سریع به صحبت‌های من رسیدگی می‌شود، اما به شکایت ما سه ماه است، رسیدگی نشده؟! واقعاً تیم ما مظلوم واقع شده است. مگر ما چقدر زور داریم که در خانه خودمان هم وقتی گلی می‌زنیم دیدید که چطور کادر فنی استقلال خوزستان روی داور ریختند. چه کسی می‌خواهد از ما دفاع کند؟ نمی‌خواهم مساوی و باخت تیمم را گردن داور بیندازم، اما می‌خواهم حق‌مان را به ما بدهند.

وی همچنین تصریح کرد: به نظرم تیم ما امروز لایق پیروزی بود. باید دقت‌مان را بالا برده و از فرصت‌های‌مان نهایت استفاده را ببریم. تنها گلایه‌ای که از بازیکنانم دارم این است که باید در لحظات پایانی مسابقه جریان بازی را کنترل می‌کردند.

سرمربی تیم پدیده درباره تیم استقلال خوزستان نیز اظهار داشت: این تیم سه سال است همین فوتبال را بازی می‌کند و کاملاً می‌داند از فوتبال چه می‌خواهد. این تیم روی توپ‌های بلند و سانتر از جناحین کار می‌کند و در کل هم تیم خوبی است. خوزستانی‌ها در تهران با استقلال مساوی کردند و امروز هم ترمز ما را کشیدند.

**بوناچیچ: رسیدن به پیروزی کاری سخت اما شدنی است

لوکا بوناچیچ پس از شکست 2 بر یک گسترش فولاد مقابل فولاد خوزستان، اظهار داشت: 11، 12 سال در فوتبال ایران حضور داشته‌ام، اما متأسفانه امسال پنالتی‌های مشکوکی برای تیم من گرفته می‌شود که امروز هم این اتفاق افتاد. شاید من اشتباه می‌کنم، اما در هر حال لیگ ادامه دارد. ما امسال 10، 12 بازیکن جدید به تیم‌مان اضافه شده‌اند که به همین خاطر انسجام و هماهنگی نداریم. از زمانی که کار را تحویل گرفتیم، سخت تلاش، مبارزه و تمرین می‌کنیم تا راه رسیدن به پیروزی را بیابیم. این کار سخت، اما شدنی است.

وی پس از مواجه شدن با سؤال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه تیم فولاد خوزستان را چطور ارزیابی می‌کنید، گفت: نمی‌دانم چطور باید بگویم، اما من به اینجا آمدم که بیشتر از تیم خودم و درباره آن صحبت کنم.

سرمربی تیم فوتبال گسترش فولاد تبریز زمانی که با سؤال دیگر خبرنگاری مواجه شد که از او درباره درگیری نیمکت‌نشینان دو تیم پرسید و یادآور شد که نیمکت‌نشینان فولاد می‌گویند اعضای نیمکت تیم میهمان باعث درگیری شدند، تصریح کرد: من اصلاً به این کارها چه کار دارم؟! من چیزی ندیدم و نظری درباره آن ندارم، اما شاید آنها دروغ می‌گویند.

**پورموسوی: باید با همین انرژی و روحیه جلو برویم

سیروس پورموسوی بعد از پیروزی تیمش مقابل گسترش فولاد تبریز در نشست خبری اظهار کرد: بازیکنانم با تمام وجود بازی کردند. من از روز اول دنبال این بودم حس اعتماد در بازیکنان ایجاد کنم. خدا را شکر امروز تماشاگران ما هم تیمشان را تشویق کردند و این برد را به آن‌ها تبریک می‌گویم.

او ادامه داد: تلاش می‌کنیم با کار بیشتر فولادی بسازیم که هواداران راضی باشند. ما به جوانان اعتماد کردیم و آن‌ها توانستند در این بازی بزرگ، سه امتیاز را کسب کنند. در تمام دقایق، شایسته بودیم و در دقایق پایانی توانستیم برنده بازی باشیم.

سرمربی فولاد خوزستان همچنین درباره تعویض ایمان مبعلی توضیح داد: بازیکنان حریف حفظ توپ می‌کردند و مجبور شدم ایمان را بیرون بیاوریم. او بازی های بزرگی را مدیریت کرده و فرقی نمی کند چه بازیکنی در میدان باشد. هر بازیکنی که بتواند در آن لحظه موثر باشد، به میدان خواهد رفت.
پورموسوی خاطرنشان کرد: ما بازیکنان جوان زیادی داریم که کم تجربه هستند. روی دیوار رختکن نوشته‌ام سختگیرانه شجاع باشید. من با آن‌ها صحبت می‌کنم تا بتوانند برای بازی‌های بزرگ آماده باشند. بعد از اینکه در مشهد برنده شدیم، گفتم اول راهیم. اینکه در اولین برد مغرور شویم اشتباه است و باید با همین انرژی و روحیه جلو برویم.
او همچنین گفت: نیت کرده بودم، اگر بازی را ببریم تا مرقد علی بن مهزیار اهوازی پیاده بروم و امشب این کار را خواهم کرد.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید