اسماعیل معروفی و اشکی که آیت الله امجد برای او ریخت

آدرسش را آیت الله امجد داده بود، به در خانه که رسیدم تازه متوجه شدم کجا آمده ام، منزل اسماعیل خودمان بود.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس ـ منصوره جاسبی: ماه مبارک رمضان بود، مراسمی در سوهانک برگزار می شد که باید می رفتم. شیخ علی که بر روی منبر بود به سمت من آمد و گفت: آیت الله امجد[1] مرا به افطاری دعوت کرد و از من خواست تا به آدرسی که می دهد بروم و فرد مورد نظرشان را با خود به افطاری بیاورم.[2]

به آدرس که رسیدم، فرمانده گردان روزهای جنگ را دیدم بله او اسماعیل معروفی[3] بود. خدمت آیت الله امجد که رسیدم برایش از اسماعیل تعریف کردم تا جایی که اشکشان در آمد و گفتند: وای به حال ما که او را نشناخته ایم.[4]

 
  1. آیت الله محمود امجد از اساتید اخلاق تهران که محضر بزرگانی مانند امام خمینی (س)، علامه طباطبایی، آیت الله سید رضا بهاءالدینی، آیت الله بهجت و... را درک کرده است. 
  1. ماجرا از این قرار بود که روزی آیت الله امجد در مسیر خود فردی را سوار ماشین می کنند که در راه هیچ کلامی نمی گوید و برای اینکه گم نشود، آدرسی در جیبش گذاشته شده بود و ایشان او را برای افطار دعوت می کند.
  1. از جانبازان دفاع مقدس که پس از سه سال در کما بودن به وسیله امام حسین (ع) شفا پیدا می کند. او در طول دوران جنگ فرماندهی گردان عمار و قاسم لشکر 27 حضرت رسول اکرم (ص) بوده است.
  1. برگرفته از خاطره محمد تیموری، مسئول ترابری لشکر 10 سید الشهدا (س) و پشتیبانی اطلاعات لشکر و از همرزمان جانباز معروفی.

 

دیدگاه تان را بنویسید