در گفتگو با جی پلاس؛

رئیس کمیته داوران: استقلال و پرسپولیس تنها قربانیان داوری لیگ هستند/ ما طبق اساسنامه خودمان کار می کنیم نه FIFA و AFC!

رئیس کمیته انضباطی می گوید استقلال به دلیل دو اشتباه تاثیر گذار داور در هفته دوم و پرسپولیس به خاطر اشتباهات متعدد داوری مقابل سیاه جامگان، قربانیان داوری در این فصل محسوب می شوند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ هفته چهارم لیگ برتر فوتبال جمعه (دیروز) با برگزاری سه دیدار به پایان رسید و بحث برانگیز ترین بازی این هفته از حیث داوری مربوط به دیدار پرسپولیس و سیاه جامگان می شود.

تاکنون 32 بازی از لیگ برتر انجام شده و برخی تیم ها از جمله استقلال و پرسپولیس انتقاداتی را به عملکرد داوران داشتند؛ البته وضعیت داوری ها هنوز مانند فصول گذشته حاد نشده است.

چینش داوران در فصل جدید برخلاف سال های گذشته از طرف دپارتمان داوری انجام نمی شود و همین موضوع باعث شد حسن کامرانی فر از ریاستش در این دپارتمان استعفا دهد. با شروع لیگ هفدهم این کار بر عهده کمیته داوران شد؛ کمیته ای که طبق اساس نامه نباید در مسائل اجرایی ورود کند!

فریدون اصفهانیان - رئیس کمیته داوران در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس؛ به سوالاتی پیرامون این موضوع و همچنین ارزیابی اش از سطح کیفی قضاوت ها در چهار هفته ای که از برگزاری مسابقات لیگ برتر هفدهم می گذرد نیز پاسخ داد:

او ابتدا درباره عملکرد داوران در چهار هفته نخست و انتقاد چند تیم مختلف به برخی از قضاوت ها اظهار کرد: خوشبختانه داوران در 32 بازی اخیر تقریبا قضاوت های خوبی داشتند. همچنان در دوره شروع لیگ قرار داریم و همانطور که بازیکنان نیاز به زمان دارند، داوران هم بعد از گذشت مدتی به اوج آمادگی خود می رسند. در 32 بازی اخیر تنها در دو مورد از بازی ها، شاهد اشتباه تاثیر گذار بوده ایم که مربوط به بازی استقلال و استقلال خوزستان و همینطور مسابقه پرسپولیس و سیاه جامگان است که حاج ملک داور بازی دوم، به اشتباهات خود اعتراف کرد.

 

** استقلال می توانست با دو گل برنده بازی با استقلال خوزستان باشد!

او با اشاره به دیدار استقلال تهران و استقلال خوزستان در هفته دوم نیز به توضیح داد: داور در آن بازی روی دو صحنه اشتباه کرد که می توانست دو گل تاثیرگذار برای استقلال تهران در پی داشته باشد و روند بازی را تغییر دهد.

 

** اختلاف پرسپولیس و سیاه جامگان هم می توانست دو گل باشد!

اصفهانیان همچنین به جی پلاس گفت: در دیدار پرسپولیس و سیاه جامگان هم داور بازی یک پنالتی را برای پرسپولیس نگرفت و گل سیاه جامگان هم مردود بود. تمام این اشتباهات از سوی حاج ملک پذیرفته شده و می دانیم که پرسپولیس متضرر شده است. باید دقت بیشتری روی بازی های این چنینی که هوادران هم در ورزشگاه حضور دارند، داشته باشیم. 

 

** سایر بازی های لیگ اشتباه داوری تاثیرگذار نداشت

رئیس کمیته داوران ادامه داد: در سایر بازی های گذشته، اشتباه مهلکی وجود نداشته است. از طرفی اشتباه در کار انسانی همیشه وجود دارد اما باید دید کدام اشتباه، مهلک و تاثیر گذار در روند بازی است. در 32 بازی دیگر ایراد آنچنانی وجود نداشت.

 

** سطح اشتباهات داوری کاهش یافته است

او درباره استعفای برخی از اعضای کمیته داوران و دپارتمان داوری هم به جی پلاس گفت: برای این عزیزان باید جایگزین هایی را انتخاب کنیم. در حال رایزنی هستیم تا بهترین نفرات برای این سمت ها انتخاب شوند و باز هم مسئولیت ها تقسیم شود. الان شاید با کمبودهایی مواجه شویم اما سعی می کنمی به بهترین نحو کارها را جلو ببریم.

اصفهانیان همچنین درباره چینش داوران توسط این کمیته می گوید: سعی ما بر این است که از بهترین داوران مان استفاده کنیم. تلفیقی از داوران جوان و با تجربه در لیگ استفاده می شوند و همین موضوع باعث شده کمترین اشتباه هات را در لیگ برتر شاهد باشیم.

 

** ما طبق اساسنامه خودمان پیش می رویم نه FIFA و AFC!

عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال درباره نظر برخی از کارشناسان مبنی بر اینکه او طبق اساسنامه مراجع بین المللی (FIFA و AFC) نمی تواند چینش داوران را انجام دهد نیز به جی پلاس گفت: اساسنامه فدراسیون فوتبال چنین چیزی را پیش بینی نکرده است. ما طبق اساسنامه خودمان پیش می رویم. باید در اصلاحات روی اساسنامه انجام شود اما فعلا مشکلی ندارد.

اصفهانیان همچنین در پاسخ به سوال دیگر جی پلاس مبنی بر اینکه طبق اساسنامه فدراسیون فوتبال هیچ کدام از اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال نباید سمت دیگری در بخش های فوتبال داشته باشند اما او رئیس هیات فوتبال زنجان است تصریح کرد: عبدالکاظم طالقانی هم رئیس هیات فوتبال خوزستان و عضو هیات رئیسه فدراسیون هم است. سمت من در هیات فوتبال زنجان اشکالی به کارم در هیات رئیسه و یا بالعکس وارد نمی کند.

به گزارش خبرنگار ورزشی جی پلاس؛ توضیحات اصفهانیان درباره وضعیت عبدالکاظم طالقانی در حالی مطرح می شود که حضور همزمان ایشان در هیات رئیسه فداسیون فوتبال و هیات فوتبال خوزستان به این دلیل است که او در انتخابات این فدراسیون به عنوان نماینده هیات های استانی وارد هیات رئیسه شد.

دیدگاه تان را بنویسید