تحلیل فنی هفته دوم لیگ برتر هفدهم؛

تقوی در گفتگو با جی پلاس: باید از رقابت و حسادت میان طارمی و منشا نگران بود!/ مربیان استقلال مشکلات فنی را بپذیرند و توپ را به زمین فدراسیون نیاندازند

یکی از کارشناسان فوتبال کشور اعتقاد دارد که کادر فنی استقلال باید مسئولیت نتایج این تیم را بپذیرد و از طرفی پرسپولیس هم تیم قدرتمند پارسال نیست.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار ورزشی جی پلاس، هفته دوم لیگ برتر فوتبال کشور در حالی به پایان رسید که تیم تازه وارد بوشهری باز هم شگفتی ساز شده است. استقلال در تهران مقابل هم نام خوزستانی اش متوقف و پرسپولیس هم در تبریز تراکتورسازی را برد.

مجتبی تقوی مربی و کارشناس فوتبال کشور در هفته ای که 25 گل از خط دروازه ها گذشت، 2 بازی به تساوی کشیده شد و به غیر از یک بازی تمام بازی ها با گل همراه بود در گفت و گو با جی پلاس به تحلیل هفته دوم لیگ پرداخت.

** کادر فنی استقلال نباید توپ را به زمین فدراسیون بیاندازد

من بازی استقلال با همنام خوزستانی اش را در ورزشگاه آزادی تماشا کردم و باید بگویم که استقلال هنوز نتوانسته است که در حد و اندازه های یک تیم مدعی خودش را نشان بدهد. استقلال از قدیم باشگاهی بوده که مکتب خاص خودش را داشته و بازیکنان زیادی را به فوتبال ایران داده است. منصوریان به عنوان مربی ای که دو سال است در این باشگاه حضور دارد باید مسئولیت شکست را بپذیرد و نباید عدم نتیجه گیری را به گردن کسی بیاندازد. باشگاهی به بزرگی استقلال نباید معطل چند بازیکن جوان باشد که اگر این بازیکنان نباشند استقلال هم لطمه بخورد.

استقلال در این بازی اصلا نمایش خوبی را ارئه نداد. باید بدانیم که چند حرکت تکنیکی از طرف بازیکنان و خلق موقعیت های لحظه ای نباید ما را فریب دهد. استقلال باید سطح توقعش را بالا ببرد و به تک موقعیت هایی که توسط جوان با استعدادی مثل قائدی به دست می آورد، دلخوش نباشد. کادر فنی استقلال هم نباید توپ را به زمین فدراسیون فوتبال بیاندازد. تیم های بزرگ دنیا هم شاید در ابتدای فصل نتیجه نگیرند اما با پذیرش شکست سعی در برطرف کردن مشکلات فنی دارند و این چیزی است که به تیم ها کمک می کند. باید امیدواری را در بین هوادران به وجود بیاوریم و سعی نکنیم که هواداران را در مقابل فدراسیون قرار دهیم.

استقلال خوزستان برای گرفتن مساوی به تهران آمده بود و به خواسته خودش هم رسید. ویسی برای هر نیمه اش یک برنامه خاص داشت. آبی های خوزستانی تلاش کردند که در نیمه اول گلی را دریافت نکنند و بازی را با تساوی به پایان برسانند. در نیمه دوم آنها سعی کردند با تغییر در عناصر هجومی خود بتوانند از ضد حمله ها استفاده کنند تا شاید به گل برسند و اگر هم نه بازی را با تساوی به پایان برسانند. استقلال تهران هم می توانست در این دو هفته حداقل 4 امتیاز را به دست بیاورد. استقلال باید بداند امتیاز گیری در نیم فصل دوم سخت می شود و این عدم نتیجه گیری در نیم فصل اول می تواند در آینده برای آنها مشکل ساز شود.

** تراکتور سازی با این بضاعتش خوب بازی کرد

تراکتور سازی این فصل با مشکلات زیادی دست به گریبان است اما با این شرایط مقابل قهرمان فصل قبل بازی خوب و روانی را به نمایش گذاشت. اگر تراکتور می توانست در خط دفاعی خودش تغییراتی را ایجاد کند، می توانست پرسپولیس را با مشکل مواجه کند.

یحیی گل محمدی به خوبی در تراکتور سازی کار کرده و من به هواداران تراکتور سازی توصیه می کنم که پشت تیم را خالی نکنند و بدانند که با جار و جنجال نمی توانند به تیمشان کمک کنند.

پرسپولیس با وجود بردی که به دست آورد هنوز به هماهنگی کامل مخصوصا در خط حمله نرسیده است. به نظر می رسد که طارمی و منشا به نوعی رقابت و حسادت با هم دارند. این موضوع در آینده چالش مهمی را برای تیم پرسپولیس ایجاد خواهد کرد. کادر فنی پرسپولیس باید تا قبل از بازی های آسیایی این چالش را بر طرف کنند. من شک ندارم که کادر فنی پرسپولیس حتما این مشکل را دیده اند و تلاش می کنند که این مشکل را برطرف کنند.

پرسولیس تنها نماینده ما در آسیا است و باید بهترین شرایط را برای این تیم به وجود بیاوریم. فکر می کنم که اگر پرسپولیس می توانست رامین رضاییان و سروش رفیعی را در تیم نگه دارد تیم بی نظیری می شد. هماهنگی بازیکنان تازه ای که به پرسپولیس اضافه شدند کمی زمان می برد اما مطمئن باشید که پرسپولیس در آینده هماهنگ تر می شوند. استقلال و پرسپولیس تیم های بزرگی هستند و بازیکنان تازه وارد برای هماهنگی با این تیم ها کمی زمان احتیاج دارند.

** پارس جنوبی ثبات مالی خوبی دارد

پارس جنوبی باشگاه با برنامه ای است و با همین برنامه ریزی توانستند به صورت کاملا فوتبالی و با تلاش بازیکنانشان از لیگ دو به لیگ دسته یک برسند و امسال هم در لیگ برتر حضور دارند. کادر فنی خوبی هم هدایت این تیم را بر عهده گرفته است. خوشبختانه این باشگاه از نظر مالی مشکلی ندارد و بازیکنان و کادر فنی با فراغ بال برنامه های تعیین شده باشگاه را پیش می برند. پارس جنوبی در ضدحمله ها خطرناک نشان داده و به خاطر ناشناخته بودن این تیم در لیگ توانسته نتایج خوبی در این دو هفته کسب کند. فکر می کنم کمی در خط دفاعی مشکل داشته باشند که آن هم به مرور زمان برطرف خواهد شد.

** سپاهان تیم قدرتمند سابق نیست

سپاهان هنوز به تیم قدرتمند سابق تبدیل نشده است. فکر می کنم این موضوع هم ریشه در تغییر و تحولات بیش از اندازه در بین بازیکنان و کادر فنی این تیم داشته باشد. سپاهان زمانی به قهرمانی رسید که ترکیب اصلی فصل گذشته اش را حفظ کرد. پرسپولیس هم فصل پیش همین گونه توانست قهرمانی را جشن بگیرد. این نکته بسیار مهم است که باشگاه ها کمتر به آن توجه می کنند!

** ذوب آهن تیم اصلی اش را حفظ کرده

ذوب آهن اما بر خلاف سپاهان توانسته شاکله اصلی خودش را تقریبا حفظ کند. همین موضوع دست امیر قلعه نویی را برای بازی گرفتن از بازیکنان ذوب آهن باز گذاشته است. 

 

دیدگاه تان را بنویسید