گزارش اختصاصی جی پلاس از حال و هوای تمرینات تیم ملی؛

آشنایی با قوانین ویژه کی روش در اردوها/ تنبیه، سن و سال نمی شناسد!

کالوس کی روش با وجود محبوبیتی که در جامعه برای خود دست و پا کرده، به عنوان یک مربی سخت گیر شناخته می شود اما هیچ کدام از بازیکنان تیم ملی از کار کردن با کی روش ناراضی نیستند و حتی از این اتفاق بسیار خوشحال هستند. این موضوع به شرایط خاص تمرینات تیم ملی باز می گردد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار ورزشی جی پلاس؛ کارلوس کی روش در محافل فوتبالی به سخت گیری معروف شده است اما بازیکنان تیم ملی هیچ گاه این موضوع را تایید نکرده اند و همه بازیکنان علاقه مند به کار با او هستند. در واقع کی روش تاکید زیادی روی نظم و انضباط دارد و این به معنای سخت گیر بودن نیست. اگر بازیکنی از این دایره خارج نشود، کی روش برای این بازیکن بهترین مربی دنیا خواهد بود.

**همیشه بهترین باشید

مرد پرتغالی تیم ملی برای بازیکنان ایرانی که تا قبل از این هیچ گاه تجربه کار با مربیان بزرگ را نداشتند، یک موهبت بوده و مرز درستی بین کار و تفریح در تیم ملی قرار داده است. در واقع خلاصه ترین مطلب درباره کار با کی روش این است که کارت را درست انجام بده و خوش بگذران. او در طول اردوهای تیم ملی ضمن برگزاری تمرین های فشرده و کلاس های آنالیز، زمانی را هم برای تفریح بازیکنان قرار می دهد و معمولا در اردوهای خارجی بازیکنان تیم ملی برای تفریح به خارج از هتل محل اقامت شان می روند.

** تفریح اجباری در اردوی تیم ملی

معمولا اگر بازیکنی حوصله تفریح و بیرون رفتن از هتل را نداشته باشد، کی روش آن ها را مجاب به تفریح و بازدید از کشور خارجی که تیم ملی در آن اقامت دارد می کند تا بازیکنان روحیه بهتری برای ادامه تمرینات تیم ملی داشته باشند.

** احترام به بزرگتر همیشه واجب است

با حضور کی روش، دیگر خبری از باند بازی های دوره های گذشته در تیم ملی نیست. در ادوار مختلف تیم ملی، بازیکنی بودند که بزرگ ترهای تیم ملی را به باند بازی و داشتن نفوذ در بین مربیان متهم می کردند اما کی روش نشان داد که حرف اول و آخر را در تیم ملی خودش می زند و چنین بازیکنانی جایی در تیم او ندارند.

البته احترام حرف اول را در تیم کی روش می زند. به بزرگتر باید احترام گذاشت و از همین رو هم کی روش در مواقعی با بازیکنان قدیمی تیم ملی مانند جواد نکونام، آندرانیک تیموریان، اشکان دژاگه و مسعود شجاعی مشورت کرده است.

**جوان ترها نیاز به توجه دارند

با اضافه شدن بازیکنان جوان که برخی از آنها حتی به بیست سالگی هم نرسیده بودند، تلفیقی از بازیکنان جوان و با تجربه در تیم ملی شکل گرفت. در این مدت زمان هم بازیکنان باتجربه تیم ملی کمک زیادی برای جا افتادن بازیکنانی مانند سردار آزمون، سعید عزت اللهی، علیرضا جهانبخش و ... انجام دادند و این موضوع بارها از زبان بازیکنان تیم ملی هم شنیده شده است.

به همین دلیل هم در طول بازی های تیم ملی و حتی در مواقعی که بازیکنان با تجربه نیمکت نشین بودند، آن ها از روی نیمکت، در رختکن و حتی در تمرینات به بازیکنان جوان و کم تجربه تیم ملی روحیه می دادند.

** تنبیه سن و سال ندارد

با وجود سخت گیری کی روش بر اجرای دقیق دستوراتش در تمرین و بازی، او تنبیهاتی را هم برای بازیکنانش در نظر می گیرد که بیشتر به مفرح بودن تمرینات کمک می کند تا سخت تر شدن. معمولا در تمرین، گروه بازنده، وظیفه کولی دادن را بر عهده دارد و این شامل سن و سال هم نمی شود. کسی که باخته، باید تاوان شکست را هم بدهد.

بیرانوند

دیدگاه تان را بنویسید