جی پلاس/ تصویر جالبی که ناسا منتشر کرد:

مه در افق زحل + ترجمه

ناسا تصویری که فضاپیمای کاسینی از زحل گرفته بود را با نام " مه در افق زحل" منتشر کرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار علم و فناوری جی پلاس؛ فضاپیمای کاسینی ناسا عکسی از حلقه های که فراتر از افق زحل قرار دارند، گرفته است. وقتی به سمت چپ عکس نگاه می کنیم، یک لایه نازک و پیوسته از مه را می توانیم مشاهده کنیم. این مه در سمت راست تصویر کاملا ناپدید شده است.

این کاوشگر قبل از شیرجه سرنوشت ساز در 15 سپتامبر امسال روی زحل، در طول پنج گردش آخر خود به دور زحل، از بالای جو این سیاره عبور خواهد کرد. در واقع منطقه ای که کاسینی در آخرین گردش های خود به دور زحل می زند، همین ناحیه ای است که از مه تشکیل شده و پیش بینی هم شده زمانی که کاوشگر کاسینی به سمت زحل خیز برمی دارد، قبل از اینکه به عمق این مه برسد، تماس با کاسینی قطع شود.

تصاویر را دوربین زاویه بسته  کاسینی در تاریخ 16 جولای سال 2017 و در فاصله حدود 777000 مایل (1.25 میلیون کیلومتر) از زحل گرفته است.

حدود ۱۹ سال قبل، ناسا با صرف هزینه ای بسیار و بهره گیری از جدیدترین تکنولوژی های زمان خود، فضاپیمای کاسینی را تولید و به فضا پرتاب کرد تا بتواند از نزدیک نگاهی به سیاره ای بیاندازد که با ما بیش از ۱.۵ میلیارد کیلومتر فاصله دارد.

کاسینی در سال ۲۰۰۴ به نزدیکی زحل رسید و از آن زمان تا کنون در حال مخابره تصاویر و اطلاعاتی با ارزش از دومین سیاره بزرگ منظومه ماست.

 

 

 

دیدگاه تان را بنویسید