گزارش جی پلاس؛

کشف موجود زنده 10 میلیارد ساله که تا پس از نابودی خورشید زنده می ماند! + تصاویر

دانشمندان انعطاف پذیرترین جانور روی زمین را کشف کردند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار سرویس علم و فناوری جی پلاس؛ دانشمندان پس از اینکه کشف کردند " تاردیگرید" تنها موجودی است که تا زمانی که خورشید می میرد زنده خواهد ماند، این موجود به عنوان غیرقابل ویران ترین گونه روی زمین شناخته شد.

 بنابر گزارش دانشگاه آکسفورد، قبلا سوسک ها  به عنوان انعطاف پذیر ترین گونه شناخته شده بودند. اما این میکروبایست های هشت پایه عملا سخت تر هستند و در حدود 10 میلیارد سال همچنان به حیات خود ادامه می دهند.

تاردیگرید (Tardigrade)؛ این جانوار به عنوان گونه ای از پیچیده ترین و عجیب ترین جانوران آبزی شناخته شده قادر  است حدود 30 سال بدون آب و غذا زنده بماند و به زندگی در دمای صفر مطلق مانند یخچال های قطبی ادامه دهد یا دمای  بالاتر از 150 درجه سانتی گراد را تحمل کند و یا در برابر فشار عمیق ترین اقیانوس‌ها و یا در خلاء خارج از جو زمین زنده بمانند.

محققان دانشگاه آکسفورد و دانشگاه هاروارد متوجه شدند توانایی های شگفت انگیز این موجودات می تواند باعث شود آنها از حوادثی که ممکن است تمام زندگی را روی زمین از بین ببرند، جان سالم به در ببرند. در واقع تنها نیروهایی که قادر به آسیب رساندن به تاردیگرید است، می تواند برخورد یک سیاره غول پیکر، یا انفجار پرتوهای مرگبار باشد، که قبل از انفجار خورشید اتفاق نخواهد افتاد! بنابراین تنها تهدید واقعی برای آنها یک رویداد آخرالزمانی است.

 

تار

این موجودات آبزی کوچک می توانند تا 60 سالگی تنهابه اندازه حداکثر 0.5 میلی متر رشد کنند. دانشمندان  اعتقاد دارند که شاید روی زمین موجودات انعطاف پذیز دیگر وجود داشته باشد اما تاکنون تاردیگریدها به عنوان موجوداتی شناخته شدند که تا پایان عمر زمین و بعد از انسان ها به حیات خود ادمه می دهند.

تاردید

 

 

  • نامق محمودی ارسالی در

    متاسفانه خیلی چیزت هاس ما نمیدوتیم

دیدگاه تان را بنویسید