در گفتگو با جی پلاس مطرح شد؛

سکوت صداوسیما در قبال حضور تنها تیم نماینده ایران در مسابقات جهانی آمریکا!/ سرپرست تیم: بخش خبری 20:30 تنها مدال شجاعت افغانستان را پخش کرد و نامی از ما نبرد!

اعضای تنها تیم رباتیک ایرانی حاضر در مسابقات جهانی واشنگتن از عدم پوشش خبری صداوسیما نسبت به عملکردشان گله مند شدند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس علم و فناوری جی پلاس؛ تیم رباتیکی از ایران متشکل از 3 عضو نوجوان که 15، 16 و 18 ساله بودند به همراه سرپرست 25 ساله خود محمدرضا کرمی در رقابت‌های جهانی روباتیک واشنگتن آمریکا شرکت کرد. علیرضا خلیلی کاپیتان تیم، پوریا میزبانی مکانیک، امین دادخواه برنامه نویس و محمد رضا کرمی مربی تیم است.

 

این تیم به عنوان تنها نماینده ایران در المپیادهای جهانی حضور یافته و با پرچم رسمی، سرود ملی و نام رسمی ایران در این مسابقات شرکت کرد. به طور کلی رسیدن به چنین المپیاد جهانی که رنکینگ‌های اول جهانی را به خود اختصاص داده‌اند، دشوار است.

در مسابقات WORLD ROBOTIC OLEMPIA  که نوامبر 2016 در هندوستان برگزار شد، سازه‌های اعضای تیم ایران خوب بود، به گونه ای که سرپرست تیم ملی آمریکا از وضعیت آن‌ها شگفت زده شد و به همین جهت این تیم را برای مسابقات 2017 FIRS GLOBAL که قرار بود در دانشگاه واشنگتن دی سی برگزار شود، دعوت کرد.

سرپرست تیم ملی رباتیک ایران می گوید: بخش خبری 20:30 دریافت مدال شجاعت افغانستان را پخش کرد ولی نامی از تیم ایران نبرد!

محمدرضا کرمی همچنین درباره وضعیت تیم ملی رباتیک ایران و مسابقاتی که در دانشگاه واشنگتن دی سی برگزار شد، به جی پلاس گفت: به خاطر حضور 164 کشور دنیا و یک تیم با عنوان تیم پناهندگان اهمیت مسابقات بسیار بالا بود و از نظر اعتباری نیز به دلیل افراد و دانشگاهی که متصدی برگزاری این مسابقات بودند، فستیوال بسیار مهمی بود.

کرمی با بیان اینکه بیش از 275 کانال تلویزیونی و بیش از هزار روزنامه، نشریه و مجله این مسابقات را پوشش خبری دادند، متذکر شد: متاسفانه رسانه ملی کمترین حمایتی را از تیم جوان ایران نکرد.

وی افزود: تیم ملی ایران به واسطه اتفاقات جالبی که برایش رخ داد جزء تیم های پر اهمیت این جام بود و با توجه به شرایطی که داشت رتبه خوبی را کسب کرد. ایران در لیگ اصلی این مسابقات رتبه 14 را به دست آورد.

سرپرست تیم ملی رباتیک ایران با بیان اینکه شبکه تلویزیونی VOA و آمریکا یک شبکه فارسی زبان معروف در این کشور درخواست مصاحبه با او و اعضای تیم ایران را داشته اما همه آنها از این کار سر باز زده اند، به جی پلاس گفت:   با شبکه‌های ABC و NBC مصاحبه طولانی کردیم که در خبرهای اصلی این شبکه‌ها پخش کردند. البته مصاحبه‌های کوتاهی با BBC داشتم زیرا دوست نداشتم به بسیاری از سوالات آن ها پاسخ دهم و تنها گزارشی را از وضعیت تیم ایران ارائه کردم.

وی با بیان اینکه صدا و سیما در بخش خبری 20:30 فقط خبر دریافت مدال شجاعت تیم افغانستان را پخش کرد، افزود: انتظار ما این بود که این بخش خبری حداقل از حضور تیم ایران نیز خبر می‌داد.

کرمی با بیان اینکه تیم رباتیک ایران 26 جولای (4 مرداد)  به کشور باز می‌گردد، خاطرنشان کرد: امیدواریم مسئولان استقبال و مراسمی در خور شأن این جوانان برای آنها در نظر بگیرند و یا حداقل رسانه‌ها موفقیت تیم ایران را نشان دهند. " دیده شدن " حق  بچه‌های تیم در این سن و سال است.

سرپرست این تیم با آرزوی دیدار اعضای تیم با رئیس جمهور، تصریح کرد: بسیار مشتاقیم که با رئیس جمهور روحانی دیدار کنیم تا ایشان و سایر مسئولان از جمله رئیس دانشگاه قروین در جریان شرایط این تیم قرار دهیم و بتوانیم در آینده در کشور خودمان فعالیت کنیم. ما می توانیم اینجا بمانیم و آینده را بسازیم. آینده بچه ها برای همه ما اهمیت دارد و صرفا به دنبال این نیستیم که رباط‌ها صرفا با هم مسابقه بدهند.

وی در پایان ضمن اشاره به سختی‌های متحمل شده در این راه، به جی پلاس گفت: در یک خانه خرابه تمرین کردیم؛ هیچ کس ما را حمایت نکرد و به همین دلیل اذیت شدیم. دانش آموزان برای اخذ گواهی اشتغال به تحصیل بسیار اذیت و هزینه‌های شخصی فراوانی را متحمل شدند.

به گزارش جی پلاس؛ البته هنوز هیچ کدام از مسئولان چه در بخش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و چه نهادهای دیگر توضیحی درباره پذیرش این تیم به عنوان نماینده ایران در مسابقات رباتیک آمریکا نداده اند تا بتوان این مساله را از ابعاد مختلف تحلیلی و بررسی کرد.

 

دیدگاه تان را بنویسید