در گفتگو با جی پلاس/ سازمان لیگ چقدر آماده برگزاری لیگ هفدهم است؟

از بازی نکردن تیم های مشهدی در شهرشان تا بلاتکلیفی تبلیغات محیطی!/ بهروان: بازی در بجنورد را بررسی می کنیم/ تکلیف نفت هنوز مشخص نیست

مسئولان سازمان لیگ با اطلاع از وضعیت قطعی برق ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد، در حال بررسی و به تایید رساندن ورزشگاه بجنورد هستند تا نماینده های خراسان رضوی در این شهر به میدان بروند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران از  پنج شنبه فصل هفدهم خود را آغاز می کند و بار دیگر فوتبال داخلی به مدت 9 ماه جان تازه را خواهد گرفت.

البته مسئله مهم در نحوه و کیفیت برگزاری مسابقات است و در این فصل هم با وجود زمان کوتاه تا شروع لیگ برتر هنوز کم و کاستی های در تیم ها و در خود سازمان لیگ وجود دارد. نامشخص بودن وضعیت نفت، ابهام در برگزاری بازی های نمایندگان مشهد در ورزشگاه امام رضا، قطعی نشدن قرارداد تبلیغات محیطی و ... نواقصی است که می تواند روی کیفیت بازی ها تاثیر بگذارد.

غلامرضا بهروان رییس سابق سازمان لیگ وکمیته مسابقات و مشاور فعلی این سازمان که بعد از بازنشستگی با سمت مشاور در امور راهبردی به مسئولان این سازمان کمک می کند در گفت و گو با "جی پلاس"، به سوالات مختلفی در این زمینه پاسخ داد.

** چند روز تا شروع لیگ برتر باقی مانده اما هنوز نگرانی هایی درباره برخی نواقص وجود دارد.

همه چیز در حال نهایی شدن است و برنامه ها را یک به یک پیش می بریم تا با شروع فصل مشکلی نداشته باشیم. الان هم برنامه تمام هفته های لیگ را در سایت سازمان لیگ قرار دادیم. پیش از این هم که باشگاه ها برنامه هفته نخست را می دانستند و از چند روز قبل بلیت هواپیما و هتل محل اقامت خود را رزرو کرده اند و لیگ بدون مشکل شروع خواهد شد.

** شما می گویید بدون مشکل ولی الان اعلام شده که ورزشگاه امام رضا (ع) مشکل قطعی برق دارد و ورزشگاه ثامن هم نمی تواند میزبان مسابقات تیم های مشهدی شود. گویا ورزشگاه بجنورد در دستور کار قرار گرفته است؟!

همین الان که با شما صحبت می کنم از این مشکل با خبر شدیم و در حال رایزنی هستیم تا از ورزشگاه بجنورد دیدن کنیم. بجنورد خارج از استان مشهد است و هیچ نماینده ای هم در مسابقات ندارد. باید ابتدا شرایط این ورزشگاه را بررسی و تایید کنیم و سپس مسابقات در آن برگزار شود.

** یعنی ورزشگاه امام رضا (ع) از دستور کار سازمان لیگ و نماینده های مشهد برای برگزاری بازی خارج شد؟

خیر. هنوز این ورزشگاه در دستور کار ما قرار دارد و شاید تا شروع مسابقات نواقص آن را برطرف کردیم و توانستیم بازی ها را برگزار کنیم. هنوز هیچ چیزی قطعی نیست.

** نفت تهران مدارک لازم برای ثبت قراردادها و گرفتن ID کارت را ارائه کرد؟

نفت مدارک لازم را بعد از هشدار سازمان لیگ فراهم کرده اما هنوز دستور ثبت قرارداد نداده است. باید ظرف چند روز آینده دستور لازم را بدهند.

** تبلیغات محیطی لیگ هفدهم هنوز قطعی نشده و فصل گذشته هم مشکلات زیادی داشت. تکلیف تبلیغات محیطی چه می شود؟

بررسی های آخر را برای عقد قرارداد انجام می دهیم. مذاکرات به ثبت قرارداد نزدیک شده اما هنوز قطعی نیست.

** می توانید ظرف چند روز آینده چنین قراردادی را نهایی کنید؟

ارزیابی های پایانی را انجام می دهیم و ظرف چند هفته نخست همه چیز نهایی می شود.

** قرارداد توپ های جدید لیگ برتر چطور بسته شده است؟

درباره جزییات قرارداد اطلاعی ندارم اما می دانم این توپ ها کیفیت خوبی دارند و مربیان و بازیکنان راضی خواهند بود.

*در پرونده بدهی انباشته باشگاه ها آیا شما هم برای حل این مشکل نقشی را ایفا می کنید؟

ما در این پرونده تابع تصمیم های کمیته انضباطی و کمیته تعیین وضعیت هستیم و هر چیزی که آن ها بگویند در قراردادها اعمال می کنیم.

به گزارش جی پلاس؛ اگه چه سازمان لیگ خبر از حل تمام مشکلات و صدور تاییدیه ورزشگاه های محل برگزاری مسابقات لیگ امسال می دهد اما هنوز مشخص نیست تیم های دیگری مانند سپیدرود و پارس جم ورزشگاه خود را به شرایط استانداردهای لیگ برتر که می بایست تابع استانداردهای کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) باشد، رسانده اند یا خیر؛ از طرفی تیم های مشهدی در این بخش بلاتکلیف هستند. تبلیغات محیطی لیگ از دو سال گذشته دچار مشکل شده و این موضوع هم به نظر نمی رسد با شروع لیگ حل و فصل شده باشد.

دیدگاه تان را بنویسید