جی پلاس/ سی اِن اِن گزارش داد:

اولین سلاح لیزری جهان ساخته و روانه خلیج فارس شد!

"سی اِن اِن" در گزارشی مدعی شده که اولین سلاح لیزری جهان در خلیج فارس، بکار گرفته می شود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار سرویس علم و فناوری جی پلاس؛ بنابر گزارشی که "سی اِن اِن " منتشر کرده، اولین سلاح لیزری جهان با نام  LaWS  که می تواند "تهدید" جدی برای هواپیماهای بدون سرنشین باشد، آماده بهره برداری شده است.

 

سی اِن اِن در تشریح غلوآمیزی ادامه می دهد: به نظر می رسد این سلاح را از فیلم جیمز باند گرفته باشند اما این یک اسلحه واقعی و کاملا کاربردی است! به طوری که می تواند هر هدفی را با دقت بسیار زیاد مورد هدف قرار دهد. این سلاح در حال حاضر روی کشتی  USS Ponce در خلیج فارس سوار شده است.  

 

در ادامه این گزارش می آید: پرتو  این سلاح لیزری کاملا خاموش، نامرئی و بسیار سریع است. لیزر با سرعت نور (186،000 مایل در هر ثانیه یا حدود 300،000 کیلومتر در ثانیه)، یعنی حدود 50،000 برابر سرعت موشک بالستیک بین قاره ای حرکت می کند و اشعه سلاحLaWS  می تواند به هر هدفی هم در هوا و هم در آب  شلیک کند و آن را از بین ببرد.

به گزارش جی پلاس؛ طبق قوانین کنوانسیون ژنو، نیروهای مسلح مجاز به استفاده از لیزر به طور مستقیم بر علیه مردم نیستند و آمریکایی ها نیز ملزم هستند از این پروتکل حمایت کنند.

سی اِن اِن همچنین می نویسد: نیروی دریایی ایالات متحده در حال حاضر مشغول کار روی نسل دوم  این سلاح به منظور توسعه آن است تا به این منظور بتواند خطرات دیگری  به غیر از هواپیماهای بدون سرنشین و کشتی های  راهدف قرار دهد، هر چند هنوز اطلاعاتی در مورد اینکه این سلاح بتواند موشک ها را هدف قرار دهد در دسترس نیست.

 

دیدگاه تان را بنویسید