او در آخرین مصاحبه اش چه گفت؟

حبیب الله کاسه ساز که بود؟/ معرفی آثار و تصاویر

حبیب الله کاسه ساز که عمدتا به تهیه کنندگی سینما و تلویزیون مشهور است سابقه کارگردانی و بازیگری هم داشت.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس؛ حبیب الله کاسه ساز یکی از تهیه کنندگان معروف در حوزه سینمای دفاع مقدس که سابقه بازیگری و کارگردانی هم دارد، صبح امروز (چهارشنبه - 28 تیر) پس از چندماه بستری در بیمارستان به علت بیماری سرطان، دار فانی را واع گفت.

حبیب الله کاسه ساز

** اما حبیب الله کاسه ساز کیست؟

او متولد ۱۳۴۱ در تهران و فارغ‌التحصیل رشته‎ فیلمنامه‌نویسی از دانشکده‎‎ سینما و تئاتر دانشگاه هنر بود.

حبیب‌الله کاسه‌ساز بازی در فیلم‌هایی چون «پرواز در نهایت» (۱۳۶۹)، «هور در آتش» (۱۳۷۰)، «آخرین مرحله» (۱۳۷۴) و همچنین کارگردانی فیلم «کارناوال مرگ» (۱۳۸۷) را در کارنامه‌‎ هنری‌اش دارد.

او همچنین تهیه‌کنندگی فیلم‌هایی نظیر «پرنده‎باز کوچک» (۱۳۸۰)، «او» (۱۳۸۲)، «پروانه‌ای در مه» (۱۳۸۴)، «اخراجی‌ها ۱ و ۲» (۸۷ - ۱۳۸۵)، «نظام از راست» (۱۳۸۷)، «مأموریت تهران» (۱۳۸۹)  و همچنین مجموعه‎های تلویزیونی «درچشم باد» (۸۷ - ۱۳۸۲)، «فوق سری» (۱۳۹۳) را بر عهده داشته است.

حبیب الله کاسه ساز

حبیب الله کاسه ساز

کاسه‌ساز همچنین به عنوان مجری طرح، مدیر تولید، مدیر تدارکات و سرمایه‌گذار نیز سابقه‎ فعالیت داشت. از جمله سوابق اجرایی کاسه‌ساز، می‌توان به مدیریت تولید و پشتیبانی امور سینمایی وزارت ارشاد، مدیرعامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس، عضویت در هیأت‌ مدیره‎ انجمن سینمای جوان ایران، عضویت در شورای عالی جوانان و عضویت در هیأت‌ مدیره‎ شهرک سینمایی دفاع مقدس اشاره کرد.

حبیب الله کاسه ساز

در ایامی که حبیب‌الله کاسه‌ساز در بیمارستان بستری بود، سیدرضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، حجت‌الاسلام رئیسی،  محمدمهدی حیدریان رئیس سازمان سینمایی، مدیران عامل فعلی و پیشین انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس- هاشم میرزاخانی، ناصر شفق، محمدحسین نیرومند، عزت‌الله ضرغامی، ابراهیم حاتمی‌کیا، مسعود ده نمکی، جهانگیر الماسی، پرویز شیخ طادی و جمعی دیگر از هنرمندان به عیادت وی رفته بودند.

 

حبیب الله کاسه ساز

 

حبیب الله کاسه ساز

** آخرین مصاحبه حبیب الله کاسه ساز:

باشگاه خبرنگاران - این تهیه کننده سینما درباره سینمای دفاع مقدس سینمای دفاع مقدس، گفت: به دفاع مقدس مدیون است؛ ولی نتوانسته دین خود را به آن ادا کند؛ مسئولان فرهنگی و دست‌اندرکاران سینما باید به افکار عمومی و شهدا جوابگو باشند.

وی ادامه داد: انتظار در مورد ساخت فیلم‌های دفاع مقدس از مسئولان فرهنگی بیشتر از دست اندرکاران سینما است. چون دست اندرکاران سینما برای ساخت فیلم‌های دفاع مقدس نیاز به انگیزه دارند و این انگیزه را مسئولان فرهنگی باید به هنرمندان این حوزه بدهند.

کاسه‌ساز،‌ در مورد نقش دولت در سینمای دفاع مقدس اظهار کرد: ساخت فیلم‌های دفاع مقدس در بخش خصوصی با مشکل مالی مواجه است و برای ساخت فیلم‌های دفاع مقدس نباید از بخش‌ خصوصی انتظار داشت. دولت باید از فیلم سازان این حوزه حمایت کند. در همه‌ جای دنیا شاخص‌ترین فیلم‌های جنگی با حمایت دولت ساخته می‌شوند.

کاسه‌ساز افزود: سینمای دفاع مقدس سینمای ملی و نجات دهنده‌‌ سینمای ما بوده است ولی متاسفانه نتوانسته انتظارات مردم، رزمندگان و خانواده‌های شهدا را بر آورده کند.

حبیب الله کاسه ساز

وی درباره تاثیرگذاری این سینما بیان کرد: سینمای دفاع مقدس نسبت به فیلم‌های اجتماعی و خانوادگی توانسته تاثیر زیادی بر مخاطبان داشته باشد. از جمله فیلم‌های تاثیرگذار در زمینه دفاع مقدس می‌توان به «اخراجی‌ها»، «چ»، «شیار 143»، «مزرعه پدری» و «آژانس شیشه‌ای» اشاره کرد.

کاسه ساز اظهار داشت: در سینمای دفاع مقدس واقعیت حرف اول را می‌زند. البته تخیل هم به کمک نویسنده می‌آید ولی بسیاری از این فیلم‌ها براساس واقعیت و نشان دهنده‌ تصویری واقعی از آن دوران بوده‌اند.

وی در پایان تاکید کرد: باید از فیلمسازان و هنرمندانی که در این عرصه کار می‌کنند قدردانی و حمایت کنیم و هنرمندانی را که وقت خود را صرف ساخت فیلم در زمینه دفاع مقدس می‌کنند، روی سر خود بگذاریم.

 

دیدگاه تان را بنویسید