جی پلاس به نقل از گاردین؛

تولید 70درصد گازهای گلخانه ای جهان توسط 100 شرکت خاص

70 درصد گازهای گلخانه ای جهان توسط 100 شرکت خاص، تولید می شود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار سرویس علم و فناوری جی پلاس؛ گاردین نوشت: براساس یک گزارش جدید، از سال 1988 تاکنون تنها 100 شرکت خاص در کل جهان بیش از 70 درصد از گازهای گلخانه ای جهان را تولید کرده اند.

به طور سنتی، داده های انتشار گازهای گلخانه ای در سطح وسیع و در سطح ملی جمع آوری می شود اما این گزارش بیشتر بر تولید کنندگان سوخت فسیلی تمرکز دارد.

بیش از نیمی از گازهای گلخانه ای در جهان را از سال 1988 - پانزدهمین سال کنفرانس بین المللی تغییرات آب و هوا - 25 شرکت تولید می کنند.  این مقدار از گازها به اندازه کافی بزرگ است که به طور قابل توجهی باعث تغییرات تغییرات آب و هوایی شود.

شرکتهای مانند ExxonMobil، Shell، BP و Chevron از سال 1988 به عنوان بزرگترین شرکت های سرمایه گزار در استخراج سوخت های فسیلی شناخته شده اند. اگر استخراج سوخت های فسیلی به همان میزان استخراج در سال های 1988 تا 2017 ادامه یابد،  بر اساس گزارش جهانی درجه حرارت متوسط ​​تا پایان همین قرن به 4 درجه می رسد که عواقب فاجعه بار مانند انقراض  قابل ملاحظه ای از گونه ها یا کمبود ذخیره غذایی را در پی خواهد داشت.

هدف ها از انتشار گزارش توسط شرکت CDP این بود که شفافیت را در میان تولیدکنندگان سوخت فسیلی افزایش داده و به آنها نشان دهد سرمایه گذاری آنها در این بخش، منجر به تولید بیشتر گازهای گلخانه ای ناشی از سوخت فسیلی می شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید