در گفتگو با جی پلاس؛

علیرضا جهانبخش: امیدوارم در جام جهانی با هلند همگروه شویم/ کره جنوبی هم با ما می آید!

هافبک ملی‌پوش فوتبال ایران احتمال ماندنش در آلکمار را بسیار زیاد دانست و ابراز علاقه کرد ایران در جام جهانی 2018 با هلند همگروه شود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ علیرضا جهانبخش در فصل2017 - 2016 عملکرد خوبی در تیم آلکمار هلند داشت و مانند چند فصل گذشته یکی از بهترین لژیونرهای ایران در اروپا بود. او توانست 10 گل و 10 پاس گل را در آلکمار ثبت کند. او از عناصر اصلی موفقیت تیم ملی در رسیدن به جام جهانی 2018 هم بود که توانست علاوه بر تاثیر زیاد در روند هجومی تیم و گلزنی به قطر، اولین گل در بازی حساس ایران مقابل ازبکستان که سرانجام به صعود ملی پوشان انجامید را وارد دروازه حریف کند.

 

علیرضا بعد از بازی ایران و ازبکستان به هلند بازنگشت و به زیارت حرم مطهر امام رضا (ع) رفت و حالا مهیای بازگشت به این کشور می‌شود تا یکی از بهترین فصل‌های فوتبالی خود را تجربه کند.

 

 

علیرضا جهانبخش در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس؛ درباره اهدافش در فصل پیش رو صحبت کرد:

** بهترین فصل گذشته فوتبالی خود را که سرانجام با صعود به جام جهانی همراه شد، به پایان رساندی. تعطیلات چطور گذشت و الان چه برنامه ای داری؟

خدا را شکر یک فصل سخت و طولانی را تمام کردم. بعد از صعود به جام جهانی سه هفته مرخصی داشتم که سعی کردم در کنار خانواده باشم و در این مدت به مشهد رفتم و زیارتی هم آنجا داشتم. آخرین روزهای مرخصی را سپری می‌کنم و به زودی به هلند باز می‌گردم.

** سال گذشته و در شروع مسابقات فکر می‌کردی بتوانیم در فاصله دو بازی تا پایان رقابت‌های انتخابی جام جهانی، جواز حضور در روسیه را بگیریم؟

از ابتدای مرحله مقدماتی هدف ما صعود آسان‌تر به جام جهانی بود و بازی‌ها را بسیار خوب شروع کردیم که این به خاطر هدف گذاری مربیان و بازیکنان بود. تیم‌های همگروه ما سرمایه گذاری زیادی انجام داده بودند ولی ما توانستیم با اتکا به دانش کادرفنی و توانایی بازیکنان صدرنشین این گروه شویم. همه در طول این مرحله عالی بودند و معتقدم باید دو بازی باقی مانده را هم به خوبی به پایان برسانیم.

** ازبکستان یا کره‌جنوبی! کدام یک به جام‌جهانی صعود می کنند؟

فکر می‌کنم کره‌جنوبی راهی جام‌جهانی خواهد شد. بازی بعد ما مقابل کره‌جنوبی است و ان شاء الله این تیم را در سئول هم می‌بریم. بازی آخر کره‌ ای ها مقابل ازبکستان و در تاشکند است که دیگر حکم فینال را برایشان دارد.

** با این وضعیت که سخت به جام‌جهانی می‌روند؟!

البته احتمال اینکه کره‌جنوبی با این شرایط به جام‌جهانی هم نرسد هم هست. (باخنده)

علیرضا جهانبخش

** قرعه‌کشی جام جهانی آذر ماه برگزار می‌شود. خیلی ها دوست دارند ایران با تیم بزرگ مورد علاقه شان، همگروه شود. شما چه نظری داری؟

پیش بینی کردن را خیلی دوست ندارم اما در ذهنم به هلند فکر کرده‌ام. اگر هلند به جام‌جهانی صعود کند، تقابل با این کشور را دوست دارم. فکر می‌کنم جدال جالبی باشد. با این حال دوست دارم با تیمی هم گروه شویم که مردم از بازی با آن کشور لذت ببرند.  این موضوع از همه مهم‌تر است.

** در این مدت پیشنهادی از تیم‌های دیگر چه کوچک و چه بزرگ داشته‌ای؟

فعلا فقط در تعطیلات بودم و نخواستم ذهنم را درگیر این مسائل کنم. مطمئنا زمانی که به هلند بازگردم همه چیز را بررسی خواهم کرد ولی به احتمال بسیار زیاد فصل پیش رو در آلکمار هستم و تا جام جهانی در این تیم می‌مانم. هدفم موفقیت در لیگ هلند است، هر چند متاسفانه امسال نتوانستیم به یورو لیگ هم صعود کنیم.

علیرضا جهانبخش

دیدگاه تان را بنویسید