گزارش جی پلاس؛

بنزین سبز از دستور کار استقلال خارج شد! / استوانه ها چقدر به کار منصوریان می آیند؟

حضور 12 بازیکن جدید در استقلال که عمدتا از جمع سن و سال دارها هستند، استفاده از بنزین سبز را از دستور کار منصوریان خارج کرد؟!

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ پر سروصداترین تیم حال حاضر فوتبال ایران در فصل و نقل و انتقالات استقلال تهران است که بعد از شروع دیر هنگام نسبت به رقیب سنتی خود، دست به خرید های بزرگ زد.

آبی های پایتخت تا امروز یازده بازیکن جدید به اضافه روزبه چشمی که فصل قبل از فهرست این باشگاه خارج شده بود را به خدمت گرفته اند که از این بین، شش بازیکن اسم رسم دار بوده و سابقه حضور در تیم ملی و لیگ برتر را دارند و پنج بازیکن هم از رده های پایه استقلال و سایر باشگاه به این تیم پیوسته اند.

تمام این نقل و انتقالات در حالی صورت گرفته که علیرضا منصوریان، سرمربی آبی پوشان از اواخر لیگ شانزدهم بارها اعلام کرد که تیمش نیاز به بازیکنان جدید زیادی ندارد و تنها سه یا نهایتا چهار بازیکن جدید را به خدمت خواهد گرفت اما اکنون تعداد بازیکنان جدید استقلال به عدد 12 رسیده و حتی آن ها به دنبال جذب رامین رضاییان هم هستند.

** استوانه های بزرگ، بالابرنده میانگین سنی!

یکی از نقدهایی که برخی به عملکرد استقلال در فصل نقل و انتقالات وارد دانسته اند، سن و سال بازیکنان جدید است. استقلالی ها فصل گذشته (لیگ شانزدهم) را با خریدهای پر سروصدایی آغاز کردند اما بعد از ناکامی در نیم فصل نخست به سراغ بازیکنانی مانند آندرانیک تیموریان و سرور جپاروف رفتند که از سن و سال بالایی برخوردار بودند اما محرومیت استقلال از حضور در فصل نقل و انتقالات، منصوریان را وادار به استفاده ازبازیکنان جوان تیمش کرد.

به گزارش جی پلاس؛ موفقیت استقلال با حضور بازیکنان جوانی مانند امید نورافکن، فرشید اسماعیلی، بهنام برزای و ... باعث تمجید همه کارشناسان شد و علیرضا منصوریان هم از این بازیکنان با نام بنزین سبز یاد کرد و تا پایان فصل هم تقریبا عملکرد خوبی به همراه تیمش داشت تا نهایت در لیگ برتر دوم و در آسیا نیز به مرحله یک هشتم نهایی صعود کرد.

** استقلال 3 تا 4 سال پیرتر از پارسال؟!

با این حال استقلال در نقل و انتقالات این فصل، بازیکنان سابق خود که سال های پایانی فوتبالشان را طی می کنند، به خدمت گرفته است. مجتبی جباری با 34 سال و پژمان منتظری با 33 سال سن قطعا حرکت مخالفی در جهت جوانگرایی تیم هستند و در کنار آنها حضور  سید مهدی رحمتی و خسرو حیدری با همین سن و سال، میانگین سنی استقلال را افزایش داده اند. از طرفی استقلال به شدت به دنبال بازگرداندن سرور جپاروف به این تیم هم بود که در این صورت میانگین سنی تیم را به شدت بالا می بردند، حدی که پیش بینی می شود این تیم با میانگین سنی بیش از 27 یا 28 سال، نسبت به فصل گذشته  حداقل 3 تا 4 سال پیرتر شود!

از طرفی این عدد از میانگین سنی بازیکنان جدا شده از استقلال هم بیشتر است. میانگین سنی کاوه رضایی، بهنام برزای، علیرضا سیار، هرایر مگویان و میعاد یزدانی که از استقلال جدا شدند در حدود 25.4 سال است.

** خطوط آبی ها در تسخیر "وزنه ها" یا "جوانها"؟

با حضور بازیکنانی مانند مجبتی جباری، پژمان منتظری، خسرو حیدری و ... خیلی سخت به نظر می رسد در خطوط مختلف از جمله خط هافبک، از بازیکنان جوان استقلال استفاده شود. باید دید آیا استقلالی که در یک سمت بازیکنان با تجربه و سن و سال داری چون جباری، منتظری، حیدری، داریوش شجاعیان، سجاد شهباز زاده، حسن بیت سعید و آرمین سهرابیان را گرفته موفق خواهد بود یا باز هم منصوریان به سمت بازیکنان جوانی مانند مهدی قائدی، سینا خادم پور، فردین نجفی، محمد هاشمی و محمد جواد محمدی می رود؟!

به گزارش جی پلاس؛ این تیم حالا سه بازیکن مدعی بستن بازوبند کاپیتانی هم دارد. مهدی رحمتی کاپیتان فصل گذشته استقلال است و از طرفی مجتبی جباری و پژمان منتظری بازیکنان قدیمی تری نسبت به او هستند. خسرو حیدری هم در لیگ شانزدهم کاپیتان دوم آبی پوشان بود. با این شرایط استقلال می تواند سه کاپیتان بالقوه و یک کاپیتان بالفعل داشته باشد.

به هر ترتیب عیار استقلال لیگ هفدهم با گذر زمان مشخص می شود. استقلال یا خیلی قدرتمندتر خواهد شد یا روزگاری مانند نیم فصل نخست لیگ شانزدهم خواهد داشت.

دیدگاه تان را بنویسید