مهمترین چالش موسسات مالی غیر مجاز/ عکس

اگر چه مدیران بازار پول کشور این اطمینان را به سپرده گذاران موسسات اعتباری غیرمجاز بحران زده می دهند که نگران سپرده های خود نباشند و تا ریال آخر با آنها تسویه حساب خواهد شد، اما ظاهرا این پایان چالش سیاست گذار پولی کشور با سپرده گذاران نخواهد بود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، سپرده گذاران کاسپین که در مقابل خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) تجمع کرده بودند نوشته هایی را در دست داشتند که می گفت : «ما اصل و سود قراردادمان را می خواهیم».

اینجا درست همانجاییست که مشکل آغاز می شود. مدیران بانک مرکزی بارها تاکید کرده اند که سپرده گذاران تنها اصل پول خود را دریافت خواهند کرد و از سود خبری نیست.

در اطلاعیه ای که چندی قبل از سوی بانک مرکزی منتشر شد آمده است: «بدون شک حسب تصمیمات متخذه مرجع قضایی و بانک مرکزی، اصل سپرده سپرده‌گذاران بدون هیچ‌گونه کسری، محاسبه و در تعیین تکلیف ملاک عمل قرار می‌گیرد.

همچنین حسب نظر مرجع قضایی با توجه به انحلال و توقف فعالیت تعاونی اعتبار غیرمجاز منحله فرشتگان در اول شهریور ۱۳۹۴، فعالیتی از سوی تعاونی منحله متصور نبوده تا متعاقب آن شناسایی و محاسبه سود صورت پذیرد؛ بنابراین از این تاریخ به بعد، سودی قابل‌شناسایی محاسبه و قابل‌پرداخت به سپرده‌گذاران نخواهد بود.»اطلاعیه بانک مرکزی نشان می‌دهد که کل سودهایی که از شهریور 94 به اصل سپرده‌ها تعلق گرفته، حذف خواهد شد. فرضا اگر آخرین مانده حساب شخصی در موسسه فرشتگان، 130 میلیون تومان بوده که 30 میلیون تومان آن، سودهای پرداختی از شهریور 94 بوده، به این شخص 100 میلیون تومان تعلق می‌گیرد».

تجمع سپرده گذاران موسسه اعتباری کاسپین

 

دیدگاه تان را بنویسید