گزارش جی پلاس؛

تیم ملی وزنه‌برداری فدای مدال احتمالی کیانوش رستمی! / جایگزینی برای انوشیروانی دارند؟

تیم ملی وزنه برداری چند رویداد بین‌المللی پیش رو دارد اما با تصمیمات اخیر شورای فنی، فدراسیون وزنه برداری و کادر فنی سرنوشت تیم ملی روی هواست!

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی‌پلاس؛ بعد از این که فدراسیون وزنه‌برداری و شورای عالی فنی تصمیم گرفتند شروط کیانوش رستمی دارنده مدال طلای المپیک 2016 را بپذیرند، سجاد انوشیروانی سرمربی تیم ملی به این موضوع اعتراض کرد و در نهایت هم تصمیم گرفت استعفا دهد. او معتقد است به سبب حفظ حرمتِ جایگاه و کسوت مربیگری بهتر است که از سمت خود کنار رود.

ماجرای سجاد انوشیروانی و کیانوش رستمی قبل از المپیک ریو موضوع زیاد حادی نبود و فدراسیون وزنه‌برداری بعد از المپیک ریو بهترین فرصت را در اختیار داشت تا آن را برای همیشه پایان دهد. اما فدراسیون با به تعویق انداختن رفع این مشکل، موضوع را آنقدر پیچیده کرد که حالا دیگر نمی‌توان این دو (انوشیروانی و رستمی) را به عنوان شاگرد و مربی کنار همدیگر دید.

متاسفانه موضوع آنقدر پیچیده شد تا جایی که فدراسیون و شورای عالی فنی وزنه برداری به جای رفع مشکل مربی و شاگرد، پذیرفتند که کیانوش رستمی از اردوی تیم ملی خارج شود و با یک مربی دیگر تمرین کند! این اتفاق نه تنها برای سرمربی تیم ملی بلکه برای ورزش ایران سخت تمام خواهد شد چرا که می تواند شروع دوباره ای برای باز شدن باب ناهنجاری رفتاری ورزشکارسالاری، در ورزش حرفه ای کشور شود.

اما از طرفی دیگر، شورای فنی وزنه برداری با قبول کردن شروط رستمی، سبب کنار گذاشته شدن کادر فنی تیم ملی هم شد. اعضای شورای فنی را پیشکسوتانی تشکیل می دهند که سال ها در ورزش کشور به عنوان ورزشکار، مربی و قهرمان فعالیت کرده اند و از عاقبت ورزشکار سالاری باخبر هستند، اما مشخص نیست چرا باز هم به این شرط رای مثبت دادند!

اینکه سجاد انوشیروانی به لحاظ فنی شایستگی سرمربیگری تیم ایران را دارد یا خیر ما برای رسیدن جایگاه ها درخشان سال های دور نیازمند مربیان متخصص با دانش روز هستیم، بحث دیگری است اما ارجح از آن رعایت اصول و قوانین حرفه ای و رفتاری هست که از فدراسیون وزنه برداری انتظاری جز این نیست.

وزنه‌برداری ایران بازی‌های یونیورسیاد، داخل سالن و از همه مهم‌تر مسابقات جهانی2017 را پیش رو دارد، اما اکنون هنوز تیم ملی ایران، سرمربی ندارد! هرچند که هنوز تصمیم قطعی از سوی فدراسیون و شورا مبنی بر قبول استعفای کادر فنی گرفته نشده اما طرح این موضوعات و تشکیل نشدن اردوهای تیم ملی، می تواند ضربه بزرگی به نتایج آینده این تیم بزند.

حال باید منتظر ماند و دید که و واکنش قطعی فدراسیون وزنه برداری در مورد استعفای سرمربی تیم ملی را دید. آیا با دوراندیشی به این قائله خاتمه خواهند داد یا همچنان بر تصمیم عجیبی که درباره رستمی گرفته اند پا فشاری کرده تا شاید فراهم کردن زمینه برای کسب احتمالی مدال کیانوش، ضربات جبران ناپذیری به تیم ملی وزنه برداری و اساسا رویه های رفتاری در ورزش قهرمانی کشور بزند!

دیدگاه تان را بنویسید