در گفتگو با جی پلاس؛

حمید درخشان: با جدایی سروش رفیعی اتفاقی برای پرسپولیس نمی افتد/ نیمکت نشینان از اتفاقات پارسال درس بگیرند!

سرمربی سابق پرسپولیس معتقد است جذب ستاره ها و بازیکنان گرانقیمت تضمینی برای موفقیت تیم ها در فصل آینده نیست.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ حمید درخشان، پیش از حضور برانکو ایوانکوویچ هدایت تیم فوتبال پرسپولیس را در مقاطعی از فصل چهاردهم لیگ برتر بر عهده داشت که ضمن پیروزی در داربی، توانست در لیگ قهرمانان آسیا هم نتایج نسبتا خوبی  کسب کند. البته او در لیگ برتر نتوانست به موفقیتی برسد و همین موضوع زمینه ساز جدایی او از سرخپوشان شد.

پرسپولیس که قهرمانی لیگ شانزدهم را کسب کرده، به سرعت در بازار نقل و انتقالات شروع به خرید کرد و با جذب بازیکنانی مانند گادوین منشا، شجاع خلیل زاده، شایان مصلح و ... گام بزرگی برای شروع لیگ هفدهم و حضور در مرحله یک چهام نهایی لیگ قهرمانان آسیا برداشته است. اگر چه در این زمینه همواره انتقادهای جدی به خریدهای گران این باشگاه و همینطور استقلال که با وجود داشتن داشتن درآمدهای تبلیغاتی خوب در مقطع کنونی، هنوز هم وابسته به پول بیت المال هستند نیز وجود دارد.

 

حمید درخشان در گفت و گو با خبرنگار جی پلاس، به سوالات مختلفی پیرامون عملکرد پرسپولیس در فصل نقل و انتقالات لیگ هفدهم پاسخ داد:

** خرید‌های پرسپولس تاکنون چطور بوده است؟

به نظرم بد نبودند. خریدهای خوب و هوشمندانه‌ای انجام دادند. تاکنون هم بازیکن زیادی را از دست نداده و در نقاط مورد نیاز هم بازیکن گرفته است. چند هفته دیگر از نقل و انتقالات باقی مانده و می تواند خریدهای خود را تکمیل کند. پرسپولیس قهرمان لیگ است و این یعنی تیم کاملی داشته و اکنون باید برای آسیا آماده شود.

** قهرمانی پرسپولیس در لیگ شانزدهم می تواند چقدر در عملکردش در نقل و انتقالات موثر باشد؟

پرسپولیس تیم بزرگی است و همیشه خیلی‌ها دوست داشتند در این تیم بازی کنند. در چند سال گذشته به دلیل نوسان‌های مدیریتی و مشکلات مالی، تاحدودی از مسیر خود خارج شده بود که با برطرف شدن این مشکلات، حالا پرسپولیس به دوران اوج خود بازگشته و خیلی ها از طریق این تیم می توانند به باشگاه های خارجی هم بروند.

** با جدایی سروش رفیعی، پرسپولیس باز هم نیاز به بازیکن جدید به خصوص در خط دفاعی دارد؟

آنها بازیکنان خوبی گرفته اند و جدایی بازیکنی مانند سروش رفیعی تغییری در روند تیم به وجود نمی‌آورد. تقویت بیشتر تیم البته بستگی به نظر باشگاه و مربی دارد.

** چند بازیکن هم خواهان جدایی و انتقال به تیم‌های خارجی هستند. نظرتان در این باره چیست؟

راهیابی به فوتبال اروپا شاید مثل گذشته خیلی سخت نباشد اما بازی کردن در آنجا بسیار سخت است. بازیکنان باید با چشم باز مسیرشان را انتخاب کنند. شرایط در اروپا فرق می‌کند و آنها باید تصمیمی بگیرند که به رشد فوتبالشان کمک کند نه اینکه فقط به اروپا بروند که آنجا حاضر باشند!

** فکر می کنید پرسپولیس امسال هم مانند فصل گذشته شاهد جدایی برخی نیمکت نشینانش خواهد بود؟

 

یادتان باشد، هر بازیکنی که طاقت نیمکت نشینی نداشته باشد، اول از همه خودش ضرر می کند. باید به سطح ایده‌آل مربی برسند و بازی کنند. جدایی بازیکنان فصل گذشته هیچ لطمه‌ای به تیم نزد اما خود آن بازیکنان از رسیدن به جام قهرمانی دور ماندند. در این فصل هم هر بازیکنی که عجله کند، ضرر می‌کند.

 

** با توجه به روند نقل و انتقالات پیش فصل، فکر می کنید کدام تیم‌ها امسال مدعی قهرمانی هستند؟

با نقل و انتقالات هیچ اتفاقی نمی‌افتد. باید دید آیا بازیکنان بزرگ و گران قیمت، به کار تیم‌های خود می‌آیند یا نه. شاید بازیکنی با قیمت بالایی به تیمی برود اما موفقیت او بستگی به مربی هم دارد که چطور از او بازی بگیرد. باید منتظر شروع فصل بمانیم.

دیدگاه تان را بنویسید