نامه کسر امتیاز از استقلال در دستان سرمربی سابق!

مرفاوی در گفتگو با جی پلاس: اگر استقلال اینقدر پول دارد، چرا طلب ما را نمی دهد؟/ تیم گران، انتظار هواداران را بالا می برد

سرمربی سابق استقلال که از چند سال پیش از این تیم طلبکار است، از خریدهای استقلال در فصل نقل و انتقالات انتقاد کرد و گفت: اگر استقلالی ها پول دارند، چرا پول من و خانواده ام را نمی دهند؟ آن ها نمی توانند حق الناس را بخورند!

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ صمد مرفاوی در دو مقطع سرمربی آبی پوشان استقلال بود که دو مقام سومی و چهارمی را برای این تیم به دست آورد. او بعد از سال 88 که هدایت استقلال را بر عهده داشت، نتوانسته مطالبات خودش را از این تیم بگیرد.

مرفاوی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس؛ گلایه های خود را درباره خریدهای گران قیمت استقلال در فصل نقل و انتقالات بیان کرد و از وزیر ورزش و جوانان خواست به این موضوع ورود کند.

** با توجه به فصل نقل و انتقالات فکر می کنید کدام تیم ها در فصل پیش رو مدعی قهرمانی باشند؟

در حال حاضر تیم ها کارهای مقدماتی را انجام می دهند و فعلا به دنبال جذب بازیکنان مورد نیاز خود هستند. امیدوارم با توجه به تلاش شان موفق باشند.

** کدام تیم ها بهتر عمل کردند؟

هر تیمی با توجه به نیاز خود بازیکن می گیرد. سپاهان تاکنون چند بازیکن گرفته و پرسپولیس هم خریدهایی را داشته است. باید فصل نقل و انتقالات تمام شود تا ببینیم کدام تیم بهتر بازیکن گرفته است. فصل آماده سازی در موفقیت تیم ها اهمیت بالایی دارد. با توجه به وضعیت فوتبال ما که همه تیم ها بدهی انباشته دارند، قطعا نیاز به مدیریت درست و صحیح دارند.

** استقلال هم تاکنون خریدهای پرسروصدایی داشته است؛ ارزیابی شما از این خریدها چیست؟

بازیکنانی که استقلال فعلا گرفته از پژمان منتظری گرفته تا شهباززاده، حسن بیت سعید، داریوش شجاعیان و... همه به لحاظ فردی توانایی های بالایی دارند که به ویژه می توانند در بخش هجومی خیلی مفید باشند اما باید شاهد عملکرد تیمی آنها باشیم. ضمن اینکه نفرات فعلی و کسانی که تمدید قرارداد می کنند هم کیفیت بالایی دارند و همه اینها در مجموع انتظار هواداران را برای فصل پیش رو بالا برده است.

** برخی معقتدند داریوش شجاعیان گران خریده شده و کلا استقلال گران می خرد؟

طبیعتا تیم گران انتظار هواداران را بالا می برد. من به لحاظ فنی و نیاز تاکتیکی تیم، کاری با خریدهای استقلال ندارم؛ خواسته سرمربی این بوده که شجاعیان یا هر بازیکن دیگری را جذب کنند و این به تفکرات هر مربی بر می گردد که قابل احترام است اما به لحاظ مالی و مادی نمی دانستم استقلال این همه پول دارد!

این تیم احتمالا چند خرید دیگر هم خواهد داشت. اگر استقلال این همه پول دارد چرا بدهی هایش را نمی دهد؟! معتقدم مدیریت ها ریشه ای نیست و کارهایی انجام می دهند که می تواند به بدهی های باشگاه اضافه کند و مثلا در آینده دوباره شاهد محرومیت هایی برای این تیم باشیم. ضمن اینکه واقعا اگر پول دارند چرا طلب ما را نمی دهند؟

متاسفم که رویه مدیریت در استقلال تقریبا به گونه ای بوده که هر مدیری به بدهی ها اضافه کرده است! این پول ها حق الناس است. من از سال 88 از استقلال طلب دارم. این پول حق من و خانواده ام است. این پولی که استقلال ها نمی دهند، حق الناس است.

** معتقدید اگر بازیکن یا مربی خارجی بودید، طلب تان را گرفته بودید؟!

من در این باره شکایت هم کردم و نامه کسر امتیاز از استقلال را هم گرفتم ولی چه کسی است که آن را اجرا کند؟! مجری این کار سازمان لیگ و کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال است که رسیدگی نمی کنند. نمی دانم دیگر به چه کسی باید مراجعه کنم!

** ممکن است مدیران این باشگاه و سایر باشگاه های پرهوادار، صرفا برای جلوگیری از اعتراض هوادران، چاره ای جز انجام این خریدها نداشته باشند؟

بالاخره هر کاری اصولی ندارد و باشگاه ها به اندازه وسع مالی و توان درآمدزایی شان باید خرید کنند و هواداران هم قطعا اگر توانایی مدیران را ببینند، رفتار اصولی و منطقی را می پذیرند. بنده معتقدم مدیرانی که خلاف این رویه را داشته باشند به ما و مردم مدیون هستند. باید از مردم معذرت خواهی کنند که چنین بدهی هایی را به وجود آورده اند!

چرا خریدهای گران قیمت انجام می دهند که نتوانند از پس آن بر بیایند؟ این کار مصداق بارز به وجود آوردن فساد است. کسی که بدون پاسخگویی و پیش بینی های دقیقی درآمدی و محاسبات مالی، بدهی بار آورد، باعث ایجاد فساد شده است. فیفا خیلی خوب بلد است از آن ها پول بگیرد اما در داخل کشور کسی به بازیکنان و مربیان ایرانی توجه نمی کند. از وزیر محترم می خواهم به این موارد ورود کند چون واقعا حق الناس را پایمال می کنند. برخی از این مدیران فقط پُز پول باشگاه را می دهند و فقط بلدند بازیکن بخرند و با آن ها عکس بیاندازند!

** به هر حال متولی استقلال و پرسپولیس وزارت ورزش و جوانان است که احتمالا بر رویه مدیریتی این دو باشگاه پرطرفدار نظارت داشته باشند؟

وقتی سازمان لیگ جلوی نقل و انتقالات آن ها را می بندد، سریع به وزیر و معاون وزیر می گویند و آن ها هم با یک تماس مشکل را حل می کنند. چرا باید اینطور باشد؟ چرا حق مردم را می خورند؟ طلب من از استقلال هم زیاد نیست ولی مربیان فعلی میلیاردی پول می گیرند و هزارتا بیزینس دیگر هم دارند. نوش جانشان، من که نمی گویم نگیرند ولی طلب ما در برابر قراردادهای میلیاردی این مربیان ناچیز است که انتظار دارم پرداخت کنند.  تنها کسی که می تواند کمک کند وزیر محترم است و خواهش می کنم به این موضوع ورود کند. چرا من باید مالیات پولی را بدهم که رنگش را هم ندیده ام؟ خدا از حق الناس نمی گذرد.

دیدگاه تان را بنویسید