گزارش جی چلاس/ بازیکن سالاری یا بی اطلاعی از قوانین؟

توجیه ناکامی والیبال به سبک محمدرضا داورزنی!

سرپرست فدراسیون والیبال درباره علت بازی های ضعیف تیم ملی در لیگ جهانی دلیل عجیبی را به کار برد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار ورزشی جی پلاس؛ در حالی که تیم ملی والیبال ایران در لیگ جهانی 2017 در رده یازدهم قرار گرفت و علاوه بر نتایح ضعیف، بازی های پرانتقادی را هم از خود به نمایش گذاشت سرپرست فدراسیون والیبال یکی از مشکلات تیم ملی ایران در لیگ جهانی 2017 را قانون فدراسیون جهانی برای تیم ها دانست!

محمدرضا داورزنی سرپرست فدراسیون والیبال اعلام کرد که فدراسیون جهانی والیبال تیم ها را ملزم کرده است که از 8 بازیکن که در المپیک حاضر بودند استفاده کنند.

با وجود اینکه تمام تیم های المپیکی حاضر در لیگ جهانی 2017 تقریبا از 8 بازیکن المپیکی و یا بیشتر استفاده کردند اما در این میان تیم روسیه تنها سه بازیکن المپیکی داشت!

همین ثابت می کند که این قانونی که سرپرست فدراسیون از آن صحبت کرده است وجود ندارد و شاید ایران به این قوانین آشنایی نداشته است. اگر این موضوع توجیه برای جوان گرایی نکردن در ترکیب تیم ملی است، قاعدتا داستان متفاوت می  شود.

به گزارش جی پلاس؛ موضوع دیگری که محمدرضا داورزنی به عنوان عامل شکست ایران در لیگ جهانی عنوان کرد مصدومیت موسوی و معنوی نژاد بود. معنوی نژاد در زمانی که مصدومیت نداشت اصلا جزو بازیکنان اصلی نبود و همیشه روی نمیکت ذخیره های می نشست.

موسوی هم به دلیل اینکه هیچ جانشینی نداشت نبودش باعث ایجاد مشکل در تیم ملی شد. بنابراین تمامی این مسائل قابل پیش بینی است و کم کاری در بازیکن سازی و جانشین سازی در تیم ملی را نمی توان یک بدشانسی دانست چرا که وضعیت فعلی تیم ملی تقصیر خود فدراسیون است، نه شانس.

دیدگاه تان را بنویسید