امام خمینی: نقشه امریکا که به دست اسرائیل در جریان است به بیروت و لبنان خلاصه نمی شود

امام خمینی خطاب به مسلمانان جهان: اسلام در همه جا، در کشورهاى اسلامى، خصوصاً منطقه خلیج فارس و حجاز مرکز وحى الهى، هدف است.

لینک کوتاه کپی شد

 به گزارش خبرنگار جامعه جی پلاس، امام خمینی (س) در پیامی خطاب به مسلمانان جهان و زائران بیت الله الحرام که در تاریخ 29 شهریور 61 صادر کرده اند با برشمردن مصائب مسلمانان، به خطر  اسرائیل اشاره کرده و آورده اند: «مسلمانان باید بدانند که پس از انقلاب اسلامى و توجه به قدرت خارق العاده اسلام، توطئه ‏ها و نقشه‏ هاى امریکا از ایجاد تفرقه بین برادران اهل سنت و تشیع و هجوم به ایران که مرکز ثقل نهضت اسلامى است تا نقشه عمیق و گسترده هجوم به لبنان و آن‏ جنایات عظیم، همه و همه براى اسلام ‏زدایى و تضعیف این قدرت الهى است. باید بدانند نقشه امریکا که به دست خبیث اسرائیل در جریان است، به بیروت و لبنان خلاصه نمى ‏شود؛ که اسلام در همه جا، در کشورهاى اسلامى، خصوصاً منطقه خلیج فارس و حجاز مرکز وحى الهى، هدف است. هدف اول آن است که حکام منطقه گوش و چشم بسته در فرمان امریکا و از آن دردناکتر اسرائیل باشند، و ننگ هر تحقیر و نوکرى را بپذیرند. در چنین جو و فاجعه عظیمى، ملتهاى اسلامى نباید بى ‏تفاوت باشند و از هیچ کوشش در راه حفظ اسلام و کشورهاى اسلامى نباید دریغ کنند. چه دردناک و مصیبت بار است که در جوار مسلمانان و دولتهاى به اصطلاح اسلامى، اسرائیل غاصب این چنین جسورانه و فاتحانه به مردم مظلوم لبنان، به خواهران و برادران عزیز بیروتى تجاوز کند، و به جاى آنکه دولتهاى کشورهاى اسلامى به دفاع که یک فریضه الهى و انسانى است برخیزند، این چنین نرمش نشان دهند؛ بلکه براى مقصد شوم امریکا و اسرائیل به فعالیت برخیزند، و به جاى اسرائیل ستم پیشه، ایران اسلامى و اسلام را در ایران هدف و تمام هدف قرار دهند.

آیا اگر امروز توانستند عذرهایى براى سکوت بلکه کمک به مقاصد شوم این جنایتکار و اربابش بتراشند، تاریخ را هم مى ‏توانند به انحراف کشند؟ آیا ملتهاى آزاد را هم مى ‏توانند فریب دهند؟ و آیا خداوند منتقم را هم با عذرهاى غیر موجه خود مى‏ توانند قانع کنند؟ و آیا این طور که اینان اسلام بزرگ را به ملعبه و بازى گرفته‏ اند، گناه بزرگشان بخشودنى است؟ و آیا از عهده جواب براى خونهاى زنان و مردان و کودکان بیگناه بیروت بر مى ‏آیند؟

صحیفه امام؛ ج 16، ص 513-514

دیدگاه تان را بنویسید