گزارش جی پلاس؛

آزمایش تکنولوژی فوق پیشرفته ROSA در ناسا

این عکس نمایشی از راه اندازی و آزمایش تلکنولوژی جدید و بسیار پیشرفته خورشیدی به نام ROSA به دست ناسا را نشان می دهد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار سرویس علم و فناوری جی پلاس؛ در آخر هفته گذشته در روزهای 17 و 18 ژوئن سال 2017، مهندسان روی زمین با بهره گیری از روباتیک فضاییCanadarm2  درایستگاه فضایی بین المللی توانستند از آزمایش نصب رول خورشیدی (ROSA) در کشتی SpaceX Dragonfivi  بهره برداری کنند.

این رول حدود هفت روز به رباط Canadarm2  متصل باقی می ماند تا بتواند کارآیی ROSA را بسنجد. "روزا" نوار یا آرایه ای از پنل های پیشرفته و انعطاف پذیر خورشیدی است که قابلیت جمع شدن دارد.

ناسا همچنین گزارش می دهد پنل های خورشیدی سنتی که برای ماهواره ها مورد استفاده قرار می گیرند بسیار حجیم و سنگین هستند و با استفاده از لولاهای مکانیکی به هم مرتبط  می شوند. طراحی این آرایه جدید خورشیدی به شکل یک سیلندر جمع و جور با جرم و حجم به مراتب کمتر، به شکل  بالقوه باعث صرفه جویی در هزینه و افزایش قدرت ماهواره ها می شود.

ROSA به عنوان بخشی از پروژه نیروی برق خورشیدی به کار گرفته شده است که اداره ماموریت فضایی ناسا آن را حمایت می کند. ناسا چند سال پیش تکنولوژی ROSA را در اتاق های خلاء روی زمین آزمایش کرد و این اولین آزمایش آن در فضا است. این تکنولوژی خورشیدی آرایه، برای توسعه فضاپیمای بزرگ و با استفاده از نیروی الکتریکی بسیار موثر در ماموریت ها به عمق فضا از جمله مریخ و ماه ساخته شده است.

ناسا

دیدگاه تان را بنویسید